jokern88 Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Hei.. Vurderer sterkt å kjøpe meg en BMW 528, har blitt helt sjuk etter disse bilene etter å ha prøvd en.. Har funnet en 528IAT, E39, som akkurat har passert 200000 km. Så jeg lurer på om dette er langt på disse bilene, og hva jeg bør se etter før et evt kjøp.. Hadde vært fint med noen svar altså..
LarsiPan Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 er vel kanskje en fordel å skrive hvilket karosseri dette er snakk om? evt linker til biler osv du vurdere?
Lars89 Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Er jo garantert en E39. Ingen andre karosseri har kommet som 528iat Her er noen av tinga du bør se opp for http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/
jokern88 Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Skrevet Juli 7, 2009 Takk for det, det var masse fint å vite..
jokern88 Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Skrevet Juli 7, 2009 Her er en jeg har sett masse på: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... e=17993930 Og her er en annen. Tror det er en 523: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17657078 Noen som har noen formeninger om disse?
Stephan.s Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Usikker på om sistnevnte er 2 eller 2.5 liter, da de oppgitte 2.2 liter i annonsen ikke kom før 99/2000. Men uansett ville jeg styrt unna denne pga. den grønne interiørfargen. En farge som vil gjøre bilen tungsolgt ved evt. senere salg igjen. Men den 528n du linket til ser faktisk ikke så aller verst ut. Ingenting å utsette på denne. Så utifra de 2 ville jeg klart gått for denne. edit: 528n var godt utstyrt og til en relativt lav pris.
jokern88 Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Skrevet Juli 7, 2009 Det er jeg helt enig i, det grønne interiøret er ikke spesielt fint. Og det følger jo med bakseter til 528'en som er gratis å sette inn nå så.. Tror du 204000 km er langt på disse bilene? Er selvfølgelig vanskelig å si før en har sett den men..
Stephan.s Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 200000 er bare godt innkjørt for disse bilene. Min egen 523iT har nå passert 261000 og går som en klokke. Min far har en 528iAT, nesten identisk med den du linket til, og den har pr i dag gått 232000, og kun hatt mindre problemer. Det du i hovedsak burde se etter på touring er hjullagre bak og bakrutevisker som ikke fungerer. Og spesielt rust på underside av bakluke. Samt sjekke om bakluka går tregt opp og igjen. Problemer med bakluke på e39 touring er dyre reprasjoner.
jokern88 Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Skrevet Juli 8, 2009 Det var akkurat det svaret jeg ville ha. Spørs nok om det kansje kan bli kjøp i ferien nå da..
Hawkon88 Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 Jeg mener å ha hørt at prefacelift har mye problemer med låser osv i kulde. Nå fikk jeg bare sett den grønne bilen, med grønt/svart interiør. Jeg ville også styrt unna biler som er grønne utvendig. Jeg ville personlig betalt 10-15000 mer for en som feks er sølvgrå.. Nettopp fordi jeg syns de ser så mye penere ut. Denne oppfatningen tror jeg at vi er flere om. Ellers ville jeg spurt meg selv om hvorfor du vil ha automat gir. Kjører du mye i kø er det selvfølgelig greit å ha, men klarer du deg uten- sparer du mye driftskostnader- og ikke minst får en morsommere bil.. Liker du i tillegg å sladde litt på vinterstid- ville jeg klart styrt unna automatgir. 528i med manuelt gir- er også mye mer ettertraktet på bruktmarkedet. Ellers ville jeg sjekket opp i om bilen er importert, og i tilfelle sjekket GODT om den har en oppriktig kmstand.
jokern88 Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Skrevet Juli 8, 2009 Mener du at det er større sjanser for at det ska skje noe med en automat enn en manuell? Er vel først og fremst manuell jeg ser etter, men syns det er så få av dem til salgs.. I utgangspunktet er det en bil jeg kan stole på på langturer, og som er behagelig å kjøre jeg er ute etter også.. Noe tips til hvordan jeg kan finne ut om dette er bruktimport også kansje du?
bue Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 Noe tips til hvordan jeg kan finne ut om dette er bruktimport også kansje du? Om du finner tak i regnr til meg kan jeg finne det ut
jokern88 Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Skrevet Juli 8, 2009 Det hadde vært fint.. Reg nr: VF39553 Er faktisk heftelser på den, og har akkurat maila han og spurt hvorfor, men har ikke svart enda..
Lars89 Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 Heftelser er som oftest lån med sikkerhet i bilen. Går helt fint så lenge man tar sine forhåndrgler
Kjennern Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 Jeg ville undersøkt om de har bytta litt slite deler først, kan fort ende opp med dempere + traversforing på den km stand der.. Og det koster som regel litt om man ikke gjør det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå