lorve Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Hei. Har problem med dunkelyd når jeg girer. Visst jeg girer tregt (venter til motoren faller ca 1000 omd) dunker det ikke, men om jeg girer raskt så dunker det. Både når jeg setter den i gir og når jeg slipper ut clutchen. Har søkt en del på forumet her og har funnet litt av hvert. Verste scenario er vell Subframe disaster. Men har hatt bilen på bukk og fant ingen revner. Har også lest at slitne foringer i diffopphenget kan vere problemet. Også at slitt hardyskive kan vere med på dette. Noen tips og meninger om hva dette kan vere? Har også en slags rumling i ca 80- 90 kmt ved pådrag. I lavere hastighet er det ingen rumling
lorve Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Skrevet Juli 7, 2009 ÆSJ! Da var Subframe disaster et FAKTUM! . Det fremste feste til høgre var revna . Og da er mitt spørsmål. Hva i huleste gjør jeg nå? Jeg har erfaring med sveising så det blir gjort selv. Da spør jeg hvor kjøper jeg deler (forsterkede plater å alt jeg trenger)? Hvordan gå frem med dette? Det er vell noe knoting for at festene skal bli slik de var originalt? Nå vil jeg helst ha noen som har opplevd dette selv til og forklare . Takker for svar Mvh Håvard
Breitling Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Hvis du bruker søkefunksjonen her på forumet så finner du masse info om dette. Du finner diverse info både i tråden om min bil og Breitbau sin. Du kjøper forsterkningene fra GS, Koed el lignede. Bytt også alle foringer i travers når du først har den nede
Bimmerlars Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Jeg har fikset dette på min. Jeg skiftet hele gulvplaten og sveiset på forsterkninger fra M3 3,2l. Får kjøpt gulvet hos GS f. eks. Det er da hele den plata som bla. bremseslangene bak og setebeltene bak sitter festet i. Den er punktet fast. I tillegg er den helsveiset i en langsgående forsterkning på hver side i bakkant. Bare spør om du vil gjøre det på denne måten og har spørsmål
lorve Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Skrevet Juli 7, 2009 Breitling: Jeg brukte søkemotoren, men fant ikke noe interresant egentli om hva jeg ville vite Men uansett, har søkt meg til en del svar nå! Foringene blir selfølgeli byttet når jeg først tar den ned
PenguiN- Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Synes å ha lest på forsiden til e46fanatics at bilene i USA med denne feilen får dette dekkt på reklamasjon ? hvis det stemmer, burde ikke det gjelde i norge og ??
S.Arnesen Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Synes å ha lest på forsiden til e46fanatics at bilene i USA med denne feilen får dette dekkt på reklamasjon ? hvis det stemmer, burde ikke det gjelde i norge og ?? Det gjør det ja, i de fleste tilfeller ihvertfall....
Bimmerlars Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Han har en E36. Det er ti års utvidet garanti på dette på E46
Kentan-racing.com Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 Lett og fikse dette.. På min ble bitene bare dratt i rett posisjon igjen. Så punktet for så skikkeli sveiset.. Så på med forsterkningene.. Å sveiste de godt..
jensemann23 Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 det er jo festene til traversen som er selve problemet, så da hjelper det nok ikke å skifte travers..
lorve Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Skrevet Juli 8, 2009 en ting jeg lurer på. Å det er hvordan er Pinboltene festet i karossen? altså de fremre festene? Bilde av jævelskapet:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå