Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tanke på mengden med bil som reiser opp/ned/bort til Våler nå, så synes jeg det ikke er så rart at de avholder en storstilt kontroll før Gatebil.

Jeg synes det er bra at de luker ut direkte trafikkfarlige biler, men biler med ettermontert xenon, solfilm eller TÜV merkede senkesett synes jeg de kan holde seg for gode til å sette fingeren på.

At noen mister skiltene sine der oppe, kan vel kanskje ha noe med at bilen mangler forsikring, årsavgift eller at dekk er så nedslitte at det er uforsvarlig å kjøre med de.

• Svar 229
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Med tanke på mengden med bil som reiser opp/ned/bort til Våler nå, så synes jeg det ikke er så rart at de avholder en storstilt kontroll før Gatebil.

Følg med i morgen, lørdag og søndag... Så skal du se at det ikke er noen "preventiv" aksjon de har i tankene.

De tar ALT som ikke er i samsvar med vognkortet og paragrafene dems.

Man skulle jo tro det var fart man var bekymret for foran et slik treff. Merksnodig at det er 3 ganger så mye BT folk her nå enn det er på et helt år av kontroller her nede. Vil tippe tre distrikter er i sving nå. Ser iallefall slik ut på bilene.

Og fartskontroller? Det er det lite av i forhold til vanlig.

Skrevet

Det er synd, men er jo slik Norge er. At de skal pirke på absolutt alt som ikke er i henhold, er trist. Men så lenge Staten får inn kronene sine, er det slik det vil bli dessverre.

At gamle vrak som såvidt er holdt i sammen med strips og gaffa blir luket vekk fra veiene, er jeg 100% positiv til og håper alle andre er det og.

Skrevet

Jeg vil påstå at det er farligere med biler som ikke er i forsvarlig stand enn det er med sjafører som kjører litt for fort.

Skrevet

Selvfølgelig, men det er ikke hva denne diskusjonen handler om. Det handler om at BT pirker på ALT! Også står de konsekvent og plukker bil som skal til en bestemt destinasjon. Og med full overlegg.

Å late som at disse kontrollene "tilfeldigvis" er på samme helga som Gatebil er som å dra en 100år gammel nissespøk..

Skrevet

Det er jo selvfølgelig en taktisk manøver av Vegvesen og politi det her, dessverre.

Når så mye bil samles på et sted, sier det seg selv at mye "rart" dukker opp.

Men hvorfor, hvis de er ute etter å "ta" folk, drar de ikke inn på selve Gatebil området og har kontrollene der? DET hadde blitt Texas! =)

Tøying av prøveskiltregler osv osv

Skrevet

Ingen later da som det. Hvorfor ikke benytte anlendingen til ha kontroll når du vet de som bryter reglene er ute og i området?

Av samme grunn er det sjeldent promillikontroller kl 15:00 på Tirsdags ettermiddag.

Skrevet
Ingen later da som det. Hvorfor ikke benytte anlendingen til ha kontroll når du vet de som bryter reglene er ute og i området?

Av samme grunn er det sjeldent promillikontroller kl 15:00 på Tirsdags ettermiddag.

Nettopp. Politiet tar ikke med seg sivilspanere og narkohunder på Hove og Quart sånn heelt tilfeldigvis ;)

Skrevet
Det er jo selvfølgelig en taktisk manøver av Vegvesen og politi det her, dessverre.

Når så mye bil samles på et sted, sier det seg selv at mye "rart" dukker opp.

Men hvorfor, hvis de er ute etter å "ta" folk, drar de ikke inn på selve Gatebil området og har kontrollene der? DET hadde blitt Texas! =)

Tøying av prøveskiltregler osv osv

Biltilsynet har ingenting inne på Trafikksenteret å gjøre, siden det er privat eiendom, og leid for et "privat" arrangement. Skal de inn der må de ha politimyndighet.

Gatebilfolka var rasende for at de stod på avkjøringa fra RV20 i fjord, og plukka biler. Blir iallefall ikke noe bedre i år.

Dette er jo ren diskriminering av oss i bilmiljøet.

Rart de ikke sperrer av Oslo og får kasta ut alle ulovlige innvandrere da. Vi vet jo alle at det er der de er.. :roll:

I rest my case.

Skrevet

Vel. Blir feil å kalle dette diskriminering, da vi bilentusiaster som alle andre med bil her til lands skal følge samme lover og regler.

Men er enig i at det er en viss form for forfølgelse ifm Gatebil, ja. Men dette er jo ikke noe nytt, er slik hvert år. Samme med Rudskogen.

Usikker på om Statens Vegvesen har begrenset politimyndighet eller ikke. De stopper jo biler langs veien?

Og selve skiltklippinga kan jo både Tollvesen og politi utføre, var Tollvesenet tilstede på kontrollen tro? De er også sikkert interessert i importbiler osv om alt er iorden der ;)

Skrevet

Gatebilfolka var rasende for at de stod på avkjøringa fra RV20 i fjord, og plukka biler. Blir iallefall ikke noe bedre i år.

Mange blir rasende når de blir tatt i å gjøre noe ulovlig, så det er ikke noe nytt.

Dette er jo ren diskriminering av oss i bilmiljøet.

Er det diskriminering at også bilmiljøet må følge det norske regelverket eller mener du at det er diskriminering fra bilmiljøets side å kreve at kun andre skal følge det?

Rart de ikke sperrer av Oslo og får kasta ut alle ulovlige innvandrere da. Vi vet jo alle at det er der de er.. :roll:

Så vidt jeg vet har politiet og UDI ved enkelte anledninger hatt trafikkontroller for å stoppe eventuelle ulovlige innvandre, men forskjellen er at verken politiet eller UDI har myndighet til å sjekke private hjem uten videre.

Skrevet

Jeg forstår at Gatebil blir forbanna da BT står og stopper alt og alle inn til Vålerbanen, noe som både ødelegger flyten under innrykk, samt at det gjør at alt tar lengre tid, og humøret blir senket drastisk.

Man stopper folk som skal på et spesifikt møtepunkt.

Se for deg å bli kontrollert med blåseprøve og sjekking av groms i øregangene før du får lov til å gå inn på offentlig utested.. Og samme omgangen da du skal ut igjen.

Du har en veldig velsmurt evne til å vri og vrenge på alt og alle Galro. Du, og de fleste andre som leser vet veldig godt hva vi banner høyt over, og trenger ikke vri og vende på at "dersom det var", "hvis du hadde" etc.. Kverrulant kalles det, og det er du veldig inneforstått med.

Er det diskriminering at også bilmiljøet må følge det norske regelverket eller mener du at det er diskriminering fra bilmiljøets side å kreve at kun andre skal følge det?

Du vet selv hva du høres ut som nå. Så jeg skal unngå å helle bensin på bålet.

Regelverket er jo grunnen til at disse folkene har hjemmel til å gjøre som de gjør med oss. Når det kommer til DISKRIMINERTE grupper så er bilfolk/bilmiljøet høyt oppe på lista.

Det finnes ut fra lover, forskrifter og kommentarer som kommer fra de ansvarlige myndighetspersonr LITEN kompetanse, forståelse og tolleranse med hva som rører seg på en bil så fort den har forlatt transportbåndet.

Det er der vi står i dag. Vi er ei melkeku, som melkes hver gang det er mulig.

Det siste sitatet du hadde er like latterlig som det jeg ga, og jeg forventa ikke at noen skulle svare på det på en slik down to earth kverrulerende måte.

Skrevet

ble veeeldig off topic her nå.. vi skulle jo diskutere hvor og når dem hadde kontroll, men nå blir det uansett til at vi ikke drar pga kontrollen og litt kantslitte dekk..

Skrevet

Nettopp fått melding på SMS om at 7 poltipatruljer er på vei på RV25 fra Løten og i retning Elverum.

Nå er det ting i anløp.

Skrevet

Man stopper folk som skal på et spesifikt møtepunkt.

Selvsagt, ettersom man mistenker de som skal til nettopp dette møtepunktet å bryte de reglene man utfører en kontroll for.

Se for deg å bli kontrollert med blåseprøve og sjekking av groms i øregangene før du får lov til å gå inn på offentlig utested.. Og samme omgangen da du skal ut igjen, noe som blir praktisert i mange tilfeller.

Bortsett fra én liten detalj om ingen av de to tingene du nevner er ulovlig. Et bedre scenario ville derfor være å bli sjekket for om du bar på våpen eller annet ulovlig.

Du vet selv hva du høres ut som nå. Så jeg skal unngå å helle bensin på bålet.

Flott, for da slipper jeg å gå inn hva du høres ut som når du trekker frem "vi blir diskriminert" uten noe videre argumentasjon enn nettopp det.

Regelverket er jo grunnen til at disse folkene har hjemmel til å gjøre som de gjør med oss. Når det kommer til DISKRIMINERTE grupper så er bilfolk/bilmiljøet høyt oppe på lista.

Det finnes ut fra lover, forskrifter og kommentarer som kommer fra de ansvarlige myndighetspersonr LITEN kompetanse, forståelse og tolleranse med hva som rører seg på en bil så fort den har forlatt transportbåndet.

Veldig mye har ganske strenge regler og lovverk, uten at det blir diskriminering av den grunn. For eksempel er det lite som kan gjøres om på et hus uten at du får må godkjenne det/få en kompetent fagmann til å utføre arbeidet.

Det er likevel såpass spesielt med en million flere tonns tunge gjenstander som fyker rundt i 100km/t og som nesten alle kan kjøpe, at man ikke kan sammenligne regelverket for det med noe for noe helt annet, utenom på generelle punkter.

Det er der vi står i dag. Vi er ei melkeku, som melkes hver gang det er mulig.

Dette har mer norges politikk å gjøre enn kontrollmetodene til Politiet og Statens Vegvesen, og derfor ikke egentlig relevant.

Det siste sitatet du hadde er like latterlig som det jeg ga, og jeg forventa ikke at noen skulle svare på det på en slik down to earth kverrulerende måte.

Du må gjerne forklare litt mer nøyaktig hva som er kverrulerende, ettersom jeg ikke helt skjønner hvorfor det er så å hevde at argumentet ditt ikke henger på greip ... I det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...