Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.jeg vurderer å investere i en effektboks som topic sier til en 320D E46..

(jeg vet at mange fraråder dette så det er ingen vits å si at chip er bedre) :?

men mitt spørsmål: Er det noen som har montert dette på en 320D med automatgir?Lurer på om det er noen som har fått noe feil pga dette når de har trykket ned kickdown :P

Skrevet

sotboks ja.. :P ja har tenkt på d :D men tenkte om d kunne ødelegge motor/girkasse pga boksen..

er det noen andre som har brukt/bruker dette på en bil med automatgir utenom 320D da? :P

Skrevet

En sotboks styrer kun enkelte simple deler av motoren. Ikke girkasse, som er anbefalt i tillegg.

Du får vel sikkert ikke noen feil, men det er uansett ikke bra om ikke motoren slipper opp kreftene rett før giring foregår.

Skrevet
En sotboks styrer kun enkelte simple deler av motoren. Ikke girkasse, som er anbefalt i tillegg.

Du får vel sikkert ikke noen feil, men det er uansett ikke bra om ikke motoren slipper opp kreftene rett før giring foregår.

ja det var akkurat dette jeg tenkte på :roll: hvis motoren har for mye krefter i sving å du trykker kickdown,om plutselig girkassa ryker ellerno :P

@ fanatic..hvor ivrig var du med gassen da? :P

Skrevet

Ville anbefalt deg en omprogrammering/ optimering av hjernen kontra boks/chip. Denne tar hensyn til aut.kassen. Hvilken årsmodell har du? Hvor langt er den gått?

Skrevet

jeg har ikke bilen enda,men jeg vurderer sterkt en 320D(kjøper ny bil neste uke..) men hvis 320'n er "død" blir jeg 90% sikkert å tyne mer ut av motoren..men mitt dilemma nu er om jeg skal gå for manuell eller automatgir :P har hele tiden ønsket automat helt til jeg fant ut at jeg skulle investere i en boks som topic sier.. :roll:

Skrevet

eneste en "optimering" somm du velger å kalle det kan gjøre er å legge av økningen i mengde på høyere turtall (ref "tar hensyn til kassa") skal man virkelig ta hensyn til kasse må man programmere EGS..

om du kjøper den motoren med 136 hk er det bare tull å være så kritisk til boks. uansett hvor mange parametere man velger å endre er det til syvende og sist bare ei vp37 pumpe som står på.. man styrer mengde, og "innsprutnings børjan".. ikke noe annet.. (rett og slett fordi at selv om man endrer på flere parametere så er det bare disse to det til slutt påvirker.)

Skrevet

Spør du meg, finnes det berre en god grunn til å velge automat. Mangel av høgre arm :). Automat gir høgare forbruk, større mulighet for havari og meir vedlikehold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...