Fuzzy Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Har en 2000 mod 320 DAT - hatt den i 4 år og den har alltid vært "slik" uten at verksted har nevnt noe etter service - men jeg spekulerer likevel; er det riktig at det skal ta noen sekunder før oljelampa slukker etter en kald-start av motoren? Det er ingen andre indikasjoner som lyd etc på at det er noe galt, og det har som sagt vært slik i 4 år - fra vi kjøpte bilen og den hadde gått 100.000 km og frem til nå som den snart har gått 180.000 km; så vidt jeg kan erindre har dette vært akkurat likt hele tiden. Ingen endring om man bytter olje eller oljefilter. Min mistanke dersom dette er "galt" er selvsagt oljetrykksbryteren, men det kan jo være at andre kjenner til andre svakheter som jeg kanskje burde sjekke? (Kan f.eks oljefilteret tømme seg når motoren står?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2009 Var ute å sjekket og hørte nøye etter nå; det er litt ekstra kakling fra dieselmotoren mens oljelampa lyser; nå hadde bilen stått ca 6 timer og det tok noen sekunder før lampa slukket. Bilen gikk kanskje ett minutt før jeg stoppet den. Når jeg så startet den igjen etter ett minutts pause slukket oljelampa i det motoren startet... Noen ide om dette kan være en feil og evt hva det i så fall kan skyldes? Det er ingen feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Jeg ville vel ikke ha trodd at det var noe feil. Da min motor er helt likedan som din. Oljelampa slukker stort sett etter 1-3 sekunder etter at motoren har startet. Motoren bråker ekstra de første 1-4 sekunder etter oppstart, men det tror jeg er pga noe innsprøytning av diesel som endres eller.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FBreks Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 har dette på min 320d e46 også. jeg vil nok tro at den bygger seg opp oljetrykk før oljelampa slukker, og at da kommer kakklingen bort,er vell noen ventiler som ikke får oljetrykk med en gang du starter motoren, derav kakklingen, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Har det samme på min 525 tds E39, venter bestanding på at lampa slukker får jeg gir motoren turtall.. Tur ikje det e nåkka galt, kan være at givern e nåkka treg. Kem veit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå