Gå til innhold

Kjøpt katta i sekken..

Andi
 Share

Anbefalte innlegg

Morn morn!

Som dere sikkert ser så er jeg fersk i bimmers forumet.. så.. Take it easy :P

Først så vil jeg si at jeg har søkt, men ikke fant noe særlig med svar som hjalp meg..

Som emne sier, så har jeg virkelig kjøpt katta i sekken..

Jeg har kjøpt en Bmw 318i 1996 mod. ( E36 ) Med M42 motor.

Dette er faktisk min første bmw, og første kjøpte bil, så bil kan jeg egentlig ikke så godt.. Anyway..

Har hatt bilen på verksted for å sjekke bilen rett og slett.. Var noe småfeil som man må regne med, som ikke er så viktig å nevne. Men var en stor feil som rådebank. Detta var skikkelig nedtur å få vite såklart, fordi jeg kjøpte bilen for ca 3uker siden. Spørsmålene mine er vel egentlig hva jeg kan få gjort med dette? Hørte med bilmekanikeren og han foreslo ny motor. Han mente det var billigere enn å fikse problemet.

Men så tenker jeg sånn at siden jeg kjøpte bilen for 3uker siden, så må det vel gå ann å høre med selgeren? Selgeren har vel en viss ansvar hvis han selger en bil med store motorproblemer? Eller er dette bare å glemme, og komme seg videre?

Har titta litt på ny motor, men så tenker jeg kanskje å sette inn en større motor siden 1,8l'ern ikke "river skinnet av pølsa" akkurat.. :P

Men hvordan vil evt. en større motor passe i bilen min? Hvor stor er den største motoren man kan sette inn uten veldig store problemer? Å må man forsterke resten av bilen hvis jeg setter inn en større motor? evt. hva som må forsterkes? Og hvordan er det med å få registrert dette i vognkortet? Dyrt? :P

Var en del spørsmål.. Men kom veldig gjerne med gode og velforklarte svar som jeg kan forstå :P

Mvh,

- Andy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei og velkommen til Bimmers :)

Når det gjelder å gå tilbake til selger så kommer det jo ann på om selger informerte noe om dette ved salg eller om han solgte bilen som den var.

Men om selger sa og skrev under på at bilen er i full teknisk stand, da kan du gå tilbake til selger. Men du må ha det skriftlig.

Når det gjelder å sette inn større motor og få det godkjent, så kan du bare drite i det for å si det sånn :P

Det er nesten håpløst.

Kjøp deg heller en ny bil med sekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er gjennomførbart, men finnes jo 318is motor til det chassiet, den har jo 140hk og litt mere sprut. Om det er bare å bytte motor å tute å kjøre vet jeg dog ikke. Tipper det kommer andre som vet dette bedre og kan gi deg et svar på hva som ev trengs ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro du har ganske store sjangser for å få salget hevet evt at selger må ta på seg kostnadene for ny motor så lenge han ikke har nevnt dette problemet for deg. Med så alvorlige feil på en bil så har selger ett visst ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å sette inn større motor og få det godkjent, så kan du bare drite i det for å si det sånn :P

Det er nesten håpløst.

Hvordan er det å sette inn større motor uten å få det godkjent da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten håpløst.

Er vel det de fleste i norges land gjør :P bare å ikke bli stoppet i teknisk kontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du da hvis du blir stoppet?

Tror det lureste er å kjøpe bil med større motor enn å bygge om den du har.

For det første så er det billigere, du slipper all jobben med motorbytte og ikke minst irritasjonen pga det blir så mye frem og tilbake mtp. BT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten håpløst.

Kan slite med å få Eu-godkjent bilen om dette merkes ved kontroll, ved kontroll på biltilsynet kan bilen bli avskiltet bl.a. Når det gjelder sette inn større motor så går ikke dette pga av vekt oppgitt i vognkort på den bilen du har, en sekser veier mer enn en firer. Så om du ev. vurderer motorbytte er vel det nærmeste å sette inn en is' motor som er en firer. Tror det kan utføres uten de største inngrepen på resten av bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...