Gå til innhold

Kjøpt katta i sekken..

Andi
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå informert selger om at det var rådebank i bilen, å som jeg tenkte så tente han og ble skikkelig pist, og sa vi måtte gå rettens vei hvis jeg skulle oppnå noe fra hans sin side..

Å som alle veit så er bil kjøp mellom private det størte problemet gjennom forbrukerrådet. Så tviler jeg kan oppnå noe.. Å gidder ikke å vente 2år heller for å få fiksa detta greiene..

Men det er vel muligheter for å få fiksa problemet også vel? Å ikke bytte motor.. Men å ta ut motoren og åpne den og sette inn nytt av deler o.l? Eller?

Bilde av bilen har du her: 141348005272.th.jpg

Du har vel ingenting å tape på å ta EN telefon til forbruker rådet?

Kan nesten garantere at de vil kunne hjelpe deg mer enn du tror. Eneste måten selger kan komme unna med dette er om han på en eller annen måte har innformert om mulig skade / slitasje på motor.....

For meg hadde dette blitt nesten et prinsipp å ta opp saken, hvertfall hvis selger blir forbanna på deg....

Men vi er jo alle forskjellige...hehe 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte rådelager er en enkel sak. løsne opp motorfestene, løft motoren ca 5 cm med girkassa hengende på. Tøm olja av motoren, skru av bunnpanna, skru av nederste del av rådebukken og skubb opp litt den øvre delen, ta ut lagrene og sett inn nye, skru inn igjen med moment nøkkel, 5 nm forstraming, 20 nm deretter så 70 grader tilslutt. så neste råde. Om jeg ikke tar feil må du bruke 12mm 10kant pipe. Det hele er gjort på en dag om du er dreven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs hva du har betalt. Du skrev tidligere at det var noe dere trodde var ventiltikk, noe du også gik god for, kan jo fort hende at dette er rådebanken, eller at lyden er ventiltikk, jeg vet ikke om du hører forskjell på disse 2.

* jeg forveksla med en annen tråd, men jeg tror likevel ikke på noe retur av bilen. brukt bil er brukt bil på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel ha vært rådebanken når jeg kjøpte den.. For har ikke herja med bilen.. Men tviler jeg får hevet kjøpet, men kanskje få tilbake noe av kjøpesummen som ett "plaster på såret". Men utifra hva selgeren sa og tonefall, så tviler jeg på han vil gjøre dette uten en dom fra forbrukerrådet eller rettens dom. Men hvordan vil jeg stå i denna saken? =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at bilen raser etter 3 uker, men jeg hadde aldri begynt å mase på selger etter så lang tid. Hadde bilen havaret på veien hjem hadde jeg vel kanskje hørt om han var villig til å gjøre om handelen, men jeg mener at når du har kjøpt en gammel bil så er det ditt eget problem når den trenger reparasjoner.

Bytt motor og kjør :)

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på du kommer noen vei med dette. Holder på med en lignende sak selv nå. Har sannsynligvis brukt like mye i advokat og tester som du har betalt for denne bilen..... Og i mitt tilfelle er det snakk om forhandler. Bruktbil privat-privat er omtrent umulig, om ikke selger er unormalt snill og medgjørlig. Ville sett etter alternative løsninger om jeg var deg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørt mye med rådebank? jeg kjørte nesten 5 mil med rådebank (måtte da hjem =o ) og slapp å slipe veiva.

da hadde du flaks isåfall.

jeg har stoppa motoren med engang jeg hørte rådebanken. og da var veiva skrot, event måtte slipes 0,75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...