Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
søkte for moro skyld i skattelistene på to advokater i mysen og begge hadde over 1,1 mill i inntekt. Og han som var "advokat" hadde 340.000 så det der må jo være piss.

Men har noen hørt om at man kan få lov til å kjøre hjem etter å ha mistet førerkortet?

Det jeg skulle gjort var i anmelde han for å utgi seg for å være noen han ikke er.

Han skulle visst ringe i morgen igjen. Så jeg får spørre om litt mer opplysninger.

Politiet gir deg lov til å kjøre hjem bilen i særskilte tilfeller. Som f.eks om det er veldig langt hjem, slik at du skal få slippe å ordne med bil transport osv osv..

Denne advokaten kan du nok ta med en klype salt. Bare ta det helt med ro frem til mandag, også tar du kontakt med forbrukerrådet også leverer du salgsmeldingen.

Ikke mist noe nattesøvn på grunn av dette. Ta deg en øl og gi Tina en klapp på rumpa så blir alt så mye bedre :D hehe

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

morsom fyr han kjøpern din :P bra jobba å miste lappen før bilen i det heletatt har kommet til sitt ny hjem :P gikk nesten i samme fella når jeg kjøpte 325'n selv, men fotoboksen funka ikke ;p

Skrevet
søkte for moro skyld i skattelistene på to advokater i mysen og begge hadde over 1,1 mill i inntekt. Og han som var "advokat" hadde 340.000 så det der må jo være piss.

Men har noen hørt om at man kan få lov til å kjøre hjem etter å ha mistet førerkortet?

Det jeg skulle gjort var i anmelde han for å utgi seg for å være noen han ikke er.

Han skulle visst ringe i morgen igjen. Så jeg får spørre om litt mer opplysninger.

Politiet gir deg lov til å kjøre hjem bilen i særskilte tilfeller. Som f.eks om det er veldig langt hjem, slik at du skal få slippe å ordne med bil transport osv osv..

Denne advokaten kan du nok ta med en klype salt. Bare ta det helt med ro frem til mandag, også tar du kontakt med forbrukerrådet også leverer du salgsmeldingen.

Ikke mist noe nattesøvn på grunn av dette. Ta deg en øl og gi Tina en klapp på rumpa så blir alt så mye bedre :D hehe

Skal prøve å få sovet godt så jeg blir uthvilt til i morgen når jeg skal snakke med "advokaten"

Har gitt ho klapp på rumpa og humøret er jo ganske greit her såntsett, men bare så vannvittig at jeg nå må bruke så mye av min tid pga jævla ansvarsløse tullinger som tror at de kan holde på som de vil.

Skrevet

Absolutt ingen ting å bry seg om. Det er ingen logikk i at du skal måtte ta tilbake bilen etter at han har opptredd ansvarsløst.

Skrevet
morsom fyr han kjøpern din :P bra jobba å miste lappen før bilen i det heletatt har kommet til sitt ny hjem :P gikk nesten i samme fella når jeg kjøpte 325'n selv, men fotoboksen funka ikke ;p

Han var jo helt i 100 her når han titta på bilen. Og gledet seg som en unge, og når er han sikkert driiit nervøs og redd og usikker på hva han skal gjøre mtp på panger og lånet han har tatt opp.

Det som også er faen er at lånet hans trer ikke i kraft før vognkortets kopi blir sendt til banken hans. Og jeg veit ikke om jeg kan få kopi av det når det er reg på ny eier???

Skrevet
Absolutt ingen ting å bry seg om. Det er ingen logikk i at du skal måtte ta tilbake bilen etter at han har opptredd ansvarsløst.

Nå begynner jeg å bli litt mer selvsikker i min sak.

Da alle innleggene her er like, og ingen som mener at jeg muligens kan ha tatt feil, så jeg tror jeg har loven på min side.

Skrevet

Han var jo helt i 100 her år han titta på bilen. Og gledet seg som en unge, og når er han sikkert driiit nervøs og redd og usikker på hva han skal gjøre mtp på panger og lånet han har tatt opp.

Det som også er faen er at lånet hans trer ikke i kraft før vognkortets kopi blir sendt til banken hans. Og jeg veit ikke om jeg kan få kopi av det når det er reg på ny eier???

Har du gitt fra deg bilen uten å få penger først.???? :shock:

Skrevet
men du har en kontrakt.. hvem av dere tok ansvaret for del2 vognkort ? regner med han gjorde det.. da kan du sikkert vente litt med pengene, typisk sånn tull..

Jeg har del 2 fordi jeg ikke var helt sikker på han. Men spørs om jeg får kopi av det der bilen er reg på han så jeg kan sende det til banken hans.

Eller jeg kanskje bare skal sende kopi av del 2 der han har skrevet under på omregistreringen?

Skrevet

Dere skal vel fylle ut Del 2 ilag, så leverer du (selger) det til biltilsynet, som sender regning for omreg. avgift til kjøper, i dette tilfellet den superglupe bmw vin rød.. :)

Skrevet

Han var jo helt i 100 her år han titta på bilen. Og gledet seg som en unge, og når er han sikkert driiit nervøs og redd og usikker på hva han skal gjøre mtp på panger og lånet han har tatt opp.

Har du gitt fra deg bilen uten å få penger først.???? :shock:

Jeg har ringt naf billån der han har søkt og fått beskjed om at der var alt i orden. Og jeg kunne bare levere bilen til han, fordi de hadde gjort alle papirene klare.

Og før de kunne slette mitt lån måtte de har kopi av vognkortet.

men det er jo pant på bilen og det følger jo bilen.

Skrevet
Dere skal vel fylle ut Del 2 ilag, så leverer du (selger) det til biltilsynet, som sender regning for omreg. avgift til kjøper, i dette tilfellet den superglupe bmw vin rød.. :)

Del 2 ble utfylt i lag. Og jeg sender dette på mandag. Men trenger å sende en "KOPI" av vognkortet der bilen er registrert på han til banken han fikk innvilget lånet i for at de skal slette det fra mitt navn? Eller følger lånet bilen når de tar den i pant?

Skrevet

Nå roter du fælt...

For det første, 350k-400k er ikke unormalt for en fersk advokat. Advokater flest er vanlige ansatte i firma, er ikke som i hollywood.

Dessuten viser ikke likningen reel årslønn, er mye fradrag o.l.

Det er pussig at nordlendingen klarer å gjøre deg nervøs, du burde jo vite at han bare kommer med vås. Nok en idiot som er påvirket av USA og rettsvesenet der, hvor man ikke tar ansvar for egne handlinger.

Og ja, man kan i noen tilfeller få midlertidig kjøretillatelse for å komme seg hjem.

Skrevet

Nå roter du fælt...

For det første, 350k-400k er ikke unormalt for en fersk advokat. Advokater flest er vanlige ansatte i firma, er ikke som i hollywood.

Dessuten viser ikke likningen reel årslønn, er mye fradrag o.l.

Det er pussig at nordlendingen klarer å gjøre deg nervøs, du burde jo vite at han bare kommer med vås. Nok en idiot som er påvirket av USA og rettsvesenet der, hvor man ikke tar ansvar for egne handlinger.

Og ja, man kan i noen tilfeller få midlertidig kjøretillatelse for å komme seg hjem.

Ok, da veit jeg det og. Men veit ikke hvor fersk han er da han er 62 år og bor i drammen og han fyren er fra bodø? bruke en advokat så langt unna er også noe unormalt? da man gjøre skal i møter og lign?? veit ikke jeg,

Takker for opplysningen(e).

Neon som vet om man kan få kopi av vognkortet etter at man har reg på ny eier? eller kan de fakse det rett til banken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...