BimmerE46 Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Skrevet Juli 12, 2009 fikk han straff for rutene? Rutene??? Hmmmmm.... ikke noe ulovlig der vel Hehe, neida, fikk ikke noe for det. De er såpass svakt tonede (35%) så skulle ikke være SÅ forbanna farlig, for sikten ut er mer en tilstrekkelig.
BimmerE46 Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Skrevet Juli 12, 2009 Godt å høre at det løser seg Man kan jo til en viss grad skjønne hans frustrasjon også, men det er jo strengt tatt ikke verre enn at han selv i verste fall selger bilen.. Det er jo nettopp det vi kom frem til da han hadde kommet tilbake til meg igjen, at han kunne i værste fall bare selge den, skulle ikke være så vanskelig det. Er flere som har vært intr i den i mitt eie.
jon///M Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 bilen ble observert på gråmyra bensinstasjon ca kl 20.05 i dag. er ganske sikker på at det var den. vinterhjul på? Kan stemme det, men det var sommerhjul, samme felger som på vinterhjula. håper det gikk greit med han oppover. Hvor er gråmyra forresten? gråmyra er noen km før levanger når man kjører nordover. ja det var i hvertfall noen småe hjul som sto på den
Mexos Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 Er flere her som blander Forbrukerkjøpsloven og Kjøpsloven, og det må dere være obs på. Forbrukerkjøpsloven brukes kun når det er salg fra næringsdrivende. Ved privat kjøp slik som dette er det Kjøpsloven som gjelder. Kjøper har færre rettigheter i kjøpsloven enn i Forbrukerkjøpsloven.
BimmerE46 Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Skrevet Juli 12, 2009 Er flere her som blander Forbrukerkjøpsloven og Kjøpsloven, og det må dere være obs på. Forbrukerkjøpsloven brukes kun når det er salg fra næringsdrivende. Ved privat kjøp slik som dette er det Kjøpsloven som gjelder. Kjøper har færre rettigheter i kjøpsloven enn i Forbrukerkjøpsloven. Ok. Da veit jeg det og. Men sier kjøpsloven at jeg må ta den tilbake pga det grunnlaget? Eller at det er angrerett?
BimmerE46 Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Skrevet Juli 12, 2009 bilen ble observert på gråmyra bensinstasjon ca kl 20.05 i dag. er ganske sikker på at det var den. vinterhjul på? Kan stemme det, men det var sommerhjul, samme felger som på vinterhjula. håper det gikk greit med han oppover. Hvor er gråmyra forresten? gråmyra er noen km før levanger når man kjører nordover. ja det var i hvertfall noen småe hjul som sto på den Får håpe den er like fin enda da
jensemann23 Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 340.000 etter skatt? De tallene som står på skattelistene er da før skatt, og etter fradrag. Dårlig advokatlønn.
BimmerE46 Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Skrevet Juli 12, 2009 340.000 etter skatt? De tallene som står på skattelistene er da før skatt, og etter fradrag. Dårlig advokatlønn. Det var det jeg tenkte og. men men, nå legger jeg denne saken bak meg foreløpig. Og jeg tror og håper at dette ordner seg. Jeg vil kjøpe meg ny bil, og komme meg videre fra dette. Jeg kan ikke la være å kjøpe meg bil på 14 dager som caaatooo sa.
caaatooo Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 Er flere her som blander Forbrukerkjøpsloven og Kjøpsloven, og det må dere være obs på. Forbrukerkjøpsloven brukes kun når det er salg fra næringsdrivende. Ved privat kjøp slik som dette er det Kjøpsloven som gjelder. Kjøper har færre rettigheter i kjøpsloven enn i Forbrukerkjøpsloven. Ok. Da veit jeg det og. Men sier kjøpsloven at jeg må ta den tilbake pga det grunnlaget? Eller at det er angrerett? Nei, kjøpsloven (kjl.) gir en kjøper færre rettigheter enn forbrukerkjøpsloven (fkjl.). Og man har (normalt sett) ikke angrerett ved kjøp av bruktbil, med mindre dette er avtalt på en eller annen måte. Case closed - lykke til med bilkjøpet
BimmerE46 Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Skrevet Juli 12, 2009 Er flere her som blander Forbrukerkjøpsloven og Kjøpsloven, og det må dere være obs på. Forbrukerkjøpsloven brukes kun når det er salg fra næringsdrivende. Ved privat kjøp slik som dette er det Kjøpsloven som gjelder. Kjøper har færre rettigheter i kjøpsloven enn i Forbrukerkjøpsloven. Ok. Da veit jeg det og. Men sier kjøpsloven at jeg må ta den tilbake pga det grunnlaget? Eller at det er angrerett? Nei, kjøpsloven (kjl.) gir en kjøper færre rettigheter enn forbrukerkjøpsloven (fkjl.). Og man har (normalt sett) ikke angrerett ved kjøp av bruktbil, med mindre dette er avtalt på en eller annen måte. Case closed - lykke til med bilkjøpet Da takker jeg for ditt innspill nok en gang. Takker for det, skal prøve å finne meg en god bil igjen.
BimmerE46 Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 Da er denne saken avsluttet, og handelen er i boks. Takker alle sammen nok en gang for innspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå