tigern1984 Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Har en BMW 523 iat som skal selges. Den har det meste av utstyr; skinn, takluke, automat, klima, ryggesensorer, avblendbart speil, avtagbart hengefeste, nivåregulering. Har den inne på et verksted som skal fikse eu godkjenningen. Nye dekk bak, et bremserør og justere håndbrekket. Kom i snakk med en fra verkstedet som begynte å snakke pris på dekk osv, så sa jeg at han bare skulle hive på noe rimelig da jeg ikke ville ha alt for store utlegg siden jeg skulle selge. Han sier at han hadde en som kanskje ville kjøpe. Det viste seg å vær innehaveren av verkstedet. Ordentlig type i følge "bygda" og min far. Han tok en grundig sjekk, og fant feil på en elektronisk dings i automatkassen, rust i hjulbuen og på en dør, el liten bulk i skjermen over baklykten, defekt ryggesensor, defekt aircon (mangeler gass) og et speil som ikke regulerer ordentlig. På den annen side er det nye skiver forran og bak, nye bremsesko på håndbrekket, nye fjærer forran, rimelig ny nivåreguleringsbelg på den ene siden og nye endeledd. Han byr 80 000 og føler han er snill. Mitt spørsmål, kan jeg forvente meg så mye mer på det åpne markedet. Vil ikke bli lurt her! Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Nå har du jo ikke opplyst noe om årsmodell eller km stand, så det er umulig å si... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Tidlige modeller av e39 har falt veldig mye i pris i det siste, så 80000 med de feila er egentli en ganske ok pris utifra sånn du beskriver bilen Må tenke på at den faktisk er 12 år gammel.. Men det er klart, du greier sikkert å få mer for den om du har tålmodighet eller treffer rette personen Lykke til med salget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 11, 2009 Share Skrevet Juli 11, 2009 Høres ut som du blir lurt. Med mindre bilen din er gått veldig langt vil jeg mene 80 000 er for lite. Har du sjekket sammenligbare biler på finn.no/autodb.no ? Alle bruktbiler har noen "skavanker" så det kommer du ikke utenom på en 12 år gammel bruktbil. Så det er ikke et veldig stort pruteargument. de andre tingene er vel ikke veldig dyrt og fikse. Han innehaveren av verkstedet driver sikkert med litt bruktbil-spekulering på si, og har nok tenkt å fikse den billig og selge den dyrt tipper jeg På den andre siden er det jo en enkel og hurtig løsning for din del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigern1984 Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2009 Han sier han skal ha den til kjerring og unger. Ser ingen grunn til å tvile på han, da min far kjenner han sånn rimelig godt! Bilen er en 97 modell som har klokket 217 000. det skal sies at den er veldig godt holdt innvendig. Grått skinn og førerstolen er litt slitt, men sammenligner jeg med en kompis sin 520 fra 2001 med sort skinn, så er denne i god stand innvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 11, 2009 Share Skrevet Juli 11, 2009 Den har gått såpass langt ja.. det setter jo saken i et litt annet lys Da er kanskje ikke budet så veldig dårlig likevel, som nevnt ovenfor har e39 prisene (spesielt pre-facelift) sunket drastisk de siste årene Kunne sikkert fått litt høyere pris om du har tålmodighet til og vente på rette kjøperen. Men å selge bil er altid mye "styr" så er jo fristende med en enkel og kjapp løsning som du har forran deg nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigern1984 Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2009 Hmmm. Det jeg tenker er jo at jeg slipper utlegg på eu-kontrollen også da han skal fikse det. slipper nye dekk, og noen timer på verksted. Pluss at jeg slipper å legge den ut, gjøre den klar for visning etc. Men det er litt for lite i forhold til hva som står igjen på lånet, så han får jo med seg en salgspant! Får prøve å tyne noen tusenlapper til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Juli 11, 2009 Share Skrevet Juli 11, 2009 Bilen er såpass gammel, og har gått i overkant av det kjøpere foretrekker, men som sagt for du 80000,- for den bilen, så er jo det veldig bra for deg sånn sett, tror kanskje denne vil havna på et sted mellom 60-70000,- normalt, siden den har gått en del. Tror du skal være fornøyd med prisforslaget Lykke til med salget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Juli 11, 2009 Share Skrevet Juli 11, 2009 bare selg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juli 11, 2009 Share Skrevet Juli 11, 2009 Tror nok det er en god pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå