PenguiN- Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Da var bilen tilbake fra Strandveien..fangeren er nå ikke lakkert opp selv om det var en del av klagen. Di har montert den 100% perfekt OG lagt perfekt gitter bak. MEN ikke ny lakk såvidt jeg ser..jeg spurte dem om di kunne skru av fangeren og koble til di nye tåkelysene mine..dette kostet 3500,- hos dem..jeg sa at det var en latterlig pris for 30 minutts arbeid..så sa di "men dette er en jobb vi ikke ønsker å ta på oss"...haha, herregud.
Olelink Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Delesalget på Strandveien er upåklagelig. Inge er en meget trivelig fyr som hjeper deg så langt det er mulig, selv med de minste, mest snurrige spørsmål Resten av gjengen gir jeg ikke en sur sild for. Arrogant bedrevitere som er høy på å jobbe hos BMW. Ikke har de peiling på eldre modeller, og når den begrensede kunnskapen tar slutt, gjetter de seg til et eller annet Som da de anbefalte meg å montere eksentriske casterforinger på ix'en og JEG måtte fortelle dem at de ikke lar seg gjøre pga at den faktisk har drivakslinger fremme. Da fikk jeg tilbake det blankeste, mest tomme blikket jeg har fått på lenge De foreslo ikke eksentriske drivakslinger med det samme da Er heller ikke fornøyd med servicen der, Fattern var inne med sin e32 750il, det ene baklyset jukser litt, første gang fant de ikke ut av det, andre gang bestilte de masse nye kontakter samt ny baklykt....guess what? ingen forbedring. før vi ga dem ett tredje forsøk fanf vi ut selv at det var litt ukontakt i lkm (licht kontroll module) som sitter fult tilkommelig i sikkringsboksen framme i motorrommet. Videre var jeg der med min forrige bil, e36 325i. Skulle ha firhjulskontroll, de måtte bytte det ene endeledet for å kunne stille helt nøyaktig sa de, men guess what? de klarte ikke å få verdiene innefor allikevel, uten at de kunne si hvorfor. Så har jeg hatt noen morro telefon samtaler med dem, blandt annet om å bytte/omkode dørlåsene på GT'n, da fikk jeg til svar at det kostet ca 3-4tusen men at det ikke var verdt det på en så gammel bil
Mexos Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Delesalget på Strandveien er upåklagelig. Inge er en meget trivelig fyr som hjeper deg så langt det er mulig, selv med de minste, mest snurrige spørsmål Resten av gjengen gir jeg ikke en sur sild for. Arrogant bedrevitere som er høy på å jobbe hos BMW. Ikke har de peiling på eldre modeller, og når den begrensede kunnskapen tar slutt, gjetter de seg til et eller annet Som da de anbefalte meg å montere eksentriske casterforinger på ix'en og JEG måtte fortelle dem at de ikke lar seg gjøre pga at den faktisk har drivakslinger fremme. Da fikk jeg tilbake det blankeste, mest tomme blikket jeg har fått på lenge De foreslo ikke eksentriske drivakslinger med det samme da Er heller ikke fornøyd med servicen der, Fattern var inne med sin e32 750il, det ene baklyset jukser litt, første gang fant de ikke ut av det, andre gang bestilte de masse nye kontakter samt ny baklykt....guess what? ingen forbedring. før vi ga dem ett tredje forsøk fanf vi ut selv at det var litt ukontakt i lkm (licht kontroll module) som sitter fult tilkommelig i sikkringsboksen framme i motorrommet. Videre var jeg der med min forrige bil, e36 325i. Skulle ha firhjulskontroll, de måtte bytte det ene endeledet for å kunne stille helt nøyaktig sa de, men guess what? de klarte ikke å få verdiene innefor allikevel, uten at de kunne si hvorfor. Så har jeg hatt noen morro telefon samtaler med dem, blandt annet om å bytte/omkode dørlåsene på GT'n, da fikk jeg til svar at det kostet ca 3-4tusen men at det ikke var verdt det på en så gammel bil Er vel egne hjulvinkler på GT kontra vanlig M3? Er ikke alle verksted som er klar over dette så kan være derfor de ikke fikk det til å stemme? Ellers kan det også være vanskelig å få Camber'n til å gå opp bestandig, da flere biltyper har begrensa justeringsmuligheter på den. Jeg må få byttet et par foringer på bilen min, lurer litt på å sette inn på strandveien auto, men er litt usikker enda. Vurderer å bare gjøre det selv
Olelink Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Er vel egne hjulvinkler på GT kontra vanlig M3? Er ikke alle verksted som er klar over dette så kan være derfor de ikke fikk det til å stemme? Ellers kan det også være vanskelig å få Camber'n til å gå opp bestandig, da flere biltyper har begrensa justeringsmuligheter på den. Jeg må få byttet et par foringer på bilen min, lurer litt på å sette inn på strandveien auto, men er litt usikker enda. Vurderer å bare gjøre det selv Hø? som jeg skrev var jeg der med min forrige bil, 325i, den var helt standard som hvilken som helst annen e36 med coilovere. men det var spissingen de ikke fikk til, camber og caster ble godkjent.
anders87 Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Så har jeg hatt noen morro telefon samtaler med dem, blandt annet om å bytte/omkode dørlåsene på GT'n, da fikk jeg til svar at det kostet ca 3-4tusen men at det ikke var verdt det på en så gammel bil Måtte jo skjønne det du også? Lønner seg ikke og bruke så mye penger på en gammal haug av en bil vettu, høhø Men fra spøk til alvor, hører absolutt alle snakker dritt om Strandveien.. Dem jo få dårlig kritikk av andre også, som ikke er innpå her? Skjønner ikke at et merkeverksted får lov til og holde på sånn men..
Mexos Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Hø? som jeg skrev var jeg der med min forrige bil, 325i, den var helt standard som hvilken som helst annen e36 med coilovere. men det var spissingen de ikke fikk til, camber og caster ble godkjent. Gikk litt fort i svingene her Ja da burde det ikke være noe problem Spissingen er jo en grei sak av verden. Heldigvis for meg kjenner jeg 2 av mekanikerne på Strandveien så jeg vet at når bilen min ruller inn på verkstedet så blir den tatt godt vare på. Var så mye enklere før når jeg hadde "gammelbil". Da kunne jeg bare legge meg under bilen og skru sjøl. Føler liksom det blir litt feil på den bilen jeg har nå. Skal ihvertfall ta service på strandveien for å opprettholde serviceheftet.
Sportevo Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 vel, en ting er sikkert. ville ikke anbefalt Strandveien auto til min værste fiende engang. MAKAN til dårlig service har jeg aldri opplevd før hos noen man har visse forventinger til. Neida, men hadde det vært pappa som var inne på verkstedet med sin E65 7 serie (om han hadde) så hadde nok pipa hatt en annen låt der borte ja. Leverte bilen inn der for å få ny bakfanger pga påkjørsel bak..i - Ikke er fanger tilpasset. - Ikke pent lakkert. - Ikke montert gitter på ett "Hull". - Først sier di "kom så får du leie bil" så ringer di senere og sier at jeg ikke får dekket leiebil så da skulle ha meg til å betale for ett døgn med leie bil. - Di har skåret opp innerskjærmene mine og sier at det måtte gjøres pga valsede hjulbuer. Og når jeg drar opp så får jeg høre at slik er det når man monterer uorg fanger. at det er fangerens feil med lakken, at hjulbuene er valset at slik var det, ferdig med det. Jeg gir meg ikke ringer gs, di ringer strandveien, vips, får ny lakk på fanger, nye lokari skjermer bak, og fanger blir tilpasset bilen..noe av den værste "diskrimineringen" jeg opplever er å få dårlig service OG vite at hadde man vært en voksen mann så hadde servicen vært en helt annen. og ja, GS sa at disse hjulbuene er jo ikke valset..heh... Åja..det var din bil som de plagdes med. Det var jo ikke noen original M-fanger du hadde, det var jo Rieger. Og de slet på verkstedet fordi det var elendig passform. Noe som skulle ta 30 minutter tok 3 timer. PS! En voksen mann handler ikke Rieger, kanskje derfor har det vært en annen service hvis det hadde vært en original BMW-fanger, dessuten fikk du ekstra service, og burde være glad for det, i stedet for og "diskriminere" folk som forsøker å gjøre det beste ut av en situasjon som ikke er vanlig dags. Jeg tror også det er noen som tar grundig feil hvis de mener at ansatte på Strandveien ikke bryr seg om kunder med eldre BMW biler. Den oppfatning har ikke jeg, da det er minst to på verkstedet som digger E34. Og et par på kundemottaket som liker 02 og E30. Hilsen en som kom langveisfra som måtte vente ekstra lenge grunnet en Rieger fanger som måtte monteres først...
Mexos Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Var innom Strandveien Auto på fredag og fikk feilsøkt understellet. De tok bilen tvert siden jeg varslet om at jeg hadde det travelt pga. jeg egentlig var på jobb, jeg fikk god service, bra pris og heldigvis for lommeboka ingen skremmende utbedringsliste Kommer til å sette inn bilen min der for å få utbedret småplukket.
PenguiN- Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 vel, en ting er sikkert. ville ikke anbefalt Strandveien auto til min værste fiende engang. MAKAN til dårlig service har jeg aldri opplevd før hos noen man har visse forventinger til. Neida, men hadde det vært pappa som var inne på verkstedet med sin E65 7 serie (om han hadde) så hadde nok pipa hatt en annen låt der borte ja. Leverte bilen inn der for å få ny bakfanger pga påkjørsel bak..i - Ikke er fanger tilpasset. - Ikke pent lakkert. - Ikke montert gitter på ett "Hull". - Først sier di "kom så får du leie bil" så ringer di senere og sier at jeg ikke får dekket leiebil så da skulle ha meg til å betale for ett døgn med leie bil. - Di har skåret opp innerskjærmene mine og sier at det måtte gjøres pga valsede hjulbuer. Og når jeg drar opp så får jeg høre at slik er det når man monterer uorg fanger. at det er fangerens feil med lakken, at hjulbuene er valset at slik var det, ferdig med det. Jeg gir meg ikke ringer gs, di ringer strandveien, vips, får ny lakk på fanger, nye lokari skjermer bak, og fanger blir tilpasset bilen..noe av den værste "diskrimineringen" jeg opplever er å få dårlig service OG vite at hadde man vært en voksen mann så hadde servicen vært en helt annen. og ja, GS sa at disse hjulbuene er jo ikke valset..heh... Åja..det var din bil som de plagdes med. Det var jo ikke noen original M-fanger du hadde, det var jo Rieger. Og de slet på verkstedet fordi det var elendig passform. Noe som skulle ta 30 minutter tok 3 timer. PS! En voksen mann handler ikke Rieger, kanskje derfor har det vært en annen service hvis det hadde vært en original BMW-fanger, dessuten fikk du ekstra service, og burde være glad for det, i stedet for og "diskriminere" folk som forsøker å gjøre det beste ut av en situasjon som ikke er vanlig dags. Jeg tror også det er noen som tar grundig feil hvis de mener at ansatte på Strandveien ikke bryr seg om kunder med eldre BMW biler. Den oppfatning har ikke jeg, da det er minst to på verkstedet som digger E34. Og et par på kundemottaket som liker 02 og E30. Hilsen en som kom langveisfra som måtte vente ekstra lenge grunnet en Rieger fanger som måtte monteres først... Først, en voksen mann handler ikke rieger?hva er det du prater om? jeg forventer service uansett hvilke deler som skal monteres på og verkstedet har satt seg villig til å montere / utføre. Om jeg kommer med en gammel cd spiller og di sier "denne skal vi montere ja" så forventer jeg samme service og stå-på-vilje-for-kunden som om jeg monterte original.At resultatet ikke blir like bra kan jeg akseptere DERSOM JEG FÅR BESKJED OM DET NÅR BILEN LEVERES. Videre var ikke fanger 100% perfekt lakkert, gitter var ikke montert OG di har altså skåret vekk ene lokari skjermen min noe di måtte gjøre fordi hjulbuene er valset noe di absolutt ikke er. Di gikk også med på å bytte til helt nye lokari skjermer bak på BEGGE sidene noe som kan vitne om ett ønske om å yte service eller i værstefall at di innså at di ikke "slapp unna" med det. Poenget var det at di ga fra seg bilen med en fanger som hang på halv 8 OG sa at di ikke kunne gjøre det bedre MEN etter å ha fått snakket med GS på tlf så kunne di visst gjøre det bedre. Det vitner om at di tenker "vi gjør det bare sånn, han synes sikkert det er bra nok" mentalitet og det misliker jeg. Det at jeg også har fått svar som "okei" og "vet ikke" svar på mailer jeg har sendt vitner også om dårlig kunde oppfølging. Hører også med til historien at jeg ble fortalt at det kunne være passform problemer før montering, MEN når di tar på seg en jobb di tydeligvis KAN Utføre etter litt mas så er det synd at jeg må dit 3 ganger før jeg endelig når fram til det punktet jeg burde kommet på ved første besøket. Da skjønner du at jeg blir sittende igjen med følelsen av å bli oversett og "dyttet vekk"..? Videre så har di ikke vært "grei" som du kaller det, med mindre det er noe spessielt du sikter til? skal prate med dagelig leder i neste ukeog da skal noen få høre hva jeg synes om dette. Om du kom langveisfra og måtte stå i kø fordi jeg var først ute er ikke mitt problem.
jon///M Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 jeg har selv hatt bilen inn til strandveien på garantisak. var inne med bilen desember 08 på rustkontroll. di sa det var rust i alle 4 dører, panser og bakluke og at dette måtte byttes. hadde bilen inn i januar 09 tror jeg det var. da funket ikke speil eller varme i speilene. hadde bilen inn i februar 09 for og fikse dette. når jeg hentet bilen lyste da airbag lampa slik at den måtte inn igjenn. ettervert som tiden gjikk så la jeg merke til en stor fargeforskjell på tingene di hadde byttet. ringte og klaget på dette og fikk komme inn igjenn i slutten av juni 09. da fikk jeg beskjed om at di skulle ha bilen i en liten uke. dette tok altså 1,5 uker. di fikk ikke bort fargeforskjellen så di lakkerte det meste av bilen, (uten at jeg fikk beskjed! så di lakkerte over noen småbulker som iriterer meg!) hentet så bilen. da ser jeg: alle bumperlistene på høyre side er dårlig montert, begge blinklys på skjermene er montert opp ned!!! di har lakkert bakskjermen og litt opp på bjelken på taket. der er det nå altså ca 8cm som er slipt ned klarlakken på men som ikke er lakkert!!! baksetet var fult av møkk (renjorde bilen før jeg leverte den!), flere deksel i bagasjerommet var kraftig oppskrapt (noe di nektet for var deres skyld!), sikkert mer også som jeg ikke husker i farta. når alt er fixet skal jeg aldri sette min for inn der mer!! udugelige folk er det tydlivis!!
Egulds Skrevet Desember 27, 2009 Skrevet Desember 27, 2009 vel, en ting er sikkert. ville ikke anbefalt Strandveien auto til min værste fiende engang. MAKAN til dårlig service har jeg aldri opplevd før hos noen man har visse forventinger til. Neida, men hadde det vært pappa som var inne på verkstedet med sin E65 7 serie (om han hadde) så hadde nok pipa hatt en annen låt der borte ja. Leverte bilen inn der for å få ny bakfanger pga påkjørsel bak..i - Ikke er fanger tilpasset. - Ikke pent lakkert. - Ikke montert gitter på ett "Hull". - Først sier di "kom så får du leie bil" så ringer di senere og sier at jeg ikke får dekket leiebil så da skulle ha meg til å betale for ett døgn med leie bil. - Di har skåret opp innerskjærmene mine og sier at det måtte gjøres pga valsede hjulbuer. Og når jeg drar opp så får jeg høre at slik er det når man monterer uorg fanger. at det er fangerens feil med lakken, at hjulbuene er valset at slik var det, ferdig med det. Jeg gir meg ikke ringer gs, di ringer strandveien, vips, får ny lakk på fanger, nye lokari skjermer bak, og fanger blir tilpasset bilen..noe av den værste "diskrimineringen" jeg opplever er å få dårlig service OG vite at hadde man vært en voksen mann så hadde servicen vært en helt annen. og ja, GS sa at disse hjulbuene er jo ikke valset..heh... Åja..det var din bil som de plagdes med. Det var jo ikke noen original M-fanger du hadde, det var jo Rieger. Og de slet på verkstedet fordi det var elendig passform. Noe som skulle ta 30 minutter tok 3 timer. PS! En voksen mann handler ikke Rieger, kanskje derfor har det vært en annen service hvis det hadde vært en original BMW-fanger, dessuten fikk du ekstra service, og burde være glad for det, i stedet for og "diskriminere" folk som forsøker å gjøre det beste ut av en situasjon som ikke er vanlig dags. Jeg tror også det er noen som tar grundig feil hvis de mener at ansatte på Strandveien ikke bryr seg om kunder med eldre BMW biler. Den oppfatning har ikke jeg, da det er minst to på verkstedet som digger E34. Og et par på kundemottaket som liker 02 og E30. Hilsen en som kom langveisfra som måtte vente ekstra lenge grunnet en Rieger fanger som måtte monteres først... Først, en voksen mann handler ikke rieger?hva er det du prater om? jeg forventer service uansett hvilke deler som skal monteres på og verkstedet har satt seg villig til å montere / utføre. Om jeg kommer med en gammel cd spiller og di sier "denne skal vi montere ja" så forventer jeg samme service og stå-på-vilje-for-kunden som om jeg monterte original.At resultatet ikke blir like bra kan jeg akseptere DERSOM JEG FÅR BESKJED OM DET NÅR BILEN LEVERES. Videre var ikke fanger 100% perfekt lakkert, gitter var ikke montert OG di har altså skåret vekk ene lokari skjermen min noe di måtte gjøre fordi hjulbuene er valset noe di absolutt ikke er. Di gikk også med på å bytte til helt nye lokari skjermer bak på BEGGE sidene noe som kan vitne om ett ønske om å yte service eller i værstefall at di innså at di ikke "slapp unna" med det. Poenget var det at di ga fra seg bilen med en fanger som hang på halv 8 OG sa at di ikke kunne gjøre det bedre MEN etter å ha fått snakket med GS på tlf så kunne di visst gjøre det bedre. Det vitner om at di tenker "vi gjør det bare sånn, han synes sikkert det er bra nok" mentalitet og det misliker jeg. Det at jeg også har fått svar som "okei" og "vet ikke" svar på mailer jeg har sendt vitner også om dårlig kunde oppfølging. Hører også med til historien at jeg ble fortalt at det kunne være passform problemer før montering, MEN når di tar på seg en jobb di tydeligvis KAN Utføre etter litt mas så er det synd at jeg må dit 3 ganger før jeg endelig når fram til det punktet jeg burde kommet på ved første besøket. Da skjønner du at jeg blir sittende igjen med følelsen av å bli oversett og "dyttet vekk"..? Videre så har di ikke vært "grei" som du kaller det, med mindre det er noe spessielt du sikter til? skal prate med dagelig leder i neste ukeog da skal noen få høre hva jeg synes om dette. Om du kom langveisfra og måtte stå i kø fordi jeg var først ute er ikke mitt problem. Heisann, skjønner det kan være irriterende å måtte inn for en 3'e gang! Skal bare forsvare arbeidsplassen min litt nå Husker den aktuelle bilen og problemene med den og skal nå forklare fremgangsmåten i akkurat den saken. Fangeren kom første gang til oss som løs del med en lakkode tapet på, da er det lite annet vi kan gjøre enn å bare ta standard nyanse. Den kom også full av hakk og vi fikk beskjed fra Strandveien om å ta kun det grøvste noe som resulterte i at noe selvsagt ble igjen, 2'e gangen kom den ikke til oss men 3'e gangen sendte de med gamle fangeren for å få matcha fargen. Skal også nevnes at gull/bronsefarger mildt sagt kan være jævlige å matche uten å flekke ut på tilstøtende deler. Når det gjelder garantilakkeringer og skifting av dører så blir ofte delene sendt til oss med kun lakkode som tidligere beskrevet og da kan fargeforskjeller forekomme. Forsikringsselskap og bilimportør må det ofte krangles med for å få tilstøtende deler for å få fargene til å matche, så derfor er det sjelden du skal gå på lakkereren når det er fargeforskjeller etter forsikringsskader og garantireparasjoner. Dette gjelder også reperasjoner der den private betaler og nekter å ta med tilstøtende deler når det er en ekkel farge, det er INGEN som kan påstå at de matcher farger uansett farge håper dette oppklarer litt. mvh. E
ketil74 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Jeg har brukt strandveien-auto og er meget isfornøyd med dem.For det første er det vannvittige priser,og elendig service.Kjører du ikke en bmw til 1 million så er du ikke værd noe.Er også misfornøyd med emm sport da jeg hadde min e39 på teknisk gjennomgang der og fikk sjokkbeskjeden om at jeg måtte regne med 50-60000 i rep!De sa f.eks at det var feil på det elektriske anlegget til hengerfestet mitt og de be lange i maska når jeg sa at du skal få bilen min hvis du finner noe hengerfeste og tilbehør til dette på bilen min.Jeg fikk en second opinion ang rep.Og det kostet meg 12000,- og få den i topp stand.Aldri mer Emm-sport heller.Jeg har hatt bilen på rep.hos Hell bil på Orkanger og fikk en kjempegod service,for en gjeng.Er ikke gratis der eller men bilen blir reparert og det er ingenting å klage på
mandresen Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Hei Må vel komme med mine erfaringer med Strandveien Auto jeg også. Har en 98 mod E39 528i touring som jeg kjøpte i sommer. Hadde bilen inne hos Strandveien Auto og fikk utbedret en hel del. Det eneste jeg har å klage på er prisen, de er rimelig dyre, men jeg fikk topp service, og de er raske, gir tilbakemelding når bilen er ferdig eller delene har kommet. De er med ut og titter på bilen hvis jeg lurer på noe, hjelper til med småting som koding av nøkkel og skifting av lyspærer, selvom jeg sier jeg kan gjøre det selv. Når belgen min røk reparerte de det på strak arm, samme dagen innen 2 timer. Det kaller jeg service! Så jeg er kjempefornøyd med Strandveien Auto. Men jeg lurer på om hvor nærmeste BMW verksted i Sverige er i forhold til Trondheim, noen som vet? Neste service nærmer seg og det er en del dyre ting jeg skal ta, så greit å undersøke pris i Sverige også.
Dan Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Service i Sverige er knall. Anbefales. Tok insp. 2 på 520'n i Skellefteå i sommer og fikk de til å bytte olje på girkasse og diff i tillegg siden det ikke er en del av servicen. 800 kr inkl olje tok de for det Gratis leiebil fikk jeg også og selvfølgelig BMW Kjører du ikke en bmw til 1 million så er du ikke værd noe Dette stemmer nok ikke helt. Vet om de som har så dyre biler, men blitt dårlig behandlet de og. Dårlig service og dårlig ledelse går nok hånd i hånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå