Gå til innhold

Powerfilter på e36

normzzz
 Share

Anbefalte innlegg

Heihei!

Har bestemt meg for å sette på et powerfilter(tror det blir green) på min E36 318i 97 model.

Jeg har ingen erfaring med mekking på bil og er helt blank på hvordan det skal gjøres(selvom jeg regner med at jeg bør klare det og at det er relativt enkelt(?)).

Det jeg lurer på er hvordan det skal monteres og hva jeg gjør i forbindelse med luftmengdemåler? er det bare å fjerne hele boksen som sitter der nå og sette på det nye greenfilteret, eller er det noe mer jeg må tenke på?

takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du må nok ikke fjerne lmm, den skal sitte der, men du fjerner hele luftfilterboksen, fram til innsuget til lmm, så følger det sikkert med en slangeklemme, den setter du da rundt enden på filteret, og inn på innsuget på lmm, og skrur fast powerfilteret ;)

Tegning :

29ff7mw.jpg

Vis du skjønte noe...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønte det! skal demontere det imorra og bare se at jeg skjønner før jeg kjøper filteret.

Planer om å kjøpe det på mekonomen, de selger green der. Men hvordan vet jeg hvilken str jeg skal ha? de har mange str utifra hva jeg har sett!

Takk for hjelp og illustrasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott tegning..haha! Du må skru bort luftfilterboksen. Den er festet til lmm med 4x 10mm bolter. (10mm hode) . Når du kjøper det nye filteret så må du si hvilken bil du har slik at du får riktig overgang mellom filter og lmm. Denne skrur du fast med de boltene som holdt fast filterboksen. Deretter fester du filteret. Slik raceren over her sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet boksen nå bare for å sjekke. Kan jeg la underdelen av luftfilterboksen sitte igjen? Da vil den jo nesten fungere som en slags skillevegg rundt, selvom det ikke er optimalt?

Så ut som det var en slags kjølingskanal i den boksen også, altså at den trekker luft fra grillen et sted.

Jeg så ihvertfall de 4 x 10mm boltene. Så når luftfilterboksen er fjernet derfra så skal jeg sette på en overgang med de samme boltene? Følger denne overgangen med når jeg kjøper riktig filter?

takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og kjøpt og fikk beskjed om at jeg kun trengte filteret. Demonterte luftfilterboksen og sitter nå med et filter jeg ikke aner hvordan jeg skal få på lmm.

Superbeetle har nok helt rett. jeg trenger den overgangen mellom filteret og lmm. Hvor får jeg kjøpt dette hen da?:S

crap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde det ikke på mekonomen, ikke på torshov, men fikk høre at de visstnok skal ha det på biltema.. Det er jo en firkanta overgang med et rundt endestykke jeg trenger da vel?

Ringer rundt, men ingen vet noenting.. håpløst:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...