Gå til innhold

open air på diesel

jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

får ikke til den søkefunksjonen så jeg må lage en ny tråd...

lurer på hvordan det er å sette på open air filter på en diesel bil? er dette dumt?

spørsmål 2: man får jo nå kjøpt diesel dumpventiler, har det noe å si om jeg instalerer en sånn ?

håper det er noen med kompetanse/erfaring som kan svare meg på det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste som er dumt med åpent luftfilter er at de ofte er satt inn med olje som kan ødelegge luftmassemåleren. Har en kompiss med Audi A4 og han har bytta 2 luftmassemålere etter att han satt inn åpent luftfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste som er dumt med åpent luftfilter er at de ofte er satt inn med olje som kan ødelegge luftmassemåleren. Har en kompiss med Audi A4 og han har bytta 2 luftmassemålere etter att han satt inn åpent luftfilter.

Jeg har kjørt 70000km med slike filtre uten å ha ødelagt noe som helst...

Men det jeg egentlig skulle si var.... Hvilken dieselmotor som har luftmengde/masse måler da?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamle gamle motorer har mengde måler med spjeld mens nyere motorer har mssemåler, hvis du kikker inn i den dingsen som har kontakt på seg, så ser du inn i den... er det netting der inne eller en tråd så har du masse måler, er det et spjeld har du mengde..

kjøp filter som ikke er satt inn med olje... det er fullt mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamle gamle motorer har mengde måler med spjeld mens nyere motorer har mssemåler, hvis du kikker inn i den dingsen som har kontakt på seg, så ser du inn i den... er det netting der inne eller en tråd så har du masse måler, er det et spjeld har du mengde..

øøh...ja? Men biler med diesel har ikke noen av delene!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøh...ja? Men biler med diesel har ikke noen av delene!

Å nei? Hva er det jeg har på innsuget på min bil til 3000kr + moms da? Pynt?

Jeg har KN filter på min, og det fungerer greit - eneste er at LMM`en blir full i drit etter en stund og trenger en rens. LMM spray fra CRC...CNC...ja du vett ka eg meine.... fungerer helt greit. Startgass og virker, men du må være mer obs på hva du gjør.

Er en annen her inne som har bedt om video/lydklipp av hvordan det høres ut, og jeg tenkte jeg skulle ut i lunsjen nå og filme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dumpventil (avlastningsventil) du mente - ikke wastegate (som er noe annet) - så er det å finne her:

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=6874

det er den jeg har sett på , men jeg lurer på om det blir krøll i systemet når den dumpen slipper ut "rest" trykket om jeg kan kalle det det.

den forrige bilen min kunne jeg ikke ha dumt pga lmm, for da fikk jeg feilmld når den ikke fikk luften i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - det er derfor jeg ikke har det - det blir feil med LMM`en fordi den ligger før kompressoren og ikke etter. Hadde den ligget etter hadde det gått fint... (Leste dette en plass at det gikk ann å modde slikt, men hva er vitsen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...