Gå til innhold

BT med dyno kontroll i Trondheim og Hartge motoromprog.

Incognito
 Share

Anbefalte innlegg

Tror jeg skal produsere en mottager som justerer ladetrykk fra sms.

'Send sms med kodeordet 'ladetrykk' og ønsket ladetrykk til 1337'

'Fks: Ladetrykk 0.1 til tlf nr 1337'

Hadde vært konge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men får vi ijenn penger viss de måler forlite hk da?;) er jo litt tap på en gammel bmw:P

nei, det kan du bare glemme!

DU får heller trimme den til riktig antall.. Selvom det også ikke er helt populært..

Kommer vel helt ann på om det er en snill rulle eller ikke det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å betaleavgiften ved trimming. Biler over 10 år er jo gratis. Det trenger jo ikke koste så mye. i følge kalkulatoren på toll.no så vil en økning på min 318d fra 115 til f.eks160 koste 9000,- Det er jo overkommelig. De fleste chiptrimminger har nok en mindre effektøkning enn i eksempelet. Synes ikke det er verdt risken ved å bli tatt og bøtelagt, samt da måtte betale avgift + straffegebyr.

Torfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at man ikke får godkjent en slik effektøkning. Man får omtrent ikke godkjent et konisk luftfilter idag, om man ikke har TUV papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man heldig å blir tatt for trimming, så mener jeg det var en mulighet for at man mister bruksfradraget og. Dvs at 10 år gamle biler ikke er gratis å trimme!

Men det skjer vel først i spesielle tilfeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man heldig å blir tatt for trimming, så mener jeg det var en mulighet for at man mister bruksfradraget og. Dvs at 10 år gamle biler ikke er gratis å trimme!

Men det skjer vel først i spesielle tilfeller..

Dette har jeg aldri hørt om. Noen som har noen lover og regler rundt akuratt dette? Dette vil nok være aktuelt å vite for ganske mange her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle modifiseringer av bilen må godkjennes uansett alder. Gjelder alt fra plastikk utv. til motor. Alt er vel egentlig mulig så lenge det kan fremskaffes tuv-dokumentasjon. Vi tilbyr iallefall å fremskaffe tuv-dokumentasjon dersom våre kunder ønsker å godkjenne bilen med økt effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett ifølge Kjøretøysforskriften så kan ikkje trimming av f.eks dieselbiler ved omprogrammering etc godkjennes uten å ha godkjent avgass-test da bilen ikkje lenger er i samsvar med typegodkjenningen lenger.

Syklus-test gjelder for oljebrennere også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke betale for godkjent effektøkning når bilen er mer enn 10 år gammel.

Man får bruksfradrag, men må betale et straffegebyr, ergo blir totalen stor om man blir avslørt med mer effekt enn oppgitt i vognkortet.

MEN hva kan man gjøre om bilen er trimmet? Kan vi komme frem til en løsning som kan nedjustere effekten ved behov. Jeg er spesielt interessert i løsninger til såkalt flashing av ECUen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

fullgass!si at gassn hengte se og vips,en stk sprengt m30b28...slik tenker jeg...men hadde vert greit med annet,elektrisk spjeld på innsug,slik at det stenger for luften ergo mindre futt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...