nilsb Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Tråden kan flyttes til Annet - Bil og motorprat da den tydeligvis har blitt tatt over av overivrige bedrevitere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsb Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsb Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2009 Ingen som er interessert i dette prakteksemplaret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 Ingen som er interessert i dette prakteksemplaret? Hadde sikkert hjulpet litt på om den var godkjent eller om det er lett å få den godkjent, du skriver jo heller ikke hvilken bil den er bygget på, er verre å få godkjent om det er en 520 enn en 540 for eksempel. Dessuten får man jo en ekte M5 til rundt 400 høvdinger og er du entusiast så går du ikke for en ombygd bil, ikke ment som kritikk eller noe, bare for å sette ting litt i perspektiv. Selv kunne jeg gjerne kjøpt en ombygd M5 men da burde den vært godkjent eller at det var mulig å godkjenne den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsb Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2009 Bilen er bygget på en 2000 523i. Har ikke undersøkt hva som må til for å få den godkjent, men regner med at dette er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmp Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 Det er greitdet at orginale m5`r er mer ettertraktet enn uorginale, MEN, som entusiast, synes jeg det er viktigere at bilen er godt holdt, istedenfor ombygd. Hvor mange e34 m5`r er det ikke som er kjempe fint ombygd, og det taes blodpris for de, uten diskusjon. Bilen til Nils fortjener prisen sin, og hadde jeg skulle handla m5, hadde jeg helt klart ringt!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 Dette er en utrolig velholdt og fin bil som eier har tatt meget godt vare på! Må sees og prøves! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 Er det denne som det var montert lystgass på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsb Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Hei. Det er en nydelig bil du skal selge. Men det er også et vesentlig moment at bilen kan godkjennes etter en slik kostbar ombygging. Hovedproblemet er jo at det er vanskelig å få BT til å forandre totalvekten på bilen. Tror de har omtrent sluttet med det nå. Får håpe at 523en var med aut.gir før. Da er det litt vekt å gå på. Men en M5 er jo i utgangspunktet sikkert mer enn 200 kg tyngre enn en 523. Alt er tyngre i understell. Mye tyngre motor og girkasse. Og sikkert mer utstyr som veier en del ekstra. Mitt råd er å bringe på det rene om det vil bli problemer med godkjenningen eller ikke. Kanskje du kan få tips av andre her på foumet om biltilsyn som ikke er så strenge. Har hørt rykter om at i Mandal, Kristiansand eller Arendal er de snillere enn mange andre plasser. Kanskje noen derfra kan gi et tips. Denne bilen er sikkert fullt på høyde med en original M5. Få alle tingene i orden først, slik at neste eier ikke får problemer ved neste EU kontroll. Bilen er ikke så mye verdt hvis en ikke får lov å kjøre med den. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Hei. Det er en nydelig bil du skal selge.Men det er også et vesentlig moment at bilen kan godkjennes etter en slik kostbar ombygging. Hovedproblemet er jo at det er vanskelig å få BT til å forandre totalvekten på bilen. Tror de har omtrent sluttet med det nå. Får håpe at 523en var med aut.gir før. Da er det litt vekt å gå på. Men en M5 er jo i utgangspunktet sikkert mer enn 200 kg tyngre enn en 523. Alt er tyngre i understell. Mye tyngre motor og girkasse. Og sikkert mer utstyr som veier en del ekstra. Mitt råd er å bringe på det rene om det vil bli problemer med godkjenningen eller ikke. Kanskje du kan få tips av andre her på foumet om biltilsyn som ikke er så strenge. Har hørt rykter om at i Mandal, Kristiansand eller Arendal er de snillere enn mange andre plasser. Kanskje noen derfra kan gi et tips. Denne bilen er sikkert fullt på høyde med en original M5. Få alle tingene i orden først, slik at neste eier ikke får problemer ved neste EU kontroll. Bilen er ikke så mye verdt hvis en ikke får lov å kjøre med den. Eirik. Seriøst, har han i det hele tatt spurt om råd her? Skjønner ikke hvorfor du gidder skrive sånt som dette i en salgstråd som ikke er din egen. Det er vel opp til den eventuelle kjøper om han ønsker den godkjent eller ikke? EU kontroll?? Hvordan tror du resten av de mangfoldige ikke-godkjente bilene her i landet kommer seg gjennom denne...? Sånt fjas burde ha vært fjernet fra tråden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreee Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Er enig med Eirik. Men meget fin bil jeg kunne LETT handla om den var godkjent ombygd! mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Litt offtopic men min veier 1770kg uten sjåfør med full tank. Min var en E39 523i automat og i vognkortet står det 1525kg MED sjåfør, altså 1450kg uten sjåfør. (Nå vet jeg ikke om vognkortet er tørrvekt eller med full tank, olje spylerveske osv) Jeg har også lettet den med supersprint full eksoss, noe som fjerner ca 25-30kg. V8'eren veier kun 10kg mer enn rekkesekseren har jeg lest så jeg trodde derfor at jeg ikke vær så langt unna men fikk jeg lite sjokk når jeg hadde den på vekta (veier virkelig girkassen, understeller og bremser sååå mye mere enn en E39 523i?) En jeg kjenner har også en M5 men han har bl.a dobble glass og han veide akkurat 2000kg. Uansett, lykke til med salget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Vet at det er en del folk på forumet som ikke er like godt kjent med regelverk ved ombygging. Angående ombygging fra 320 til 325 med M50 er det ingen som ser. Og det samme fra 320 til 328 M52. Der ser jo motorene helt like ut. Og godkjenning ikke noe problem. Noe annet er det med en stor M5 V8 motor i en bil med som originalt har 6er med under halvparten av hk. Vil bare si at ved å kjøpe en så dyr bil og risikere at du ikke får kjøre med den, det er en stor sjanse å ta. Og det er noe en kjøper må være klar over. Hvis noen vil ta sjansen, er det ok for meg. Om det er irriterende for noen å lese, er det i alle fall viktig info som selgeren ikke må bagatellisere. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Vet at det er en del folk på forumet som ikke er like godt kjent med regelverk ved ombygging. Angående ombygging fra 320 til 325 med M50 er det ingen som ser. Og det samme fra 320 til 328 M52. Der ser jo motorene helt like ut. Og godkjenning ikke noe problem. Noe annet er det med en stor M5 V8 motor i en bil med som originalt har 6er med under halvparten av hk. Vil bare si at ved å kjøpe en så dyr bil og risikere at du ikke får kjøre med den, det er en stor sjanse å ta. Og det er noe en kjøper må være klar over. Hvis noen vil ta sjansen, er det ok for meg. Om det er irriterende for noen å lese, er det i alle fall viktig info som selgeren ikke må bagatellisere. Eirik. Har selgeren bagatellisert noe som helst her? Han prøver jo bare selge en bil som han har presisert som IKKE GODKJENT. Hva er da poenget med å lekse opp regler og "fakta" som kun er vesentlig i en interesse dialog mellom selger og kjøper hvis ønske om godkjenning foreligger? Kan du ikke bare opprette en egen tråd i 'annet bil & motorprat' angående dette emnet i stedet for å ødelegge for folk som prøver å selge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg