Gå til innhold

2000' E46 OBD2-kompatibel?


rockwool
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har lest litt rundt og sett at det ble pålagt med OBD2 på alle biler nyere enn 2001, men har også lest at dette skulle påføres fra år 2000

With effect from 1 January 2000 for new types and from 1 January 2001 for all types

Det jeg da lurer på er om MIN bil har OBD2?

Kjøretøy: BMW 320 I 346L (E46)

Årsmodell: 2000

Førstegangsreg: 20000509

Motorkode: M52-TUB20

Motoreffekt: 110Kw

Føler liksom at den kommer midt i mellom og jeg har ikke funnet noe klart svar på om den er kompatibel med OBD2 eller ikke. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din bil er 2000 modell, men jeg tror nok at din bil er produksert i 99.Har du 20 PIN konnector under panseren???.

Min bil er 2000 modell, men er den produksert i 10/99. Jeg har både OBDII (under rattet) og 20 PIN konnector under panseren. Jeg fikk ikke kontakt med alle module ved OBD II. Jeg fikk kontakt med alle module ved 20 PIN konnector. Jeg tror at du må bruke 20 PIN for å kontakte med alle module.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har 20-pins under panseret også. Det var det jeg var dette jeg var litt redd for siden det er en 2000 modell, men som mudbug sier så er det nok produsert i 99. Heldigvis har jeg ikke bestilt avleseren enda. Takker så mye for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du carsoft???Hvis den kan kontakte med alle modulene, så er din bil full OBD II. Jeg tror ikke det, hvorfor har du 20 PIN? hvis du har full OBD II. Du kan snakke med BMW forhandle for å være sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBD2 er en del av et miljøkrav som skal gjøre det mulig for hvilket som helst verksted å lese av feilkoder som er motor-/avgassrelatert.

Dersom man får en feil med motoren som gjør at denne forurenser "mer en normalt", skal man kunne dra til nærmeste verksted for å få dette sjekket/reparert - uten å måtte oppsøke et merkeverksted.

Siden alle andre systemer (airbag, navigasjon, sete osv) ikke utgjør noen "forurensningsfare" :), er ikke disse koblet opp mot obd2-plugg på overgansmodellene som også har 20-pin i motorrom.

(Derav er også kommunikasjonsprotokollen for OBD2 åpen kilde slik at man ikke er avhengig av merkevarebasert diagnoseutstyr for å lese ut motorrelaterte feilkoder.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...