Robin L Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 hei. jeg sliter med en klunkelyd i forstillinga på førersiden. den kommer om jeg kjører i hull, over fartsdumper etc. derfor tok jeg å byttet casterstag, stabstagforing og lengestag på den siden. det var jo også vibrasjon i rattet, så jeg håpte at dette ville hjelpe, men det gjor det nok ikke. rattet rister fra 70km og oppover. hender det kommer litt risting når jeg bremser forsiktig i enkelt hastigheter også. derfor tippet jeg casterstag. tror dere ristinga har en sammenheng med klunkelyden, eller er det ganske enkelt bare skeve felger eller noe slikt? bør jeg dra og ta avballansering? takk for svar! det gjelder en 94modell bmw e38, 730ia
Ellingsen B. Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 klunkelyd kommer ofte av dårlige bærekuler, både indre og ytre. Risting kan jo også komme av ubalanse i dekk/felg(ene) ? 7serien kan ofte også være litt ekstra sensetiv..
Robin L Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 kan det lønne seg å ta en naf test eller? da får jeg vell se svart på hvitt hva som er galt?! bærerkuler, tenker du da på nummer 10 her? http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... e-s%C3%B8k
ProjectE39 Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 kan det lønne seg å ta en naf test eller?da får jeg vell se svart på hvitt hva som er galt?! bærerkuler, tenker du da på nummer 10 her? http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... e-s%C3%B8k Linken funker ikke..
Ellingsen B. Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 kan det lønne seg å ta en naf test eller?da får jeg vell se svart på hvitt hva som er galt?! bærerkuler, tenker du da på nummer 10 her? http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... e-s%C3%B8k Ville ikke dratt på en Naf-senter som 95% av dagen ser på gamle biler. Ville evt dratt til noen som har peiling på E38 eller et BMW -verksted.
kbteknik Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 ta en forstillingskontroll da får du svar på hvad der evtr må byttes
MariusW Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 ristingen kan være kast i bremseskiver.. Det var løsningen både for risting i fart 80km\t++ og forsiktig nedbremsing
matss Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 klunking kan vel være topplageret på demperen? jeg har også denne klunkingen på min e36. jeg byttet komplett nedre bærebru, men klunkingen er der fortsatt. så neste jeg skal gjøre er å bytte dette topplageret.
Robin L Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 jeg var og tok ny ballansering på dekkene framme i dag. det virket som det ble borte nå, men har ikke testet skikkelig ennå. ballanseringen på høyre framdekk MANGLET... bør jeg levere den på gs for å sjekke hva som er galt med forstillingen da? jeg vet at den er skakke skev, da den spiser dekk på innsiden på den ene siden. er helt rassert dekket der allerede.
Robin L Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 hvordan kan jeg sjekke at topplageret på demperen er ok da?
Robin L Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 hvordan er det å ta av demperen egentlig? nå husker jeg ikke helt hvordan det er der frammi. men står den ikke inni fjæra? går det an å bytte kun denne foringen eller?
bimmer-87 Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 litt skruing blir det jo, men du kan skifte hele fjørbeins lageret ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå