bmwe_e36 Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Hei vart stopet av UP i går kveld. først mente dem at jeg hadde trimet motoren, jeg sa nei ettersom det ikke har blit gjort noe med motoren. dom sto fast på at den var trimet. jeg sa at den ikke var det, fikk noen små spydig komentarer. så fikk jeg beskjed om vising. Så kom dem til felga mine etter ei god stønn, felga var altfor store mente dom. er 19 tom, så da lurte jeg litt på om det var mulighet å få godkjent 19 tom på en 93 model 318IS? eller er d bare å glemme d. Noe sted jeg kan få svar på dette, eventuelt. fikk frist til 1 august me vising, og værste tå alt. Den skulle jo ikke bli visst på biltilsynet. var bare å dra til nærmeste bilverksted.
mortenam Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Det er vel rulleomkrets og innpress/sporvidde som skal være innenfor visse verdier i forhold til det som står i vognkortet. Nøyaktig hvor stor diameter felgene dine har skal derfor ikke ha noe å si, så lenge det jeg nevnte først stemmer.
S.Arnesen Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Det er vel rulleomkrets og innpress/sporvidde som skal være innenfor visse verdier i forhold til det som står i vognkortet. Nøyaktig hvor stor diameter felgene dine har skal derfor ikke ha noe å si, så lenge det jeg nevnte først stemmer. Feil, størrelse på felgen har noe å si uansett om rulleomkretsen er innenfor godkjent prosent eller ei. Felger må ha papirer for å bli godkjent, så sant man ikke møter en frisinnet kar på bt.....
Dirty Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 e jo bare å sette på noen andre felger å reise på godkjenning så setter du på de 19" igjen når du kommer heim
Ad|oS Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Men hva skjer neste gang man møter på onkel og de allerede har en rapport om felger som ikke er skrevet inn i vognkort?
vetu03 Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 e jo bare å sette på noen andre felger å reise på godkjenning så setter du på de 19" igjen når du kommer heim Er nok det som er det enkleste ja!! Tviler på at du får godkjent den me 19".. Men fy som det begynner å bli mye kontroller med teknisk nå. Skummelt!!
bmwe_e36 Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 skulle vært arti og godkjent med 19¨ mæn blir væl altfor vanskli. men godkjeninga er klar til mondagen eller noe sånn den, tenker je. får låne mæ noe felger eller noe så får je dra å vise.
Nytern Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Skummelt? Vil si det er bra jeg! Ikke sååå dumt å få vekk shadye biler fra trafikken. Ikke at trådstarters bil er shady.. Tenker mer på alskens gamle oprustede vrak..
bmwe_e36 Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 Velkommen i klubben trådstarter..og lykke til hehe, jo takk
Superbeetle Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Men du skulle bare vise den på et vanlig bilverksted?? Det er jo bare BS!! Jævla idioter, bare drit i hele greien og vent på en formell klage/anmeldelse/innkalling.. Evt kan du ringe til politstasjonen å sjekke anmerkninger på bilen.. Jeg fikk en slik "anmerkning" fra Up, da noen hadde ringt å klaget på grisekjøring. Vi fikk da masse kjeft og varsler om at vi ble fratatt lappen om det skjedde igjen.. Jeg gikk til politiet noen uker etterpå og spurte om hvilke anmerkninger som lå inne.. Svaret jeg fikk var at det ikke var noen, samt at det ikke var vanlig å komme å etterlyse slikt Ble også stoppet en gang jeg prøvekjørte en 200sx. Hadde "noe" høy fart ut av rundkjøring.. Da var det samme leksen.. Langt foredrag om dårlig holdning til veitrafikkloven, og at det ikke måtte gjenta seg..(slapp bot da, selv om jeg ikke hadde lappen med meg)
bmwe_e36 Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 Skal ha den på vanli bilverksted ja. så er saken utte tur verden:) men må prøve å undersøke litt om felger, får vel ringe noen forhandlere å høre litt eller noe i morra.
S.Bjørkås Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 jeg har også blitt stoppet i teknisk i min gamle golf for lenge sia. måtte fikse masse ting på bilen før jeg viste den gikk gjennom. etter masse skruing og fiksing så ringte jeg å bestilte en kontroll og alt virket normalt. fram til jeg faktisk møtte opp på biltilsynet, da sa de at de ikke hadde noe anmerkning på at den skulle til full teknisk. syns det var veldig rart :S
Superbeetle Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Men hva skal du gjøre etter du har vært hos verkstedet da?? snakket med et verksted? Du kan da ikke mene at bare for Up har sagt det så skal du møte opp på hvilket som helst verksted med kuken i hånden å be dem om å kontrollere bilen din for ulovligheter? Sorry ordbruken.... Nå vet jeg ikke alle fakta heller, men hørtes ut som bare sprøyt fra Up sin side..
vetu03 Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Skummelt? Vil si det er bra jeg!Ikke sååå dumt å få vekk shadye biler fra trafikken. Ikke at trådstarters bil er shady.. Tenker mer på alskens gamle oprustede vrak.. Mener ikke det er dumt å få vekk dårlige vrak og sånn fra veiene jeg, bra å få vekk sånt som ikke henger sammen og som er opprustet.. Men er bare så kjedelig for alle med annet enn orginal felger.. Håper det ordner seg for trådstarter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå