Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er o ring på vannpumpa, så det er ikke noe å tenke på. Er egentlig veldig kurant skruing, ikke noe hokus pokus :) bare pass på at du får luftet kjølesystemet skikkelig etterpå :)

Skrevet

Vær forsiktig når du tar av lokket på strammehjulet hvis du vil ha det på igjen og få det til å sitte der.Er ikke prob.om du ikke får det på igjen. Ellers så er vel dette plankekjøring.

Å lufte etterpå er ikke nødvendig. Bare å fylle på veske på ekspansjonstanken med åpne lufteskruer til det kommer rent vann uten bobler og med varmeapp på full drus. Skru igjen og kjøre driftsvarm...

Noen kaller det vel lufting... :D

Skrevet
Vær forsiktig når du tar av lokket på strammehjulet hvis du vil ha det på igjen og få det til å sitte der.Er ikke prob.om du ikke får det på igjen. Ellers så er vel dette plankekjøring.

Å lufte etterpå er ikke nødvendig. Bare å fylle på veske på ekspansjonstanken med åpne lufteskruer til det kommer rent vann uten bobler og med varmeapp på full drus. Skru igjen og kjøre driftsvarm...

Det kalles lufting, for man får ut all luften fra kjølesystemet.

Skrevet

:?

Hva kaller du lufting da?

Skrevet

Vannpumpe kan være enkel prosess, og det kan bli et slit.

Hvis pumpa sitter veldig godt fast er det ofte man må til med avdrager (noe jeg har mått på mine gamle motorer). Ofte så voldsom dragning/banking at hele pumpa knekker.

Bruk de tomme hullene i vannpumpeflensen til det de er tenkt til, å sette skruene du skrur ut inni (der sitter det ingen skruer når du skrur av), og "skru" pumpa utover (som en avdragerfunksjon).

Bare vær klar over at den kan være lei å få av.

Skrevet
Vannpumpe kan være enkel prosess, og det kan bli et slit.

Hvis pumpa sitter veldig godt fast er det ofte man må til med avdrager (noe jeg har mått på mine gamle motorer). Ofte så voldsom dragning/banking av hele pumpa knekker.

Bruk de tomme hullene i vannpumpeflensen til det de er tenkt til, å sette skruene du skrur ut inni (der sitter det ingen skruer når du skrur av), og "skru" pumpa utover (som en avdragerfunksjon).

Bare vær klar over at den kan være lei å få av.

Å husk å blåse reint de skruehullene, det har en tendens til å legge seg dritt å sand der og da river man gjengene.

Skrevet
Rimelig greit arbeid, MEN. Hvordan får jeg av det feste som selve vifta sitter på? får den F*@$% ikke av.

32 mm fastnøkkel har du vel funnet allerede, den bolten på viskosekoblingen er linksgjenget. Hold igjen med vannpumpetang funket for min del, men vet det har blitt bannet mye over akkurat det der rundtom. Lykke til :)

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...