danielner Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 e d nåkka man bør være obs på når man bytte vannpumpe? rekkefølge på tilskruing,ny pakning,moment...?
S.Arnesen Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Det er o ring på vannpumpa, så det er ikke noe å tenke på. Er egentlig veldig kurant skruing, ikke noe hokus pokus bare pass på at du får luftet kjølesystemet skikkelig etterpå
danielner Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 ja men eg ska ikje bytte den,må eg ha ny oring for å ta pumpa ut å sjekke om den e go..?
jolly Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Vær forsiktig når du tar av lokket på strammehjulet hvis du vil ha det på igjen og få det til å sitte der.Er ikke prob.om du ikke får det på igjen. Ellers så er vel dette plankekjøring. Å lufte etterpå er ikke nødvendig. Bare å fylle på veske på ekspansjonstanken med åpne lufteskruer til det kommer rent vann uten bobler og med varmeapp på full drus. Skru igjen og kjøre driftsvarm... Noen kaller det vel lufting...
Haug530D Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Vær forsiktig når du tar av lokket på strammehjulet hvis du vil ha det på igjen og få det til å sitte der.Er ikke prob.om du ikke får det på igjen. Ellers så er vel dette plankekjøring.Å lufte etterpå er ikke nødvendig. Bare å fylle på veske på ekspansjonstanken med åpne lufteskruer til det kommer rent vann uten bobler og med varmeapp på full drus. Skru igjen og kjøre driftsvarm... Noen kaller det vel lufting... Det kalles lufting, for man får ut all luften fra kjølesystemet.
S.Arnesen Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Å lufte etterpå er ikke nødvendig. Bare å fylle på veske på ekspansjonstanken med åpne lufteskruer til det kommer rent vann uten bobler og med varmeapp på full drus. Skru igjen og kjøre driftsvarm... Noen kaller det vel lufting... Hva kaller du lufting da?
Azeton Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Stå Naken på trollveggen og se rett ned.. Det er lufting det:
Haug530D Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Stå Naken på trollveggen og se rett ned.. Det er lufting det: Nei det er Luftig
oddis Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Vannpumpe kan være enkel prosess, og det kan bli et slit. Hvis pumpa sitter veldig godt fast er det ofte man må til med avdrager (noe jeg har mått på mine gamle motorer). Ofte så voldsom dragning/banking at hele pumpa knekker. Bruk de tomme hullene i vannpumpeflensen til det de er tenkt til, å sette skruene du skrur ut inni (der sitter det ingen skruer når du skrur av), og "skru" pumpa utover (som en avdragerfunksjon). Bare vær klar over at den kan være lei å få av.
Haug530D Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Vannpumpe kan være enkel prosess, og det kan bli et slit.Hvis pumpa sitter veldig godt fast er det ofte man må til med avdrager (noe jeg har mått på mine gamle motorer). Ofte så voldsom dragning/banking av hele pumpa knekker. Bruk de tomme hullene i vannpumpeflensen til det de er tenkt til, å sette skruene du skrur ut inni (der sitter det ingen skruer når du skrur av), og "skru" pumpa utover (som en avdragerfunksjon). Bare vær klar over at den kan være lei å få av. Å husk å blåse reint de skruehullene, det har en tendens til å legge seg dritt å sand der og da river man gjengene.
_Ludde_ Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Rimelig greit arbeid, MEN. Hvordan får jeg av det feste som selve vifta sitter på? får den F*@$% ikke av.
Simpel Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Rimelig greit arbeid, MEN. Hvordan får jeg av det feste som selve vifta sitter på? får den F*@$% ikke av. 32 mm fastnøkkel har du vel funnet allerede, den bolten på viskosekoblingen er linksgjenget. Hold igjen med vannpumpetang funket for min del, men vet det har blitt bannet mye over akkurat det der rundtom. Lykke til
bimmer-87 Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 går også ann å bruke den fastnøkkelen og slå på den med en stor hammer. funker vær gang;)
ghostrider Skrevet September 18, 2009 Skrevet September 18, 2009 Hvordan Får du av reimhjulet? Går det å trekke det ut, uten å skru av den 32mm muttra?
Azeton Skrevet September 18, 2009 Skrevet September 18, 2009 Hvordan Får du av reimhjulet?Går det å trekke det ut, uten å skru av den 32mm muttra? Nei, må av med viskoen. Så kan du skru av reimhjulet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå