Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg Bosch viskere til bilen for ca 2-3 mnd siden men nå funker de rett å slett dårlig, er det noen viskere som er bedre enn Bosch sine?

Skrevet

Har flere år gamle viskere. I det siste har de hoppa og lagd endel ulyd. Men gummien så og kjentes fin ut, så jeg gikk på ruta med poleringsmaskin. Nå går de som smør igjen. :D

Skrevet
Har flere år gamle viskere. I det siste har de hoppa og lagd endel ulyd. Men gummien så og kjentes fin ut, så jeg gikk på ruta med poleringsmaskin. Nå går de som smør igjen. :D

Hvilket stoff brukte du da? husker når jeg jobbet på verksted at vi hadde ett sånn ruteslipe stoff for å ta bort riper å sånn, men husker ikke hva det heter nå.

Kan være sprøytemaling på ruten, de sprøytemaler båter på jobben min så det er mange folk som får sånne små prikker med maling på bilene sine, kan få sånn trekk til å ha på bilen men det er vel verre å ha på om bilen ikke er helt ren.

Skrevet

Husk på og rengjøre viskergummien en gang i blant. Jeg har alltid liggende en sprayboks med bremserens i bilen. Spray litt på en klut og tørk over viskergummien og de blir som nye igjen.

Skrevet

Jeg brukte Meguiars Diamond Cut, dvs. en ganske grov polish/rubbing. Maskinen jeg bruker er en vinkelslipertype med justerbar hastighet. Denne er på 900W og blir j..... varm, for jeg går på ganske hardt. Lav hastighet og stor motstand er vel ikke best for maskinen sikkert. Fås på bl.a. Jula for rundt 300 kroner. Pussepute må kjøpes ekstra, jeg har en fra Meguiars som er veldig bra.

Gamle ruter blir som nye! - nesten da. :lol:

Deep Dish, jeg kan nesten garantere deg at du får bort de stripene. Jeg fjernet akkurat det samme. Det spørs selvfølgelig hvor dypt det er.

Pass på at alt er gullende rent. Sandkorn på puta mens du polerer kan ødelegge alt! (noe jeg ikke har opplevd).

Skrevet
Jeg brukte Meguiars Diamond Cut, dvs. en ganske grov polish/rubbing. Maskinen jeg bruker er en vinkelslipertype med justerbar hastighet. Denne er på 900W og blir j..... varm, for jeg går på ganske hardt. Lav hastighet og stor motstand er vel ikke best for maskinen sikkert. Fås på bl.a. Jula for rundt 300 kroner. Pussepute må kjøpes ekstra, jeg har en fra Meguiars som er veldig bra.

Gamle ruter blir som nye! - nesten da. :lol:

Deep Dish, jeg kan nesten garantere deg at du får bort de stripene. Jeg fjernet akkurat det samme. Det spørs selvfølgelig hvor dypt det er.

Pass på at alt er gullende rent. Sandkorn på puta mens du polerer kan ødelegge alt! (noe jeg ikke har opplevd).

Hmm, det må prøves, man bør være forsiktig med ruter ja, blir det for varmt kan den sprikke.

Skrevet

Ja, fint du nevner det.

Jeg tok halve frontruta av gangen. Den ble lunken, men ikke veldig varm. Viktig å ikke gnu på samme sted lenge.

Skrevet
Bmw sine er også bosch.

Ja som sagt så bestillte jeg Orginale fra GS, regner med at Bosch lager Orginale for Bmw ja.

Skrevet

kjøp biltema sine. de funker UTROLIG bra ](*,):lol::lol::lol:

neida. jeg har hatt samme viskere siden slutten av april nå. kjøpte de på bilxtra. er ett merke som jeg ikke husker i farta, men hele bilxtra kjeden skulle ha de viskerne. er kjempe fornøyd :) de tar godt å lager ikke forferdelige lyder :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...