///M Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Tenkte å kjøre en diskusjon ang dette, så hva synes folket Er ombygde biler like bra som originale eller ikke. Jeg for min del liker det som er originalt, synes liksom at det alltid mangler et eller annet.
Torek Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Det er et umulig spørsmål å svare på, for alt avhenger jo av hvordan bilen er bygd. En ombygd bil kan være bedre enn en original. En ombygd bil kan være dårligere enn en original.
Rayen Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Denne slenger eg meg også på... vurderer og kvitte meg med min 523 til fordel for en e34 m5.. det er jo endel ombygde og det er noen par eg er komt over som eg liker veldig godt..men eneste som bremser meg litt er at di er ombygde.. er dette noe og henge seg opp i ? eller er det bare og fyre til... er litt skeptisk når eg bruker såpass mye penger på en så gamel bil.. mvh Raymond
D.C.V Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Jeg ville nok gått for en orginal Men skal bilen herjes med så er det jo greit med en ombygd en
PenguiN- Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Som sagt, ALT avhenger av hvem som bygde den, hvor serriøst ombygd den er, og hvor mye penger denne personen hadde til rådighet. ALT annet blir i mine øyne ren spekulasjon. Hvert enkelt tilfelle må vurderes, ikke kun som en helhet. enten for eller imot ombygde biler. Har sett mye gromt ombygd og mye jalla også!
Just-turbodiesel Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 OMBYGDE uten tvil! Det spørs selvsagt hvordan, men slik jeg ville hatt biler, så er det ombygd som gjelder.. det spørs helt, umulig å svare på.. en bil som er så sjelden som en e9 3.0 csl f.eks, ville jeg beholdt original pga verdien og hvor sjelden den er, så hadde jeg hatt en ombygd annen bil ved siden av. Men hadde nok ikke taklet å ha kun originale biler! Det er PAIN
D.C.V Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Så vist du hadde hatt rå til nye M5 eller den bilen som du syns er råest Så er det pain å holde den orginal? Enkelte biler kan være artige å bygge på, turboer og slikt, men en M bil bør i mine øyne være orginal
Just-turbodiesel Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Så vist du hadde hatt rå til nye M5 eller den bilen som du syns er råest Så er det pain å holde den orginal? Enkelte biler kan være artige å bygge på, turboer og slikt, men en M bil bør i mine øyne være orginal hadde jeg hatt 2 mill til rådighet, så er vel en ENKEL bil og helt ny muligens det siste jeg hadde brukt penga på! Da hadde jeg heller kjøpt meg flere gamle biler og modifisert dem, hvis jeg MÅTTE bruke de penga på bil, ellers så hadde blitt å ferdigstille de tre prosjektene jeg har, kjøpt meg en w211 E-klasse til rundt 200-250 000 som har vært taxikjørt i hvit farge eller lakkert den hvit + senk og fine felger, til å trekke 123n med(samme farge som 123 treffbilen)
Alec Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Original uten tvil, dessuten holder org biler seg bedre i verdi og KAN bli samleobjekt, skjeldent det skjer med ombygde, med mindre du har en helt spesiell ombygd bil og da er man vel ute etter noe helt annet enn det jeg ser etter uansett
Ellingsen B. Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Man må vel bare se på den enkelte bil. Selv har jeg kjørt flere ombygde M biler som har vært mye bedre enn orginale. Flytter man over alt av M delene så er jo bilene egentlig samme, men verdien vil kanskje være litt høyere. Det er vel dog bare E30 M3 som har fått samlerstatus. Resten av M serien er masseprod og har veldig lave priser. Selv valgte jeg en ombygd nå, mest grunnet at det der en compact så da måtte det bli det, men mest fordi jeg ville ha noe litt mer spesielt og som går en del bedre enn vanlig M3 coupe..:)Angrer ikke på det !
Simpel Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Hvis en tenker penger er det helt klart at original holder seg i pris og ombygd gjør det ikke. Har en ombygd Taunus, bygd om til 2.6 liter fra 2.0 liter motor, dessuten automatgir og servostyring. Verdt kanskje en femtedel av en original Taunus.
mrmpower Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 kommer såklart ann på, om en bil er ombygd skikkli, og GOKJENT som ombygd så er det ikke noe å tenke på da men om den er bygd om med macgyver teip og ikke er gokjent så sier det sitt..
EirikL Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Jeg synes noe av sjarmen forsvinner når en bil er ombygd. Da tenker jeg utelukkende på M-biler. En 318is ombygd til M3 trenger ikke være en dårligere bil, men det er fortsatt ikke en M-bil i mine øyne. Skal jeg kjøpe meg en M en eller annen gang, er det helt uaktuelt å bruke penger på en uoriginal bil.
Chris_ Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Jeg synes noe av sjarmen forsvinner når en bil er ombygd. Da tenker jeg utelukkende på M-biler. En 318is ombygd til M3 trenger ikke være en dårligere bil, men det er fortsatt ikke en M-bil i mine øyne. Skal jeg kjøpe meg en M en eller annen gang, er det helt uaktuelt å bruke penger på en uoriginal bil. +1! I mine øyne er ingenting annet enn en org. M-bil, en ordentlig M-bil
S.Arnesen Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Så lenge bilen er bygd om helt så kan jeg ha det like moro i en ombygd som i en orginal.. Endel billigere blir det jo også med en som er ombygd... Men jeg tror faktisk ikke jeg ville kjøpt meg en e46 eller e39 som var bygd om til m bil, da det krever litt for mye forandringer i karroseriet for å bygge om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå