Lars89 Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Kan vell heller ikke veteranregistreres så lenge den ikke er original? Hva vil si å "veteranregistere" en bil? Må sende inn bilder av bilen ut-og innvendig til forsikringa for å få veteranforsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Formulerte meg kanskje litt dårlig,men du får vell ikke norske skilter på denne bare ved å betale moms på 3900 euro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 er den over 30 år er den pr definisjon veteran, selv om den ikke er original Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 er den over 30 år er den pr definisjon veteran, selv om den ikke er original Skal vell fortsatt godkjennes av statens vegvesen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Må sende inn bilder av bilen ut-og innvendig til forsikringa for å få veteranforsikring. Dette gjelder kun for forsikringsavtalene gjennom L.M.K. I utgangspunktet stilles det ingen spesielle krav til verken forsikring (riktignok har du større begrensinger på kjørelengden) eller registrering på kjøretøyer over 30 år, men det er bare litt rimeligere. er den over 30 år er den pr definisjon veteran, selv om den ikke er original Jeg tror ikke alle er helt enig med deg i det. http://www.vccofgb.co.uk/index.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Hehe, trenger ikke godkjennes av noen steder for å bli forsikret som veteran, trenger kun være 30 år gammel. Det eneste som kreves er vel at det er 2.bilen, og at den ikke skal brukes hver dag. Maks kjørelengde per år er 6 000km. Og Galro, er ikke bare LITT billigere. I tillegg til at veiavgiften er 380kr og omregistrering er gratis kom forsikring på min Corolla på 590kr. Jeg er 19, har 20% bonus, og denne prisen er inkl. minikasko, brann- og tyveriforsikring. Med vanlig ansvarsforsikring kom det på nærmere 7 000kr. Grei forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Formulerte meg kanskje litt dårlig,men du får vell ikke norske skilter på denne bare ved å betale moms på 3900 euro? Jeg mener det tilkommer en engangsavgift i tillegg. Men den er nokså billig på veteranbiler. Ikke ta mitt ord for lov, dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Juli 24, 2009 Share Skrevet Juli 24, 2009 Hehe, trenger ikke godkjennes av noen steder for å bli forsikret som veteran, trenger kun være 30 år gammel. Det eneste som kreves er vel at det er 2.bilen, og at den ikke skal brukes hver dag. Maks kjørelengde per år er 6 000km. Dette er opp til forsikringsselskapet å avgjøre. I alle stiller krav til at du skal ha en annen bil, mens enkelte selskaper faktisk krever at du skal ha en annen bil som også er forsikret hos dem. Ofte er kjørelengden på 5000 km i året - dette har jeg. Og Galro, er ikke bare LITT billigere. I tillegg til at veiavgiften er 380kr og omregistrering er gratis kom forsikring på min Corolla på 590kr. Jeg er 19, har 20% bonus, og denne prisen er inkl. minikasko, brann- og tyveriforsikring. Med vanlig ansvarsforsikring kom det på nærmere 7 000kr. Grei forskjell Er denne Corollaen over 30 år (om ikke så er det svært billig)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juli 24, 2009 Share Skrevet Juli 24, 2009 Man kjøper da ikke corolla som er nyere enn 30 år Etter 1980 var de jo firkanta og kjipe, ikke runde og pene som før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Juli 24, 2009 Share Skrevet Juli 24, 2009 Man kjøper da ikke corolla som er nyere enn 30 år Etter 1980 var de jo firkanta og kjipe, ikke runde og pene som før Jeg kan vel være enig i det, selv om jeg generelt liker 60-tallsbiler enda bedre enn de fra 70-tallet igjen. Hva med en s800? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pelton Skrevet Juli 25, 2009 Share Skrevet Juli 25, 2009 Mindre pen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Juli 25, 2009 Share Skrevet Juli 25, 2009 Mindre pen. Vel, smaken er jo forskjellig. Selv har jeg vanskelig å se hvordan noen kan synes den er "mindre pen" og når den i tillegg veier kun 580 kg (100kg mindre en datidens Lotus Elan), så er det en kjempebil i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 25, 2009 Share Skrevet Juli 25, 2009 Bilen må være orginal eller til nød ha tidsriktig styling for å få veteranforsikring. Denne bilen har ikke sjans i helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juli 25, 2009 Share Skrevet Juli 25, 2009 Men om den kan registreres eller ikke, den er drittøff den bilen. Før hadde han Hellagrillen med 4 firkantede lykter - det gjorde den bare enda tøffere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Juli 25, 2009 Share Skrevet Juli 25, 2009 der går ett par e21 her i landet med e30 m3 bredding, ene med m5 3,6motor og den annen med s14 motor, første ble bygd av meg i skien, og ble solgt til sortland mener jeg , men har ikke hørt noe mer om den... savner den , det var artig leketøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå