Gå til innhold

Senking - forstillingsarbeid - 4hjulskontroll - Biltilsynet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vet det er mange tråder om dette, men det er såpass mange tråder med så mye spesialvarianter at jeg er litt forvirret....

Det jeg tenker å gjøre er:

1. Montere et senkesett

2. Bytte ut øvre bærearmer, pendelstag og noen styreledd.

3. Ta en 4 hjulskontroll

4. Få det godkjent.

Spørsmål 1: Blir dette rett rekkefølge?

Spørsmål 2: Hvordan får man det godkjent? Ta med bilen til Statens Vegvesen trafikkstasjon og så har de en fyr som nekter å godkjenne noenting? Evt. godkjenner :) Eller kan fx et EUgodkjenningsstandard bilverksted godkjenne denslags?

Spørsmål 3: Kjøpte noen nye dekk og felger. Rulleomkretsforskjellen er på mindre enn en halv prosent og hjulene stikker ikke utfor hjulbuene og dekkene subber ikke i noe. Er dette "godkjent" eller må jeg få noen papir på det?

Skrevet

Ja, det er rimelig dumt å gjøre det i motsatt rekkefølge iallefall. :lol:

Med tüv-papirer på senkingen, papirer på hjulstillingen samt at ting ikke tar inntill noe osv så er godkjenning av senking null problem. Bare bestille time hos tilsynet.

Dekkene dine er trolig "godkjent" - dvs, du skal være rimelig uheldig hvis noen klager på det. Fullt mulig å få dekkdimensjonen i vognkortet også hvis du ønsker det.

Skrevet

Så lenge hjulene er like foran å bak så sier de nok ikke noe på det og at det ikke tar borti noen plasser.

Du må som sagt ha 4 hjulskontroll å Tuv papir på senkesett + lyssjustering selv om de ikke brydde seg så mye om det hos meg, er vel litt avhengig av hvor du viser bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...