Victor85 Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Hei. Er på jakt etter ny bil, og har peilet meg inn på en 316, 2002-ish. Etter å ha lest litt rundt på nettet etter vanlige feil, finner jeg frem rust som hovedproblem, men har også lest at vannpumpa på E46 er feilkonstruert, og kommer til å gå i stykker hardt og brutalt. Nå er jo dette selvsagt en "slitedel" som på alle andre biler, men oppfattet det som et større problem på disse bilene. Det jeg ikke fant i teksten, var om dette bare gjaldt 6'rne til BMW, eller om de gjaldt de mindre motorene dems også. Noen som kunnskap om dette? Tar gjerne i mot tips om andre vanlige feil på disse modellene, helst for 2002+ modellene, da jeg vil ha med facelift. Takk for svar
PingleBimmer Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Jeg har en sånn, touring. Det har begynt å dukke opp lit rust nå. Har ikke hatt noen problemer med den, bortsett fra en ting. At den dør innimellom, og det kan være irriterende nok det.. Les tråden "stopper av seg selv"
Lars89 Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Kom mange forbedringer på faceliften så smart å gå for den Av problemene som henger igjen er bl.a kupevifte, rust dører/panser/bagasjelokk, bremserør, sentrallås, skiltbelysning og h.brekk. Vannpumper gjelder først og fremst sekserne til BMW da de har vannpumpe av plast som går i oppløsning.
Victor85 Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Skrevet Juli 23, 2009 Hei fikk man svar fort! Takk så mye for innspill, hadde selv for meg at problemer hovedsakelig gjaldt 6'rne, siden det er faktisk det man BURDE kjøpe hvis man skal få litt kjøreopplevelse. Nå går jeg for 316/318 siden bilen hovedsaklig skal brukes til å pendle til og fra jobb langs ring 3 i Oslo, så da går det like sakte i kø uansett hvor rask bil man har. (Ja, har kommet frem til dette selv om det ikke var mange år siden jeg absolutt skulle ha turbo på kjærra). Oppgitt forbruk på disse bilene er rundt 0,70 så det er jo ikke værst på en såpass bil. Er det noe tilleggsutstyr som man burde se etter når man kjøper bilen? Har så langt peilet meg inn på digital AC og kjørecomputer, men det er kanskje noe mer som er gunstig på disse bilene? DSC er standard så vidt jeg har skjønt?
Lars89 Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Uten å kjenne ditt budsjett ville jeg prøvd å finne en med sportseter og/eller skinn/delskinn, takluke, midtarmlene, multifunksjonsratt (gjerne sport), varmeseter, hvite blink og xenon
Victor85 Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 De jeg har sett på så langt har sportsseter, multi-ratt og varmeseter. Hvite blink kan vel byttes ut i ettertid? samme med midtarmlene og xenon(?) Takluke er jeg ikke så glad i, da tidligere biler har hatt takluker som før eller senere lekker eller går i stykker Det jeg har stussa litt over på multi-ratt, er hvilke funksjoner det gir? På bilder ser det ut som volum +/- og Cruise Control? Er det Cruise Control på alle disse bilene?
S.Arnesen Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Kom mange forbedringer på faceliften så smart å gå for den Av problemene som henger igjen er bl.a kupevifte, rust dører/panser/bagasjelokk, bremserør, sentrallås, skiltbelysning og h.brekk. Hvilken forbedringer kom på faclift da mener du? Har ikke hørt om flere kjente feil på pre facelift enn de du ramset opp til faceliften...
torfinn9990 Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Du burde kanskje også vurdere 318diesel siden du skal bruke den til daglig arbeidskjøring. Den kjører du på under halvliteren. Jeg har en 2002 318d touring. Enig med deg ang takluke. Har aldri fattet hensikten med takluke, mest bare problemer. Torfinn
pbk Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Personlig er jeg blitt avhengig av regnsensor som ekstrautstyr. Kjørecomputer ettermonterer du enkelt.
Lars89 Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Kom mange forbedringer på faceliften så smart å gå for den Av problemene som henger igjen er bl.a kupevifte, rust dører/panser/bagasjelokk, bremserør, sentrallås, skiltbelysning og h.brekk. Hvilken forbedringer kom på faclift da mener du? Har ikke hørt om flere kjente feil på pre facelift enn de du ramset opp til faceliften... Bærearmer, innfestning til bakstilling osv. Er mer, men kommer ikke på det akkurat nå
Victor85 Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 Beklager sent svar, har vært på ferie i en uke nå uten nett. Takk så mye for alle svar! Har peilet meg inn en 316 nå, som er f.gangsreg. i Norge, 01/11/2002. Når jeg slår opp i VINen på bilen (KC16498), får jeg opp at produksjonsdatoen er 12/2001, og at den har en 1.9L. Så vidt jeg har lest meg frem til, ble ikke 1.9L levert i 2002, så det virker litt suspekt. Betyr det at den ble produsert i 2001, at den er pre-FL? Ble litt skeptisk når jeg sjekket dette.
Lars89 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Ser ut som 316 1,9 ble levert i 02 også Vil absolutt anbefale å finne en med N42 ( 1,8 ) i stedet
Superbeetle Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 M44 mener du? M44 ble vel ikke levert i E46. N42 er vel den på 1.9liter med 140 og noen hk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå