Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Lurer på om noen her inne har muligheten til fres el som kan lage noen caliper-braketter for meg. har tegninger osv. trenger egentlig bare å vite en ca pris for å vite om det er vits å lage.

Har ikke god peiling på sånt, men ser ikke ut til at man må trenge noen form for vannskjæring for å få det til

Skrevet

Jeg tenkte samme tanken selv, da calipperne mine ikke passet overens med demperne. Husker ikke forkortelsene for begge typene no, men bmw har to typer calippere til e30, er du sikker på at du ikke bare kan kjøpe den andre typen kalipere, eller dempere som passer overens?

Siden du bare vil ha prisoverslag, går jeg utifra at du spekulerer i hva som blir billigst, og at det derfor er tilsynelatende en annen mulighet. Uansett- velg heller den sikreste måten, og spar pengene på noe annet..

Skrevet

har de to typer til e30?

dette her er uansett snak om noen helt andre calipere, som troligen vil gi meg litt mer skrubb :)

grunnen til at jeg ønsker prisoverslag er fordi jeg vil sjekke om det er noen vits å sette sammen mitt eget bremsekit framfor å kjøpe noe ferdig

Skrevet

Jeg hadde hvertfall først et sett som ikke passet på demperne mine framme, for så å måtte kjøpe et annet som passet. ATP/ARP/ noe i den dur mener jeg den "riktige" typen het. Jeg tenkte at den ene typen var til 51mm fjørbein, og den andre ikke?!

Jeg ville hvertfall vært 13235400343% sikker på at det ikke er brakettene som er det svakeste punktet, eller feiler. Jeg tviler på de brakettene blir temmelig dyr ettersom materialkvaliteten må være noe ala hardox? for å minimalisere muligheten for at braketten fjærer- med de konsekvensene at bremsekalipperne kniper skeivt..?

Lykke til hvertfall!! :D

Skrevet

Hei. Hvis det er til E30 du trenger bremser aller adaptere, så er det en tysk side som heter www.300mm.de.

Der selges ferdige spesialdeler som

jeg tror også er TÜV godkjente. Baseres oftest på E34 540 calipere for de lavere prisklassene. Finnes både til 4 og 5 hulls skiver. Det er ikke billig,men det er skikkelig utprøvde bremser som brukes av dem som har bygd om til E30 M5/540/V12 osv. Og basert på original BMW deler.

Eirik.

Skrevet

jeg er kjent med 300mm, men takk for tipset.

tenkte lage i stål da, typ 4140.

ser de lager rifleløp av 4140 noe som må være godt nok :)

• 2 weeks later...
Skrevet
Jeg hadde hvertfall først et sett som ikke passet på demperne mine framme, for så å måtte kjøpe et annet som passet. ATP/ARP/ noe i den dur mener jeg den "riktige" typen het. Jeg tenkte at den ene typen var til 51mm fjørbein, og den andre ikke?!

Jeg ville hvertfall vært 13235400343% sikker på at det ikke er brakettene som er det svakeste punktet, eller feiler. Jeg tviler på de brakettene blir temmelig dyr ettersom materialkvaliteten må være noe ala hardox? for å minimalisere muligheten for at braketten fjærer- med de konsekvensene at bremsekalipperne kniper skeivt..?

Lykke til hvertfall!! :D

Det finnes to typer forran til e30. ATE og Girling. Girlingcaliperene kjennes igjen ved at de er skrudd fast i klaven med bolter med 6-kanthode mot ATE som har 7mm umbraco.

Så sant du har komplett caliper med klave, tror jeg det passer på alle fjærbein. Jeg har ivertfall hatt e30 med 51mm fjærbein og Girling, og 51mm fjærbein og ATE.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...