S3T Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 På den første felgen brukte jeg tvinger for å presse dekket av ytterringen, men på andre felgen så sprengte jeg ene tvingen, så jeg tok turen inn til nærmeste dekkverksted for å få presset dekket av ytterringen. Dette var fort gjort så jeg slapp å betale noe som helst for det Sånn ble utgangspunktet da: Bruker tvinger for å komme til fugen: Snitter opp med tapetkniv: Deretter løser jeg alle boltene og tar de ut : La dekket opp på noen treklosser og et par velrettede slag senere så var senter og innertønne separert: Snitter opp fugen mellom senter og ytterring: Støtter opp ytterring og senter i et 16" dekk og gir den et par kakk og vips var senter og ytterring separert: For å fjerne sikaflexen brukte jeg tapetkviv og silikonfjerner: Utgangspunktet: Etter en runde med tapetkniv: Etter en runde med silikonfjerner: Silikonfjerneren fjerner det tynne laget med sikaflex, så det gjør at kniven glir mye lettere på andre runde. Resultatet etter andre runde med kniv og silikonfjerner: Samme prosedyre på innertønne: 4 felger ferdig separert og rengjort: Fikk polert opp igjen ene senteret og ytteringen også. Senteret var nok å ta med autosol, men ytterringene tror jeg vil gå over å polere med maskin. Før: Etter: Forsettelse følger
G-RACING Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Veldig bra update Kor kjøpte du silikonfjernar btw? Funka den bra?
carlhaakon Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Nydelig hjul du har, er ikke egentlig senteret montert på baksiden?
BMW E30 325 Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Jo, det har du rett i:p dvs at ommbygginga hans fra 9,5 og 10,5 til 9 og 10, er gjennomførbar uten å bytte kanter, bare han monterer de sammen "riktig". Altså med senteret bakerst
S3T Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 Bra update:) Veldig bra update Kor kjøpte du silikonfjernar btw? Funka den bra? Takker ! Den kjøpte jeg på Jula og den fungerte veldig bra, mye bedre enn jeg hadde håpet på ! Jeg prøvde også en gel som de selger på Biltema, men den var elendig.. Nydelig hjul du har, er ikke egentlig senteret montert på baksiden? Jo, det har du rett i:p dvs at ommbygginga hans fra 9,5 og 10,5 til 9 og 10, er gjennomførbar uten å bytte kanter, bare han monterer de sammen "riktig". Altså med senteret bakerst Jeg prøvde å sette de i sammen med sentere fremst, det ble faktisk litt tøfft Men det er støttekanter på begge sider av senteret, så jeg tør ikke å gjøre noe annet enn å montere det sammen med senteret i midten Fikk gjort litt i dag også 50/50 shot før og etter Autosol: Ferdig polert Ytterringene skrudde jeg fast i benken så det ble lettere å jobbe med den: Etter polering gikk jeg over med Swissvax Cleaner Fluid og Swissvax Autobahn: Nå ligger alle sentera med et lag med Autobahn på seg, dette skal jeg buffe av i morgen Er ikke helt ferdig med ytterringen enda, jeg prøvde alu poleringen fra Biltema, men jeg ble aldri fornøyd med den.. Så jeg skal se om jeg får tak i en bedre i morgen De ringene som stod på har ikke samme dype glansen som nye ringene har. Dere kan se forskjellen her:
Simon S Arvesen Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Blir bra dette kjetil, kjekt det er litt framgang Gler meg til å se felgene på bilen jeg
S3T Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 Ja det var på tide det skjedde noe Det gjør jeg også ! Må prøvemontere de neste fritur å se hvor mye som må valses.. Håper det ikke er så alt for mye
BMW E30 325 Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 senteret skal monteres bakerst - orginalt:) anbefaler deg å polere med noe annet en autosol. feks meguiars hot wheels, får mye raskere glans, og bedre glans
S3T Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Aha, det visste ikke jeg.. Det må testes Jeg prøvde faktisk med Hot Wheels, det var etter jeg hadde tatt med Autosol vel å merke.. Men ble ikke noe merkbar forskjell i glans.. Men den er kanskje lettere å jobbe med Får teste den litt mer i morgen..
BMW E30 325 Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 åja hm, jeg gjorde samme. så forskjell mellom autosol og hotwheels, men det var ikke mye. største forskjellen var at det gikk mye fortere, og etter bruk var hotwheels lengere pent, og mye enklere å rengjøre. Det spiller vel ikke så storrolle for deg, imo du har autobahn;)
HypeTraxX Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Felgene gjør hele bilen! Har du vurdert en M-Tech II spoiler? Den gjør bilen mere rund og fyldig når det er en Facelift
S3T Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 blir skikkelig tøft, riktig stuk Vi satser på det blir bra Blir bra den E12en din også ! åja hm, jeg gjorde samme. så forskjell mellom autosol og hotwheels, men det var ikke mye. største forskjellen var at det gikk mye fortere, og etter bruk var hotwheels lengere pent, og mye enklere å rengjøre. Det spiller vel ikke så storrolle for deg, imo du har autobahn;) Det var visst ikke Hot Wheels jeg prøvde i går, men Meguiars All Metal Polish Jeg har nok tabbet meg ut på ringene i går, å det forklarer hvorfor alu poleringen fungerte så dårlig... De gamle ytterringene er lakket med klarlakk! Klarlakken er helt sikkert ødelagt, men det er ingen krise. Må bare å få tak i noe lakk fjerner å få fjernet dritten Så må jeg få bestillt meg et poleringsett fra gasolin. Felgene gjør hele bilen! Har du vurdert en M-Tech II spoiler? Den gjør bilen mere rund og fyldig når det er en Facelift Nei jeg har igrunnen ikke det, hadde igrunnen tenkt å kjøre uten noen vinge.. Men planer forandrer seg hele tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå