Gå til innhold

BMW Alpina B7 Tragiske Skjebne! *BILDE update s.6*


JonasD
 Share

Anbefalte innlegg

Håper virkelig denne bilen blir reddet, i allefall få den i en tør garasje. Ser på flyfotoene at bilen ikke står der, det betyr at den ikke har stått der så veldig lenge da disse bildene pleier å bli oppdatert ofte. Da er det fortsatt håp om at bilen kanskje ikke er så ille som det ser ut til, selv om den kan ha stått ute et annet sted.

Hadde jeg bare hatt tid og plass, så skulle jeg gjerne ha kjøpt bilen og fått den i "sikkerhet" :)

Skal bli spennende å følge med her

er et fly foto over hamar som er 6 år gammelt så veldig ofte er det nok ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig denne bilen blir reddet, i allefall få den i en tør garasje. Ser på flyfotoene at bilen ikke står der, det betyr at den ikke har stått der så veldig lenge da disse bildene pleier å bli oppdatert ofte. Da er det fortsatt håp om at bilen kanskje ikke er så ille som det ser ut til, selv om den kan ha stått ute et annet sted.

Hadde jeg bare hatt tid og plass, så skulle jeg gjerne ha kjøpt bilen og fått den i "sikkerhet" :)

Skal bli spennende å følge med her

er et fly foto over hamar som er 6 år gammelt så veldig ofte er det nok ikke :P

Jaja! Flyfotoet over mitt hus blir stadig forandret, men det varierer vel fra sted til sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig denne bilen blir reddet, i allefall få den i en tør garasje. Ser på flyfotoene at bilen ikke står der, det betyr at den ikke har stått der så veldig lenge da disse bildene pleier å bli oppdatert ofte. Da er det fortsatt håp om at bilen kanskje ikke er så ille som det ser ut til, selv om den kan ha stått ute et annet sted.

Hadde jeg bare hatt tid og plass, så skulle jeg gjerne ha kjøpt bilen og fått den i "sikkerhet" :)

Skal bli spennende å følge med her

er et fly foto over hamar som er 6 år gammelt så veldig ofte er det nok ikke :P

Det er hvertfall det bildet her også ;) Bilen har stått ute i over 5 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trenger vi ikke å lete noe mer, for nå har jeg snakket med eier, og han var ganske bestemt på at denne bilen ikke skulle selges.

Han hadde planene klar for den sa han, og hadde fått tak i en delebil, og har de nødvendige papirer for å få skilt på den.

Er hvertfall godt å høre at han har planer for den, selv om det ikke er store trøsten, slik den står i dag.

Han sa foresten at det var en 82 modell med 330 hester.

Med andre ord så tyder det på at dette er en B7 S, men jeg trodde det stod S bak på S utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man jo tolke det som at han har en flott Norsk 6serie uten rust som blir en flott alpina replika der han bruker motor og understellsdeler samt interiør fra denne,og denne karrossen skrotes.. Denne hadde jo 300.000km på telleren?! så karrossen var nok ganske medtatt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Dette er vel en vanlig b7 turbo coupe og ikke s utgaven. Denne har da en 3 liter med 300 hk. B7s turbo coupe ble introdusert i mai 82 og er kun produsert i 30 exemplarer. Den har 330 hk. Av den vanlig utgaven som denne er ble det produsert 313 biler.

Vi har vel blitt informert om at dette er en B7s fra eieren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en vanlig b7 turbo coupe og ikke s utgaven. Denne har da en 3 liter med 300 hk. B7s turbo coupe ble introdusert i mai 82 og er kun produsert i 30 exemplarer. Den har 330 hk. Av den vanlig utgaven som denne er ble det produsert 313 biler.

Vi har vel blitt informert om at dette er en B7s fra eieren ;)

Både ja og nei. Han påstod at det var en 82 modell, og sa at det var en 330 hester.

Da jeg spurte om det var en B7S, virket det som om han ikke var helt med på notene lenger.

Ikke har den S'en bak B'en heller, så jeg er noe usikker på om det virkelig er en B7S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen trenger ikke være en b7s turbo coupe selv om den har 330 hk.

Fra mai 1982 (når e28 plattformen ble tatt i bruk) så døpte alpina om den vanlige b7 turbo coupe'en til b7turbo coupe/1. Denne bilen fikk da 330 hk'ern samme som s modellen hadde. Dette var pga at coupe'en var tyngre enn e28 karosseriet som da hadde 300 hk motoren. For at coupe'en ikke skulle være tregere fikk denne 330 hk motoren.

S modellen var en spesialmodell som ble produsert i 30 eksemplarer i coupe utgaven (60 i sedan utgave). Altså, det var andre forskjeller på disse modellene enn motoren.

I og med at bilen ikke er merket med b7s turbo emblemer, så er det nok en antakelig en b7turbo coupe/1 hvis den har 330 hk motor på 3,5 liter, eller en b7turbo coupe hvis den har en 3 liter på 300 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...