Gislius Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 1 time kjøring er ikke langt da.. skule fint klart 2-4 timer på en lørdag/søndag for en dag med kjøring! Men når vi ifølge gulesider må 8timer å 3min til rudskogen, syns jeg dette er litt drøyt! Og håper ingen forventer at et motorsportanlegg skal ha åpent 24/7, det blir litt drøyt ^^ Å selv om vi hadde fått et anlegg MIDT i sentrum, blir vi seff aldri kvitt herjing o.l. helt.. alle faller for fristelser som dra på litt ekstra i rundkjøringer, snu litt fort på p-plasser når du er alene osv ^^
2mMy Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Var jo en periode, en lovlig burneplass i Andebu. Hver eller annahver tirsdag var det tror jeg! trakk jo mye folk hver gang det. Akkurat sånne tiltak folk etterlyser. møtte vel opp flere hundre biler de første gangene, fra flere fylker lå rimelig uforstyrret, midt i skogen sammen med en gokart bane. nærmeste naboene er et nabolag for døve/blinde og en skytebane. kom klage på burninga i Håsken og, men det var fra skytebanen og at folka ikke så blinkene sine pga røyk
ØyvindB Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Jeg snakker om åpne plasser/løyper der man kan få rast fra seg litt titt og ofte. Og hvem skal betale for dette området? skatten min?
ØyvindB Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Jeg snakker om åpne plasser/løyper der man kan få rast fra seg litt titt og ofte. Og hvem skal betale for dette området? skatten min?
Gislius Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Ja, skatten din, skatten min.. Skatten min betaler for skateparker, fotballbaner, basketbaner etc.. Og det har jeg ingen interesse av.. Men vet jo at andre har det, så det går fint liksom.. Eller så kan de bruke litt av pengene de har til overs fra det de tjener på bil, avfiter etc.. Husker ikke hvor mye staten har til overs, men det var SYKT mye på bilting.. Er tross alt det Norge tjener best på, etter olje da seff!
oddis Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Jeg snakker om åpne plasser/løyper der man kan få rast fra seg litt titt og ofte. Og hvem skal betale for dette området? skatten min? På samme måte som skiløyper, fotballbanevedlikehold og grendehusfester blir arrangert, gjennom dugnad og spleiselag. Jeg poengterer nå igjen at det er snakk om døgnåpen parkingsplass til formålet. Ikke et baneanlegg, som noen fortsatt ser ut til å tro. Her nede var det en fabrikkeier som hadde tilbudt å låne bort parkeringsplassen sin etter arbeidstid til den slags aktivitet, men den gang var politiet helt imot. Mye bedre å f.eks legge 1-2000kr i potten i året pr. pers, enn å betale 1000kr for 5 timers kjøring der enhver antydning til dekkrøyk og alternativtsportvalg blir belønnet med bortvisning fra banen. Det hele koker ned til at folk bare kjører slik etter veien, når de ikke har mulighet for en fornuftig gjennomføring av interessen sin. På vinterstid f.eks, er det ofte det ligger kontrasladder i opptil 45km i strekk her.. det sier vel litt om hvor trykkende situasjonen er. Har selv telt over 600 kontrasladder på rad.. blir fort noen km det.. Da tar man også i betrakning at mitt distrikt er de som har hyppigst arrangerte isbanekjøringer vinterstid. 2 dager i uka er rett og slett ikke nok for folk..
Random Hero Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Bra du står på Han i merca derimot? ¤%&/( han tenker med? at han hjelper saken? .. Haha jeg kjenner han, han er ikke den skarpeste kniven i skuffa! Enormt fin front på bilen.. hele bilen er jo strøken haha
Random Hero Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Samme med motorrusing på alskens effektpotter etc. Så lenge mange rånere ser ut til å mene at mest mulig lyd betyr fetest mulig bil, vil det nok bli vanskelig å få noe gehør og thumbs-up fra naboer... pottene de fleste kjører med pådet treffet er helt sinnsyke, som regel er det vel bare strake rør. Etter dette rånetreffet som er på forus kjører de fleste ut til en ferjekai hvor det kjøres dragrace. (søk mekjarvik på youtube) Men så kan man jo spørre seg hvor gøy det er å se en 1,2 civic kappkjøre med en ford sierra....... Nivået har falt noe så inn i helvete på et par år.. Før kunne man se gromme cossier, skyline, fete bimmere etc. Hender en gang iblandt det kommer en bil med skikkelig motor og ikke bare strake rør. Savner de gamle tidene når det var gromme biler på treff Nå er det jo bare gamle littauere og polakker på treffet. gidder ikke å møte opp lenger
Marius2002 Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Det blir litt dumt å KREVE at noe område skal komme opp for herjing av bil. Ok, det er en hobby, men jeg kan ikke kreve en innendørs snowboardhall i Molde fordi det ikke er snø om sommeren og jeg ikke får bedrive min hobby her i byen.
Gislius Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Snowboard er jo en vintersport, hvor mange timer på du reise om vinteren for å kunne stå på snowboard? Nå er jeg ikke en av de som KREVER en herjeplass, men et motorsportanlegg nærmere en 8 timer er jo ikke å forakte.. Som kan bli brukt både for folk fra kr sand, stavanger, haugesund, bergen etc..
Marius2002 Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Snowboard er jo en vintersport, hvor mange timer på du reise om vinteren for å kunne stå på snowboard?Nå er jeg ikke en av de som KREVER en herjeplass, men et motorsportanlegg nærmere en 8 timer er jo ikke å forakte.. Som kan bli brukt både for folk fra kr sand, stavanger, haugesund, bergen etc.. Et helårsåpent innendørs brett/ski anlegg er heller ikke å forakte. Man kan ikke få alt. Siste fra meg i denne tråden.
Gislius Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 haha! Nei, den ble litt drøy fra deg da.. nå er jeg ikke kjent i molde da, men tipper du ikke må lange veien for å stå på snowboard om vinteren? Si du må reise 8 timer, EN VEI, når du skal stå på snowboard om vinteren.. DA skal du få begynne å klage på at du vil ha et innendørsanlegg, eller kunstsnø..
Rabies Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Dersom du har nachspiel ei natt og onkel Blå plutselig banker på døra etter at de har fått klager på støy; roer du da ned, eller fortsetter du fordi det ikke var klageren selv som banket på døra? Party like rockstars!!!!!! Eehmm, ja... Er faktisk veldig irriterende med folk som skal ringe blånissene for enhver liten filleting. Har selv vært på fester/nachspiel der blåmann har kommet på døra helt uten at noen naboer har uttrykt misnøye. hva med å bare komme innom og BE OSS DEMPE OSS?! Hvis noen ber meg pent om å f.eks skru ned lyde på anlegget, så skal jeg selvfølgelig gjøre det Men når de er så jævla sløve i hue at de ringer snuten for deretter og sitte og banne og brumme for seg selv mens de venter halvannen time på at onkel skal komme og gjøre noe de selv kunne gjort på 2 min. da blir jeg irritert... (Og viser lite samarbeidsvilje ved neste nachspiel)
Jay-O Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Den som sa at naboene ikke trengte å klage til oss direkte - hvordan ellers skulle vi ha hørt dem? Denne saken er den første som har nådd ut til alle, gjort alle oppmerksomme på at det er folk som virkelig plages av dette. Derfor har vi denne debatten nå. Nå er en fin tid til å gå inn i en dialog og ikke minst kjøre det som dere "voksne" ville kallet en holdningskampanje. Hvor er NAF i denne debatten? Håper inderlig ikke du, Øyvind Berg, er deres representant, for da melder jeg meg ut sporenstraks! De er allerede tafatte nok som de er! Med deres medlemstall burde de ha klart å presse gjennom hva som helst, men skjer det? Nei, bompriser og rushavgift øker stadig...tragisk... Kravstore drittunger, uansett hva folk måtte mene. Hvem mener du skal betale for gildet? mine skattepenger? .... og Jay, grunnen til at de samme vant hele tiden i AS var at de er de beste til å kjøre. Kravstore drittunger ja - hvordan ville verden sett ut uten oss? Vi hadde fremdeles sittet og slått to steiner mot hverandre og sagt ugh om ikke folk hadde krav å stå på! Skattepengene mine, samt mye mer, går jo til ting som overhodet ikke interresserer meg, så hva gjør deg så spesiell at du skal slippe? Jeg kunne ikke gitt mer faen i en mini velodrome for syklister på Sola, eller ny grasmatte for Brodd IL. Men, som det ble sagt tidligere, det er en del av å være borger i et samfunn. Og den eneste grunnen, særlig mot slutten, til at de samme vant AS hver gang er at KUN de samme kjørte hver gang!
Marius2002 Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 haha! Nei, den ble litt drøy fra deg da.. nå er jeg ikke kjent i molde da, men tipper du ikke må lange veien for å stå på snowboard om vinteren?Si du må reise 8 timer, EN VEI, når du skal stå på snowboard om vinteren.. DA skal du få begynne å klage på at du vil ha et innendørsanlegg, eller kunstsnø.. Men jeg vil også som dere ha en plass HELE tiden. Haha Såklart mente jeg ikke at jeg skal kreve en innendørs skihall, og ser på det som høyst usannsynlig! MEN det er akkurat like drøyt av dere å klage på at dere ikke har plass å herje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå