Gå til innhold

E46 323i 1999 til 35000kr bra kjøp?

Charles
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært og sett på en 323i 1999 mod. Som har gått 420000. Sort.

Den er blitt brukt som firma bil og har holdt flittige servicer opp til 340000 km.

Bilen skal på naf bruktbiltest på onsdag.

mangler og feil jeg registrerte var:

Bulk i venstre bakskjerm. (må nok byttes.)

Noe steinsprut.

En liten ripe her en liten ripe der.

Mangler håndbrekk.(ikke selve brekket men bremse kraften).

Ingen sommer dekk.

1 blinklys pære og 1 hovedlys pære var gått.

Olje lampen lyste gult til tider.(lite olje?)

Noe dødgang i rattet. (svært lite)

1 speil må byttes.

Motor lugget litt ved kaldmotor og fullt gass på drag.(ble borte ved varm motor).

De lyse sidene:

Ingen ulyder.

Pen innvendig.

Jevn tomgang.

Flittig service hefte opp til 340000km.

Byttet girkasse for 30000km siden.

Klimaanlegg.

El-stoler.

El-vinduer.

Så spm er om den er verdt det. Har tittet på nett men finner nesten ingen over 200000km. Og prisen ligger alt fra 100000-200000.

Så til alle bimmere dere ute!

Ville dere kjøpt bilen? Er den verdt det?

Og vil jeg ha en driftsikker bil hvis jeg retter opp eventuelle naf feil,

og gir den en sikkelig service?

Eller er rett og slett 420000km for langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa er ikke jeg saa veldi god paa alt av motorer aa slikt, men ut i fra det jeg har sett er det somregel ikke motoren som ryker, det er somregel slite deler som gir etter. ( naa vet ikke jeg om noen slite deler er bytte paa denne, vist dem ikke er det aa alt har gaatt 420 tusen begynner vel ting aa bli en smule slitne ? ) Men bilen i seg sjOl vil jeg tro vil bli driftsikker som bare det vist du fikser det som er "feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte hele bilen. Er du heldig finner du en billig 328 (preface) i tyskland med 30-50' på telleren.

Etter nesten 500' km kan jeg tenke meg at det er mer enn motor som begynner å bli slitt. Da har du noe du bare kan plukke deler fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres spooky ut... jeg har en pen 318i 99mod med 140 på tellern, og den går ikke for mindre en 90,-

Jeg ville sjekka opp hva som er grunnen til den lave prisen... Holder ikke at selger sier den har gått langt. Vedder på at den har vært kolisjonsskada!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg kjøpt alle bilene jeg har kommet over der summen av delene er høyere enn kjøpsprisen. så hadde jeg vel hatt norges desidert største huggeri.

Sier bare at han kan si til kjøper at han skal ha bilen og evt avtale vilkår... men har BØR sjekke ekstra nøye om alle papirer og ta et par tlf for å sjekke om det er noe humbug. Bilen er KRIMINELT billig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...