Rabies Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Har aldri en god grunn for hvorfor de stopper meg. "Skal bare sjekke hva du driver med" Jeg ble stoppet midt på natta i en E36 en gang og fikk følgende grunn. "våre kunder kjører ofte sånn bil." Er kanskje noe i det? Joda, men hvordan vil du forklare det at de ved en anledning var mer interessert i å stoppe meg enn en sliten gammal postman Pat bil fra Litauen midt på natta?
336mik Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Blir faktisk ikke stoppet ofte lenger,og gjett hvorfor,jeg loggret ikke for dem,men fortalte dem faktisk at sånn de drev på var en kombinasjon av æreskrenkelse og trakasering. Jeg har likevel på følelsen av at det var noe med din bil eller din kjøring som startet dette i utgangspunktet. Jeg har blitt stoppet flere ganger, og de har stort sett vært hyggelige. Nå og da møter man selvsagt en som stod opp på feil bein, men å forbanne hele politiet og gå inn for å provosere har neppe noen hensikt.. Det hele startet med tilfeldighetene av at den første sommer jeg hadde mopedlappen,så var mopedister førsteprioritet å stoppe for lovens lange arm. Da man etterhvert så seg lei på å bli stoppet alt fra 1 til 5 ganger HVER dag i en måned,og hver gang bli spurt om mopedlapp,om mopeden var trimmet,og hele tiden føle at alt man gjorde var ulovlig uten at det var det,så bygger man et hat(veldig lang settning med bare komma) . Da begynner man i så fall og føle seg trakasert,og man begynner faktisk å kaste bort mye tid.Er man da en livlig skapnig,så får man nok,og begynner å ta igjen med politiet. Og det er ikke det at politiet ikke kan være hyggelige folk,men min totale erfaring med dem tilsier at det er like greit å møte dem med piggene ute.
skillbill Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Er du politi? Har man bare rett til å bli provosert hvis man er politi? Nei? Er overhodet ikke det jeg mener, hvis man føler seg forfulgt av en bil, og du får mulighet til å ta en prat med sjåføren, så hvorfor ikke? Men hva får du ut av det? Et ja? Et nei? Kanskje disse igjen føler seg provosert av deg, selvom du i første omgang mener det er de som har opptrådt provoserende ved å "forfølge" deg? Det jeg skulle frem til er at det stort sett "kun" er politiet som får noe ut av en slik konfrontasjon, iogmed at de faktisk har makt, vi andre møter stort sett veggen, og opplever eventuelt backfire
336mik Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Har aldri en god grunn for hvorfor de stopper meg. "Skal bare sjekke hva du driver med" Jeg ble stoppet midt på natta i en E36 en gang og fikk følgende grunn. "våre kunder kjører ofte sånn bil." Er kanskje noe i det? En annen gang stod jeg parkert ved en bussholdeplass mens jeg ventet på en kamerat da en politimann plutselig banket på vinduet, ba om å få se på en brusflaske jeg hadde for å så lukte på den - for å så gaule "jeg kjenner deg, bilen din og bestemora di!" (fyren var nabo til min bestemor..). Holdt på å le meg skakk når han gikk. At våre kunder kjører ofte sånne biler er forsåvidt et argument jeg kan skjøne fra politiets side. MEN,plassen jeg bor på er ikke større enn at dem ikke trenger å stoppe meg for å vite hvem jeg er.Faktum er,at de 2 parter hadde en krig gående,hvorvidt jeg aldri hadde noe som jeg kunne bli tatt for,dette irriterte overformynderiet,og heksejakten var i gang. Kommentarer som at : en dag skal jeg få prøvd førerkortet ditt i retten,hadde det ikke vært for at juristen var feig hadde du vært lappløs o.l vil jeg absolutt påstå at er ting som ikke er helt etter boka i forhold til hvordan er politimann skal oppføre seg når han er i tjeneste.
oyvind26 Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 jeg og noen kompiser var nettopp ut og kjørte. da vi fant en politibil, bestemte vi åss for å provosere og følge etter og filme de (noe som de ikke så) så etter et kvarter stoppet de oss : Og poenget med dette var? Om det var riktig av politiet eller ikke skal jeg ikke si, men dette virka jo helt unødvendig fra deres side da. Som du sier selv: "For å provosere" - det hender at slikt får konsekvenser....
336mik Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 jeg og noen kompiser var nettopp ut og kjørte. da vi fant en politibil, bestemte vi åss for å provosere og følge etter og filme de (noe som de ikke så) så etter et kvarter stoppet de oss : Og poenget med dette var? Om det var riktig av politiet eller ikke skal jeg ikke si, men dette virka jo helt unødvendig fra deres side da. Som du sier selv: "For å provosere" - det hender at slikt får konsekvenser.... Men når politet provoserer,så får det ikke konsekvenser.
oyvind26 Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Om man ikke godtar boten? (som dere ikke gjorde) får man den alikevel da?? Ja. Evt kan man ta det til retten og risikere enda høyere bot.
babjorn Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Grunn til at folk filmer dette,er for å legge det ut på youtube/kjeder seg. Ble stoppet mye før på min gammle jobb,natt jobbing..skjønner ikke hva probleme med å bli stoppet innimellom,tar jo ikke akkurat så lang tid. En ble stoppet på natta her for en stund tilbake,å den ble tatt for narkotika,så syns det er rimelig bra dem sjekker rundt,men politie kunne bedret seg på noen plasser. Fleste som mister lappen/får bot syns jo politie er noen duster for at dem gjør jobbe sin,så hadde regna med at flere brukere støttet denne teite oppførselen. Men har dere ikke gjort noe galt så gå rettens vei.
oyvind26 Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 jeg og noen kompiser var nettopp ut og kjørte. da vi fant en politibil, bestemte vi åss for å provosere og følge etter og filme de (noe som de ikke så) så etter et kvarter stoppet de oss : Og poenget med dette var? Om det var riktig av politiet eller ikke skal jeg ikke si, men dette virka jo helt unødvendig fra deres side da. Som du sier selv: "For å provosere" - det hender at slikt får konsekvenser.... Men når politet provoserer,så får det ikke konsekvenser. Her var det åpenbart ikke politiet som provoserte vel? Går kun utfra trådstarters innlegg, og han sier jo selv at de ville provosere. De gangene jeg har blitt stoppet for forseelser eller kontroll av kjøretøy har det stort sett vært hyggelige folk som ikke var ute etter å "ta" meg for noe annet enn det jeg faktisk hadde gjort. Kanskje det har litt å si hvordan man oppfører seg også - det fremgår jo også her at det sitter folk og flirer i baksetet. Jeg er ikke av typen som forherliger politi osv, og tror de gjør jobben de er satt til på et best mulig vis. I dette tilfellet tror jeg de har rett og at dette var helt fortjent
336mik Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Som babjorn sier,gå rettens vei,siden sånn det fremstår,ikke er begått noe lovbrudd i denne saken.Det jeg derimot ikke er enig med deg om i denne saken,er at folk kun misliker politiet fordi dem har mista lappen,eller fått bot.Jeg har fått bot,som jeg har fortjent,men har mista lappen(ved dom) 2 ganger som jeg definitivt ikke har fortjent. oyvind26,hvor her er det begått et lovbrudd,fra andre enn politimannens side? Er enig med deg at politiet ikke har startet denne provoseringen(ihvertfall ikke på dette tidspunkt sånn trådstarter har fremlagt dette ihvertfall).
oyvind26 Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Som babjorn sier,gå rettens vei,siden sånn det fremstår,ikke er begått noe lovbrudd i denne saken.Det jeg derimot ikke er enig med deg om i denne saken,er at folk kun misliker politiet fordi dem har mista lappen,eller fått bot.Jeg har fått bot,som jeg har fortjent,men har mista lappen(ved dom) 2 ganger som jeg definitivt ikke har fortjent.oyvind26,hvor her er det begått et lovbrudd,fra andre enn politimannens side? Er enig med deg at politiet ikke har startet denne provoseringen(ihvertfall ikke på dette tidspunkt sånn trådstarter har fremlagt dette ihvertfall). Hvis politiet har ilagt et forelegg så tror jeg det er en grunn til det. Hele historen vitner om en barnslig gjeng som ønsker å provosere fram en eller annen reaksjon fra politiet. Det fikk de. Dersom det ikke er begått noe lovbrudd skal ikke jeg forsvare at politiet deler ut forelegg, men her tror jeg en ting eller to er utelatt (fra virkeligheten) for å få en historie. Det er jo andre her som har påpekt flere motsigelser i fortellingen allerede. Hvis de føler at dette er helt på jordet, og forelegget er ilagt på helt feil grunnlag, må de gjerne ta det rettens vei. Men når han skriver at de sitter med en bot på 2000 kr har de vel godtatt det da?
Muren Motorsport Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Vi kjørte rundt i nabobygda for 15-16 år sida.. Gammel plymouth valiant.. og drakk clausthaler, gikk selvfølgelig ikke lange stunda før vi ble stoppa. "kjører rundt å drikker øl helt åpenlyst!!" Neinei. sier vi, clausthaler! (helt alkoholfri) "JÆVLI UNØDVENDIG" sier politien å smeller igjen døra på valianten! han rista på hue å flira når han møtte oss senere på kvelden! Provosering?? tja.. Men helt lovlig! verdt å prøve!
336mik Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Vi kan synse og mene rundt denne saken,men diskusjonen burde kun gå rundt hva som er skrevet,ikke spekulasjoner.
Muren Motorsport Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 oj! jeg trudde jeg skrev i tulletråden!!
marius paulsen Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Som babjorn sier,gå rettens vei,siden sånn det fremstår,ikke er begått noe lovbrudd i denne saken.Det jeg derimot ikke er enig med deg om i denne saken,er at folk kun misliker politiet fordi dem har mista lappen,eller fått bot.Jeg har fått bot,som jeg har fortjent,men har mista lappen(ved dom) 2 ganger som jeg definitivt ikke har fortjent.oyvind26,hvor her er det begått et lovbrudd,fra andre enn politimannens side? Er enig med deg at politiet ikke har startet denne provoseringen(ihvertfall ikke på dette tidspunkt sånn trådstarter har fremlagt dette ihvertfall). du har noen rare meninger du..er frampå i alle diskuskusjoner å"hater" politiet... kanskje du skal prøve en ny taktikk... behandle andre slik du vil at andre skal behandle deg??? du klager alltid på politiet men kan jo hende du må se litt på deg selv og egene handlinger..uten at jeg kjenner deg så virker det jo som om du er litt engasjert når du kjører.. ps.. har sittet i fengsel og der var jo også di fleste "uskydig" dømt..tror konspirasjonsteoriene tar av for deg..(no hard feelings kjenner deg ikke annet enn dine innlegg på nettet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå