PenguiN- Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Ja, nå stod jeg å venta på dama mi og ser at det røk litt fra panseret. så på måler, den viser normal temp..åpner opp og hører en høy hvese lyd fra BAKKANT av motor. etter litt skrur jeg opp radiator dekslet (der man fyller veske) og hører at det bobler inni..etter 30 sekund åpner jeg helt og da forsvinnr hvese lyden fra bakkant. Fyllte på 2 liter vann og kjører videre..samme problem, men nå stiger tempratur.. samme framgangs måte.. 4 ganger på halv time... Blir gal snart...(lukta jo også frostveske inni kupèn, om det har noe å si..dama ba meg også kjøre med varmeapparatet på full guffe, noe som så ut til å virke...var dog ikke så varm luft som det pleier å være med normalt varm motor...) Noen som har peiling! 318 00mod motor.
Glenno Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 vannpumpa forhåpentligvis. Er det noe hvit røyk fra eksos eller vann på olje pinnen?
PenguiN- Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Skrevet Juli 28, 2009 Nei, ingen av delene.Tenker også vannpumpa...hvis det ikke er det hva kan det være? er jotydeligvis lekksje eller noe på baksiden av motoren siden det hveser og er tydelig trykk som blåses ut..også MTP at når jeg åpner lokket på radiator så forsvinner hvesingen..! (er det dyrt og bytte vannpumpe ca??)
Fliid Skrevet Juli 28, 2009 Skrevet Juli 28, 2009 Hvesingen kommer fra bakkant av motor. Vannpumpen ligger i fremkant. http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/31055.gif Slange nummer 8 er det ikke "uvanlig" at går i stykker. Elelr så kan du ha lekkasje på adaptere som er skrudd fast i topplokket fra bakkant som denne slangen er trædd på. Todelt slange, den ene er til veivhusventilasjon og den andre er til vannføring. Disse hører sammen .
PenguiN- Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Har snakket med GS bildeler. 1200,- inkl delene for å bytte den slangen. var ganske "vanlig" at den røk og det var den eneste delen som hadde med vann å gjøre i bakkant av motor. TUSEN TAKK FLIID! Leverer bilen på verkstedet i morgen.
Lars89 Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Bytta dette på min 318i også. Koblinga var smuldra opp og slangen morkna. Kjent feil
PenguiN- Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Skrevet Juli 30, 2009 Da var slangen bytta, EMM Sport sa at slangen og "huset" man trer den på var helt råtten og oppsmuldret. jippi, endelig oK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå