Fliid Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Tja, er en teknisk sak, og det er vel ikke ett problem. Heller ett løst ett. Har observert at det er flere som sier at denne kulen er ett helsike og bytte. Jeg stålsatte meg da, selvfølgelig. Før jeg skulle bytte på min egen. Begge sider. Gjort på 1 time, dette var medberegnet rigging og nedrigging. Det er utrolig hva originalt BMW verktøy gjør! Ikke ett banne ord, gikk som smurt! Pelican parts leverer, alltid : ) Og hva har vi lært av dette gutter å jenter? Original verktøy, det sparer deg for mye frustrasjon og ikke minst slipper man noe demontering for å få lagt alt sammen i en presse. Sitter man kun med en bil, så er det selvfølgelig å dra det litt langt å kjøpe verktøy til diverse jobber. Følger noen bilder (begrenset hva man får av gjengestenger, kl 17 på en Torsdag. Så den fikk ett hardt liv, men er nå ikke en så spinkel man egentlig skal bruke.) : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30bXx Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 i svarte! dette så ut til og være ett genialt verktøy, hva ga du for dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Takker! Da vet jeg hva jeg har å hanskes med. De koppene kan man jo lage selv i dreibenken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2009 1500,- totalt. Rogern, jeg hadde samme planene. Kjenner dreier, så det var ikke der det stoppet (fått dreid mye spesialt opp igjennom) , det stoppet fordi jeg ikke visst hva slags mål jeg måtte ha. Ønsker du mål, kan du få det av meg. Gladelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 1500,- totalt. Rogern, jeg hadde samme planene. Kjenner dreier, så det var ikke der det stoppet (fått dreid mye spesialt opp igjennom) , det stoppet fordi jeg ikke visst hva slags mål jeg måtte ha. Ønsker du mål, kan du få det av meg. Gladelig Ja tar gjerne imot målene hvis du har dem Sparer jo lett inn 1500,- mot å sette bilen inn på verksted så dyrt var det jo ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2009 Rogern, den samme vurderingen gjorde jeg. Derfor anskaffet jeg verktøyet. Dette er trossalt en slitedel, ut av dimensjoner. På E39. Målene skal du få i løpet av morgendagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2009 Må vel legge til at jeg har gjort noe jeg selv syntes er meget artig og se resultatet av. Uavhengig test. Er monter Schmiedmann på høyre side og Koed på venstre, produsent av denne husker jeg ikke. Schmiedmann hadde selv stemplet esken og kulen. Resultatet av dette er jeg meget spent på. Selvfølgelig, mange faktorer inne i bildet mtp slitasjen på kulene, men men. Som flere sikkert har observert så er jeg generelt en stor skeptiker når det gjelder holdbarheten til Schmiedmann, men nå skal jeg selv skjekke. Om jeg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Det så jo ganske så greit ut med det verktøyet. Jeg byttet på begge sider på min, og der gikk det hvertfall 1 time bare på å få ut foringen etter alt var demontert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2009 Var veldig greit. Rett å slett lettvint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Juli 31, 2009 Share Skrevet Juli 31, 2009 Er også meget interessert i de målene Fliid Blir nok stående i dreibenken i kveld jeg..heheh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2009 Skal få ordnet det til dere begge! : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Juli 31, 2009 Share Skrevet Juli 31, 2009 Delenummer hos pelicanparts for verktøyet? Har ikke tilgang på dreiebenk, og skal ta begge sider snart. Eventuelt noen med dreiebenk som vil produsere ett par kopper å selge meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2009 Nilsen; Det finnes ingen delenummer (utenom org BMW. For dette er org), da pelican parts selger mye kopi (like bra det). Og dette er foreløpig ikke kommet som kopi, men forventet og komme i kopi i September. Har du is i magen, så vent til da. Da kommer det i nettbutikk. Har du hast, så kan du sende de en mail og referere til en Norsk bestilling som ble gjort for to uker siden ca. Bare si du skal ha "det samme". hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 31, 2009 Share Skrevet Juli 31, 2009 Hvilken symptomer får man på at denne ryker da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2009 Kan være flere. -Dekkslitasje, innerst -Man føler at "ræva" styrer -Knirking fra bakstilling, over humpler, dårlig vei o.l Kan enkelt skjekke den ved og jekke opp ene siden bak, ta tak i hjulet i bunn og dra det mot deg /skyve fra deg. Kjenne etter slakk med andre ord. Er det slakk tilstede, så ser man på baksiden (har du ikke bilen på bukk, men på støttebukker o.l hvor man ikke kommer lett til bak så kan det vøre behov for en mekaniker nr.2) om slakken er i kulen eller om den er i integral leddet, som er rett ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå