Gå til innhold

Oo stor knirkeforing, E39. Grufult? Nei, kjøp rett verktøy


Fliid
 Share

Anbefalte innlegg

symptomene dine stemmer godt med et problem jeg har på min bil.

tror jeg skal sjekke denne foringen i morgen altså. Har en enorm dekkslitsje på bakhjulene, slitt ut 2 dekk på 500km. i tillegg styrer ræva på bilen noe så helt sinnsykt latterlig. kjører jeg over et kumlokk feks, blir rævva på bilen kastet ut til siden. tørr rett og slett ikke bruke bilen lenger.. :?

flott om du kunne lagt ut målene på verktøyet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kjapt gjort å dreie opp ja. Jeg lagde slike i fjor da jeg byttet disse på 7ern. Er bare å kjøpe foringen så skjønner man kjapt hva slags mål delene må ha. Jeg brukte ikke gjennomgående bolt, men en avtrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være flere.

-Dekkslitasje, innerst

-Man føler at "ræva" styrer

-Knirking fra bakstilling, over humpler, dårlig vei o.l

Kan enkelt skjekke den ved og jekke opp ene siden bak, ta tak i hjulet i bunn og dra det mot deg /skyve fra deg. Kjenne etter slakk med andre ord. Er det slakk tilstede, så ser man på baksiden (har du ikke bilen på bukk, men på støttebukker o.l hvor man ikke kommer lett til bak så kan det vøre behov for en mekaniker nr.2) om slakken er i kulen eller om den er i integral leddet, som er rett ved siden av.

Føler rompa kommer litt til tider ja, og ikke minst så spiser han godt innerst :P

Har ikke tilgang til dreibenk, men om du har lyst å være med på å bytte dem engang til Flid så tar jeg gjerne en telemarkstur. Så får jeg hilst på gamle venner når jeg er der oppe :)

Hvor i Telemark bor du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...