Gå til innhold

Tonje sin E34 525i 24v Solgt

Dram
 Share

Anbefalte innlegg

Mini update :)

Da er motor tilbake i bil og festet, girkassa er festet og mellomakslingen er på.

Jon skal på jobb i morgen så han gir seg for i kveld, men selv har jeg fortsatt en uke fri før neste offshore tur så nå skal jeg skru i hele natt for å få montert alt tilbake (ledningsnett, innsug osv). Red Bull er kjøpt inn og natta er ung, her skal mye bli gjort håper jeg :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hatt en pause i "natt arbeidet" nå.

Syns jeg har fått gjort mye så langt i natt, bildene taler vel for seg selv :)

Dette var utgangspunketet i ett tiden (i natt):

g9630hf3wzo1u9m89fjw.jpg

58hcwh3mp3l9nm8jzmfw.jpg

Etter fire timer, to Red Bull, en kopp kaffe og litt kjeks ser det nå sånn ut:

h0w63c6iftuukkq210ol.jpg

qj8l7vm1gkjsmgfblnsi.jpg

Har ikke bestemt meg om jeg skal fortsette eller legge meg ennå. Får se :lol:

Hadde vært morro å kommet lengst mulig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igang igjen i to tiden etter å ha hentet dama på jobb. Måtte uansett å kjøpe kjølevæske, bremsevæske og servo olje. Har fyllt på dette men venter til eksos er på før oppstart.

Har også begynnt på å skifte den forre bærebrua h.s. pga slakke i kuleleddet.

Nå er det middag på gang og etter det kanskje en tur på Biltema for noe småtteri til den nye bakpotta vi skal sette på (custom løsning som trenger custom deler). Jon har også kommet hjem fra jobb og eksos står jo da for tur etter bærebrua om vi rekker Biltema.

Som den står nå:

0aucmbjaozyzn72qmr3a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på etterskudd med oppdateringene nå.

Panser er nå montert og bærebrua er skiftet. Fremre eksos anlegg er også på plass.

Mangler bare to eksosopphengs deler som ikke fulgte med i monteringsettet fra Koed så er også eksos på plass.

Vi har også prøvekjørt bilen (uten panser og bakre eksos :lol: ) og sett bort fra litt små fusking fungerer alt som det skal. Bilen holdt på å gå tom for bensin før vi fikk fylt på og prøveturen var bare en kort tur. Så kanskje forsvinner fuskingen etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bilen ble ferdig tidlig i kveld :)

Eksosen er montet (måtte en tur til bmw på steinkjer tidligere i dag å få tak i noen braketter).

Fjuskingen er også borte, det var som jeg trodde en defekt (slitt) coil som ikke gav bra nok gnist. Byttet den ut med en annen og problemet borte :)

Har også montert orginal lykter med hvit blink rundt om nå mens vi holdt på. Har ingen bilder av det men det ble meget bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Kom noen deler til Tonje sin sammen med delene til min 520 i dag.

Brukt lykt, nytt deksel til framfangeren, ny ramme til tåkelysbryter og høydejust., o-ring til koblingen på veivhusventilasjonen, noen pærer samt nye vindusviskere (ikke på bilde).

g0j37o0elceux58cs3ps.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...