Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det høljeregner lekker det ned ved fotbrønnen på førerplassen. Av og til samler det seg en liten dam oppå plastmatta. Det lekker ut av dekselet på nedre venstre side hvor spaken for panseret sitter. :x

Dette er ikke noe stas. Da jeg sjekket under plastmatten idag, var det søkk vått fra plastmattens fremre del og helt ned til førerstolen.

Jeg mistenker en tett dreneringskanal som går forbi brannveggen og igjennom fremskjermen på fremre venstre side. Fikk dette tipset av Bavaria idag.

Noen som har vært borti dette på E39? Idag skal jeg sjekke dreneringskanalen og mattene. Jeg regner med at skumplastmattene i gulvet er gjennomtrukket av vann. Noen som har tips for hvordan disse kan tørkes uten demontering? I værste fall må matta byttes og det ønsker jeg i første omgang og slippe.

Takker for evt. tips, inspill eller erfaringer. :idea:

Skrevet

Hadde samme problem på min e36. I det tilfellet var det en tett dreneringskanal fra takluka. Å tørke gulvteppet uten demontering er vanskelig. Må isåfall sette en byggtørke e.l. i bilen. Ta matta inn og legg den på varmekablene på badet ditt :wink:

Skrevet

På min var begge dreneringer fra soltak mer eller mindre tett og sørget for vann på gulvet og setet fatisk ved kraftig nedbør.

Men hos meg var også dreneringshullene i det rommet som bremsekraftforsterkeren tett, noe som igjen gjorde at det rant inn vann ved gjennomføringer i torpedoveggen og ned på gulvet. Fikk ett flott og fukti klima i bilen dersom det regnet noen dager i strekk da ja.

Det sto vann opp til midt på bremse veske beholderen hos meg.

Ville sjekket ut de hullene der på begge sider uansett om jeg var deg, da hjernen ligger i rommet på andre siden, og der vil du IKKE ha masse vann stående.

Rommene jeg snakker om finner du under boksene til pollenfiltrene.

Mattene mine lot jeg forøvrig bare tørke ut av seg selv, men om det er knusk tørt der nå vet jeg ikke, da det i grunn ikke plager meg stort, men tror faktisk det er tørt nå etter noen mnd bruk av bilen.

Skrevet

Har nettopp hatt stortørking i min e39, gjorde d i forbidelse med diverse frontrutelekkasje og frontesete bytte.

Vil anbefale å ta ut frontsete og tørke skikkelig. Disse matte holder på enormt mye vann. Tørka en hel dag med steiksol sol og defavifte, + at eg tørka matten med å papir og handduka ve å klem vannet ut.

xf31bzxv1ya27jm53kq4.jpg

Skrevet

villet sjekket det rommet under høyre pollenfilter. der ligger bremsekraftforsterkeren mener jeg å huske.

der er det et dreneringshull som kan tette seg, og da kommer det fort inni coupen.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...