Gå til innhold

janerik171187's e30'r, kan stenges


janerik171187
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 337
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oj Oj, digg motor!! :)

si fra om du vil selge den! ;)

skal bli morro med M-motor for en gang skyld :P

blir nok ikke solgt med det første gitt :P

tenkte å få den på eu etter å ha fikset det åpenbare og få skilt på den så jeg kan kjøre på e30meet i juni.

kanskje kjekt å bytte til noe annet enn trommelbrems bak da :P

fikk ikke gjort noe i uka her til nå, da jeg endte opp med å rydde litt ute istedet:P

men tenkte å ta en liten titt i helga her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått nye lykter til en av bilene mine idag, ikke helt sikkert hvilken det blir :P

ekte gule, ikke noe film greier.

ca 1700kr endte de på, ikke billig, men billigere enn nytt (ca 5k for nytt)

DSC_0009.jpg

DSC_0010.jpg

bilde av m3 brems som fulgte med 323is'n, nye skiver og klosser + kalipere framme, så mangler igrunn bare nav + kaliper bak og fjørbein med nav framme for å ha m3 understell

DSC_0003.jpg

DSC_0002.jpg

DSC_0001.jpg

noe smårust men det forsvinner ved første brems :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrudde litt igår, begynte å titte på hvorfor div el-greier ikke funker helt.

titta og på eksoslekkasjen, var pakninga som manglet så ekke rart det lakk :P

ordna meg noen pakninger på biltema som burde funke så skal få tetta det imorra.

henta meg et ok interiør til den og, ikke noe sportsstoler, men det funker så jeg får godkjent bilen ivaffall :P

noen bilder:

DSC_0048.jpg

DSC_0047.jpg

DSC_0045.jpg

DSC_0044.jpg

noen som vet hva pluggen på de siste 2 bildene er til (den som henger på samme kabelklase som den blå pluggen)?

har ikke m3 speedo så er vell noe med det å gjøre vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt ut som den som skal bort til hjernen under hanskerom, hvis det er preface!

den pleier å se litt annerledes ut, og henger gjerne ut ved hjernern, denne henger ut ved den blå pluggen, så er ikke så lang,

tipper vell egentlig det har noe med oljetempføler greiene som m3 har

om det er byttet el-nett i bilen her til komplett m3 da :P vet ikke helt, men hakke funnet noe klipp og lim greier så tror det igrunn, mest da det er abs elnett og det fantes vell ikke i 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde litt nå, fikk montert ny eksospakning (noe greier jeg fant på biltema som funker :P)

eksospakning.jpg

titta og på hvorfor tempmåler, turteller og speedo ikke funket,

prøve bytta til speedo fra 325ix'n min da jeg byttet pærer i det.

da funket turteller og tempmåler som det skulle, speedo vet jeg ikke da jeg ikke tok en prøvetur.

eneste som ikke funker på speedo da er oljelampa, så får se hva det er,

noen som vet hvilken av de 2 følerne på oljefilterhuset som er oljetrykk? ene er vell temp, men vet ikke hvem som er hvem. begge har samme plugg og kun 1 pol så de passer i begge.

skal operere speedo og se om det går an å se noe feil der :P

har et 318 speedo liggende et sted så bruker det tenkte jeg. (må ha fra 4'r for å få turteller til å funke ordentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt ut som den som skal bort til hjernen under hanskerom, hvis det er preface!

Nei, den er jo ikke lik i det hele tatt...

Neivell..men det er samme fargene. Kunne vært en kobling mellom som går bort til den som er ved hjernen. jeg er forøvrig klar over at den koblingen ved hjernen er helt smal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiksa litt elnett idag :P

fiksa lys i bagasjen (skal få den til å ligge litt bedre da :P)

3bagasjeromslysordnet.jpg

1bagasjeromslysordnet.jpg

2bagasjeromslysordnet.jpg

bytta ut noen dårlige skjøter og skal begynne på den andre der innenfor krympestrømpa:

4byttautetpardrligeskjter.jpg

detta så jo nesten greit ut fra før :P

5skiltlys.jpg

åpna skjøten og begynt å bytte skjøtene

6begyntfikseskjt.jpg

skjøten fiksa

14fiksaskjten.jpg

baklyset funker

9baklys.jpg

brems funker

7bakogbremselys.jpg

blinklys funker

10blinklys.jpg

tåkelys funker (kan hende begge sider egentlig skal lyse men holder at en funker nå)

11tkelys.jpg

skiltlys funker (er bare no ledgreier jeg hadde for å sjekke at de funket)

8skiltlysfunker.jpg

nærlys funker:

12nrlys.jpg

fjernlys funker:

13fjernlys.jpg

fant 318 speedoet jeg hadde liggende, funket, men turtelleren vakke helt god,så enten henger den eller så er batteriene dårlige og må byttes. glemte å ta bilde da :P er plasma skiver i det og greier :P

skal teipe over alle ledninger igjen da, måtte bare sjekke at alt funket først, og kan hende jeg gjør klar til hengerfeste, så lar det stå åpent enn så lenge.

ser ut til at det blir å ordne noe strøm til sveise apparatet mitt så jeg kan sveise litt med en gang, fant noe småtteri jeg vil ha bort med en gang.

målet er skilt før e30 meet, så har 3mnd ca på meg, men er og et treff i mai, så hadde jo vært morro å kjørt der og :P

hvor mye "skal" s14 tikke forresten? (sånn i forhold til m20) og evnt hva kan gjøres for å dempe den,

synes den tikker litt, men spørs hva som er normalt.

fant og ut at oljetrykkføleren er defekt, da når pluggen er koplet på den ene så kommer lampa når motoren blir varmere (tyder på at det er tempmåleren) men om jeg bytter til den andre så er lampa død hele tia.

tenkte å kjøpe en ok oljetrykkmåler imorra og midlertidig kople opp bare for å se åssen trykket er. er en sånn sandwitchplate på filteret så er lett å montere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk montert oljetrykk og tempmåler idag, ikke permanent, men så jeg ivaffall har oversikt over åssen trykket er enn så lenge.

fleremontert.jpg

oljetrykket ved kaldstart

oljetrykkvedstart.jpg

etter å ha vært igang ca 10min

oljetrykketter10min.jpg

gikk litt lenger ned når den ble varmere da, vet ikke hva normalt trykk er jeg?

plasmaskivene :P

plasmaskiver.jpg

ene fargen lys:

enefargenlys.jpg

andre fargen lys (litt annen blåfarge bare)

andrefargenlys.jpg

turtelleren er ikke helt med da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått gjort litt idag, demonterte skjermer og fanger for å se åssen det er med rust under, ikke så ille, men jekkfestene framme må nok sveises :P og noe gulv rundt det ene ivaffall.

fttavskjermer1.jpg

fttavskjermer2.jpg

fttavskjermer3.jpg

fttavskjermer4.jpg

fttavskjermer5.jpg

fttavskjermer6.jpg

rust3.jpg

rust6.jpg

rust7.jpg

rust8.jpg

rust9.jpg

handla og inn endel pusse/slipe/sveiseblekk/rustbehandlingsgreier fra biltema.

biltemakvittering.jpg

slipegreier1.jpg

slipegreier2.jpg

fått slipt noen steder, og tatt på rustbehandlingsmelk (rustomvandler) der det er anntydning til rust, og noen fler steder (bedre med for mye enn lite :P)

skal holde på mer i helga, mest sannsynlig sveise jekkfester/gulv.

planen er å fikse mest mulig iløpet av påska, så sende den på eu fredag etter påske.

mest for å vite hva som må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...