Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2005 E46 Coupé med adaptive kjørelys som jeg tror ikke virker som de skal.

Skal lysene gå opp og ned hele tiden og svinge til siden 'alltid' eller kun under visse forhold?

Har ikke klart å se at lysene har bevegd seg før idag, og det var første gang jeg hadde 5 personer i bilen. Fikk jo sjokk når lysene gikk alle veier når jeg kjørte. Etter det gikk alle utav bilen og jeg slo den av. Så senere gikk vi 3 personer inni bilen og jeg startet opp. Da bevegde ikke lysene seg noen veier, bare rett ned. Venstre lykt lyser 7 meter foran bilen og høyre 9 meter. Dette er vel helt på trynet? Når jeg ikke bruker langlys ser jeg ikke en jævla dritt! Er jo ikke regulering opp og ned inni bilen heller så går jo ikke an å justere der..

Ikke går lysene opp og ned når jeg starter bilen heller. Skal det være slik eller er det noe defekt her?

Takker for svar!

Skrevet

De skal gå opp og ned og til grunn stilling når du starter bilen.. Hvis de ikke gjør det er det noe feil.. Justeringen mellom lysene at de er feil kan justeres på verksted, jeg har hvertfalc ikke klart det selv.. Og de vil justere seg mer med 5 i bilen pga de ikke skal blende andre osv =)

Skrevet

Okei, men da er det noe feil. Er jo helt ubrukelig å kjøre med lysene når nærlysene lyser 7 og 9 meter foran bilen. Er vel 40 som er kravet.. Får høre med BMW hva problemet er.

Skrevet

Fant ut hvordan de Adaptive kjørelysene fungerer. Bilen er jo importert fra tyskland og har dermed ikke automatiske kjørelys, men alikevel er det et tegn når du vrir bryteren til venstre med lys + en A (som jeg trodde betydde Auto, men som betyr Adaptive kjørelys). Var fantastisk å kjøre med det på de smale veiene i mørket her :)

Eneste problemet nå er at opp og ned justeringen på xenon lyktene låser seg i nedre stilling. Dvs de lyser 7 og 9 meter foran bilen, noe som er altfor lite til vanlig sikt. Når jeg starter bilen går de opp og ned og låser seg i nedre posisjon. Ingen bevegelse i de når jeg kjører vanlig. Har fått time hos Jæger 31. aug men det er lenge til så lurer på om noen har tips om hva det kan være eller hva jeg kan gjøre for å ordne det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...