Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Misbruk/sløseri i mine øyne, av grov karakter.
Er det mulig :shock: makan til sløseri. Det er vel egentlig alt annet en miljøvennelig og vrake så nye biler for og produsere flere.

Helt enig!

Hva er ikke miljø "kostnaden" med å lage en ny bil!!!?

Og ikke minst, med å vrake en "gammel" bil!!!?

Skrevet

De tror de er så lure mens de står der og turboføkker ozonlaget på turtallsperra. Ikke er det så farlig at olje og skit renner ned i bakken heller.. En eneste stor gimmick.

Skrevet
Kunne de ikke heller ha bidratt med $$$ til motorbytte?

SPOT ON! :o

Det er sånn man må tenke. Hvis bilen er urimelig tørst, hvorfor ikke bare erstatte de med motorer med smartere teknologi. Amerikanske motorer ligger en god del år bak visse europeeiske motorkonstruksjoner i teknologi.

Hadde ikke hatt noen problemer med å fått over en N-serie BMW motor i min E30 f.eks.. Hadde ikke forurenset mer enn en flue omtrent. Og hvis vi tar utgangspunkt i den nye 318 motoren, som vel bruker rundt 0,45 på langkjøring i 2 tonn stv, hva hadde den ikke brukt i en bil på 1180kg? 8)

Skrevet

Håhåhå, hadde nok vært mye bedre for miljøet å "bare" stoppe produksjonen av nybiler.

De driter vel i miljøet, poenget er å holde salget oppe og tjene mest mulig.. (Jøss, den var ny ja! :shock: )

Skrevet

En må huske på at dette forslaget har vært diskutert i Norge også. Biler kan leveres inn og en får 25 000.- i vrakpant.

Se for dere hvordan markedet blir rensket for bilene som mange er så glad i.

I Tyskland har de startet med noe tilsvarende. Om dere sjekker, så vil dere i enkelte annoser se at de forlanger tilsvarende det som vrakpanten er. de jeg har sett er E34 som skal selges for 2500 euro!!! . Dette er dyrt for en E34 i Tyskland.

Bilene blir da ikke "kjøpbare" fordi de er for dyre.

Bare vent til neste regjering får gjort sine vurderinger , så skal dere se at det blir innført i Norge også. Mange klassikere som kommer til å forsvinne på denne måten.

Uten sammenligning med Usa forøvrig. Der er jo folk gale. Hva ville den S80'n være verdt i Norge da ? 100 000.- ?? Og der borte skjærer de motoren for å få igjen 4000 donald duck dollar. Virker lite gjennomtenkt spør du meg...Men nå er de desverre ikke meg de spør. Om 50 år så er vi alle ute og går langs veiene...

Skrevet

Føyer til noen videoer til av sløsende amerikanere :)

Corvette:

BMW 530i V8:

Amerikansk dodge pickup cabriolet, visstnok samle objekt, 2800 produserte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...