Gå til innhold

M3 3,0 liter motor med girkasse m.m +++SOLGT+++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt en M3 3,0 liter 286 hk motor. I følge selgeren er motoren kjørt 110.000 km. Men vet ikke om det kan dokumenteres.

Motoren er komplett med ledningsnett, hjerne, starter og dynamo. Komplett innsug. Girkassen står på motoren nå. Eksosgrenrøret er ikke på motoren, men jeg har kjøpt et TA-Technix M3 grenrør som planlegges montert.

Har god kontakt med en tuner som jeg skal innom. Hjernen blir da kanskje chipet. Er vel mulig med effekt på over 300 hk da.

Motor og kasse vurderes solgt for 30.000 kr.

Har også M3 katalysator, M3 Remus DTM bakpotte. mellomaksling og M3 bakbremser liggende.

Kommer hjem med motoren lørdag kveld til Stavanger. Kjøper muligens en løftebukk i Drammen, så det er sjanse for gratis transport av motoren langs E39/E18 fra Stavanger til Oslo.

Hilsen Eirik.

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vil bare tilføye at denne motoren kommer fra en tysk bil. Altså alt er lett å tilpasse til våre biler.

Ikke som mange engelske biler der ledningsnettet er forskjellig.

Snakket med tuneren min i dag. Han har bra chip til hjernen og Vanosstyringen som gir ca 300 hk.

Skrevet

Medfølger papirer på motor, slik at det kan godkjennes motorbytte i vognkort hos BT kan jeg være intresert!

Mangler du mye fra "komplett bakstilling" ?

Ser du har bremser og mellomaksel..

Skrevet

har du alt så den kan starte å gå en i en 92 320ci?

Skrevet

Jeg skal selvfølgelig momse denne motoren inn i landet. Da får en også papirer på dette, og godkjenningen fra BT går i orden. Jeg vurderer jo denne motoren selv også, og derfor skal alle papirene være i orden. Det er jo helt vesentlig at motoren blir godkjent i bilen. Men det gjør også at motoren blir dyrere.

Denne motoren skal gå rett inn i 92 mod 320. Har selv planer om å bruke den i en 91 mod 325. Etter det jeg kjenner til er de fleste 3 liter M3er uten EWS, så håper at denne hjernen også er uten. I tilfelle den er med EWS, har jeg kontakter som kan fjerne sperren.

Jeg har liggende et par bærearmer bak til M3. Men den ene er skadet. Og det mangler drivakslinger. Så det gunstigste er nok å få tak i en komplett bakstilling. Av og til blir de solgt ganske billig.

Et annet alternativ jeg har vurdert er å bruke 325/328 bakstilling med diffbrems. Også 328/325 drivakslinger. Få tak i noen "ringer" til å presse inn i trommelen på M3 skivene slik at håndbrekket virker. www.300mm.de selger slike ringer. Så lenge Z3 M coupe bare har 188 hus på diffen(M3 e30) originalt, så skulle dette også være en god løsning. Så lenge en ikke trimmer motoren mer i tillegg.

Henter motoren først på torsdag, om hjernen har EWS eller ikke vet jeg ikke før den tid. Kan jo prøve å ringe til selgeren om han kan lese av nummeret på hjernen. Er det 157 i nummeret- uten EWS. 158- med EWS.

Remus DTM potten selges i utgangspunktet ikke separat. Den er i meget god stand. Et alternativ kan være å bytte i en original M3 potte med litt mellomlegg.

Jeg har fraktavtale med Tollpost Globe. Får 50% avslag. Så motoren kan også sendes til hele landet. Jeg tar ikke noen fortjeneste på en eventuell frakt.

Det var alt i denne omgang.

Eirik. 92 22 65 44. Holder kontakten til i morgen på Bimmers. Etterpå er jeg kun tilgjengelig på mobil fram til lørdag kveld.

Skrevet

Hjernene til motor og Vanos er inkludert i prisen på motoren. Jeg tar på meg kostnadene ved en eventuell fjerning av EWS. Trimchip til motoren og vanos vil koste 1.500kr. For den som kjøper motoren og eventuelt vil ha bakbremsene, koster bremsene med ca 50% igjen av skivene 2.000 kr ekstra. Og M3 mellomakslingen 1.500.

Hvis ikke girkassen skal være med blir prisen 25.500 kr

Orig.kat. og Remus bakpotte er tigjengelig for kjøper av motoren. 4.500 kr. Begge deler i veldig bra stand. Har en Alpina 3.0 liter som jeg har planer om å sette komplett M3 innsug på. Og som jeg hadde tenkt å bruke M3 eksosen på. Så eksosen har jeg ikke så lyst til å selge.

Vet ikke om det følger oljekjøler med motoren. Er kjøleren med, følger den med motoren. Radiator regner jeg heller ikke er med.

Planlegges motoren brukt med 325 eller 328 bakaksling, vil en 328 mellomaksling passe. Har en slik mellomaksling og.

Eirik.

Skrevet

Motor og girkasse er en pakkepris. Girkassen selges ikke separat. Vil da bruke den selv på Alpina 3,0en og selge en 328 kasse i steden for. 328 kassen selges i så fall for 4.000 kr + frakt.

M3 og 328 kassene er for tunge for Posten sin grense på 35 kg, og må sendes per spedisjon. Frakt fra 450 kr og oppover.

Skrevet

posten har da ikke grense på 35 kg

sendte en diff fra e28 535 med sperre jeg, men samme det.

shulle hatt en ny kasse til en 91 525 med presse og m5 understell da hadde jo m3 hassa vært perfekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...