Gå til innhold

Nivåregulering E39 "lekk" ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper noen kan hjelpe meg med Nivåreguleringen på min 525i, 02 mod. Den siger sammen på den ene siden når den står mere enn 4 timer stille.

Kan det være lekk Fjæringsbelg ??

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Mener du den som kalles: 01 37121095082 Fjæringsbelg E-39 Touring h.s sportsunderstell (Org) sportsunderstell+nivåreg.

Har du en "enkel" beskrivelse hvordan jeg kan få bytta den ??

Jørn.

Skrevet

Jeg har ikke gjort det selv, men stått og sett på mens det ble gjort på en 523iAT. Det tok vel 45 minutter. Det gjøres innenfra, dvs. opp med gulvet bak. Må vel være noen her som har gjort det og kan forklare deg litt.

Det er den belgen der ja, ihvertfall om du har sportsunderstell. Trodde belgen skulle ligge på ca 1500,- jeg, men den er visst litt dyrere.

Skrevet

sitter en bolt på undersiden og 2 låse-blekk på toppen av belgen. og luftkoplingen da seff. veldig enkel og bytte. men tror ikke det bruker og lekke i selve belgen.. har mere tro på at det er en luftslange/kopling som lekker.

Skrevet

Hei

Har en 98 mod 528 som har gått 140000km, og hadde samme problem. Bilen seg helt ned i løpet av noen timer. Når jeg åpnet/startet bilen begynt kompressoren å gå og hevet bilen til normalt nivå og kompressoren stoppet. Etter ca 3 uker med dette problemet hørte jeg en dag bare luft som blåste og bilen hevet seg ikke, så da var det bare til å frakte bilen til verkstedet.

Det var belgen som det var slitt hull i og måtte byttes, og da bytter de på begge sider. Skjeldent det er slangene det er noe feil med sa de da jeg spurte om ikke de byttet de samtidig, så det ble ikke gjort.

Det koster ca 1700,- + mva pr belg pluss 2 timer arbeid hos BMW i trondheim.

Jeg har sportsunderstell og belgene er listet på regninga som 37121095081 og 37121095082.

Håper det var til hjelp.

Ellers må jeg takke for et bra forum som jeg har vært mye inne på og lest meg til mange svar.

Martin

Skrevet

hm.. ok, min erfaring fra touringen min og div lastebiler er at når belgen er gåen, så sier den PAAANG, uten noen form for lekkasje først.. :D Var forresten også plaget med at touringen min sank sammen over natten, og da var det koplingen i toppen av den ene belgen som var lekk.

Skrevet

pleier å være belgene :)

lastebil sier det pang ja :)

Skrevet

det skjedde med min toring en gang og. jeg skulle hente en kompis, så stod jeg bare utenfor han og ventet med bilen på tomgang så plutselig hører jeg en svishhhj.. lyd så senket bilen seg ned rimelig kjapt. og jeg trodde jeg hadde punktert men ser at det er luft i dekkene da jeg går ut av bilen. da var det belgene som det var hull i. kostet 6000 i deler og arbeid. men heldighvis hadde jeg garanti på bilen :D

Skrevet

Jeg vil ikke uten videre anbefale å bytte begge samtidig. Selv gikk den ene belgen fløyten for 2 år siden og jeg spurte da på verkstedet (BMW) om det ikke var lurt å bytte begge samtidig, men ble frarådet det. Nå 2 år senere er den som ikke ble byttet fortsatt 100% og jeg har ikke hatt noen problemer (bilen har nå gått 165 000 km).

• 3 weeks later...
Skrevet

Takker for alle svar. Belgen er nå byttet og bilen er rett. Fikk en "god" pris på BMW Autozentrum så jeg lot dem gjøre jobben. Deler og jobb Kr. 3800,-

Skrevet

Med tanke på at der deler for godt under en tusenlapp og en halvtimes jobb synes jeg de tok seg BLODIG godt betalt!

Skrevet
Med tanke på at der deler for godt under en tusenlapp og en halvtimes jobb synes jeg de tok seg BLODIG godt betalt!

Hvis du klarer å skaffe belger for godt under tusenlappen,så er jeg meget interessert i å høre HVOR !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...