Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle skifte Automatgearolje på min 525d 2001mod(common rail).

Gjorde det på min gamle 523 96 mod, der mått jeg fylle på olje direkte på gearkassen. Men på denne er det påfyllingslokk oppe på motoren, men vet ikke om jeg kan fylle på ny olje der, eller om det bare er for etterfylling??

Det er en kompis av meg som er mekaniker som skal gjøre dette....

Skrevet

Anbefaler at Proffene tar den jobben. Flere som har fått havari etter å ha "prøvd" dette selv. Er egen spesiell måte å gjøre dette på.

Skrevet
Det er ikke no hokuspokus, men som DanH sier så er det en spesiell metode for å gjøre det så man burde sette seg godt inn i det først.

Ja, er en scania mekaniker som skal gjøre det, tror han har bra peiling.

Det er et lokk som står nederst til høyre på motor dekslet. Der står det ATF oil only, Står ikke det for Automatic Transmision Fluid???

Eller er det jeg som er på bærtur???:P

Skrevet
Det er nok til servostyringa:) påfyllinga er på kassa

Enig.. servo olje tenkte jeg også med en gang.....

Skrevet

Er vel ikke noen automatkasser som har påfylling i motorrom så vidt jeg vet, peilepinne kan det være ja og det er nok mulig å fylle på i den, men dog litt tungvindt.

Har byttet olje på noen automatkasser, men ikke BMW og det er litt forskjellige prosedyrer ja, noen skal stå i sånn å sånn gir også på noen skal motor være i gang når man peiler olja, på noen skal den stå i "N" mens man peiler på andre igjen skal den stå i "D"

Så ja det er litt forskjellig, ta en tlf til ett Bmw verksted å hør om prosedyren.

Skrevet

Du må også bruke en esso spesialolje på kassa,bruker du vanlig automatolje vil den ikke virke og i verste fall havarere ganske fort.Mange har en dyr erfaring med å ha brukt feil olje.

Skrevet
Du må også bruke en esso spesialolje på kassa,bruker du vanlig automatolje vil den ikke virke og i verste fall havarere ganske fort.Mange har en dyr erfaring med å ha brukt feil olje.

Er du sikker på at 525d har zf kasse?

Skrevet

På min var det litt "komplisert" da oljenivået skulle måles med en bestemt oljetemperatur. Påfyllingen skulle også gjøres i en bestemt rekkefølge. Fikk et merkeverksted til å gjøre jobben på 1,5 time i stedet. Vel anvendte 1500,- kontra å risikere havari.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...