Gå til innhold

Hvem kan fikse cd veksler e39


Anbefalte innlegg

Er det veksler-mekanismen som svikter, slik at den ikke klarer å veksle gjennom alle cd'ne, eller er det selve avspillingen som er problemet? Har selv hatt problemer med en veksler som plutselig ikke klarte å bla seg gjennom alle cd'en, men dette gikk greit å fikse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veksler-mekanismen som svikter, slik at den ikke klarer å veksle gjennom alle cd'ne, eller er det selve avspillingen som er problemet? Har selv hatt problemer med en veksler som plutselig ikke klarte å bla seg gjennom alle cd'en, men dette gikk greit å fikse selv.

Vet ikke helt hva som skjer, men den søker mellom hele magasinet, men finner ikke cd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva som skjer, men den søker mellom hele magasinet, men finner ikke cd...

En ting som skjer både med magasin og navigasjonsenheten. Det samler seg noe "trafikkfilm" på laseren. Dette kan du fikse selv. Skru opp og lokaliser linsen over laseren. OG DETTE ER VIKTIG: Den tåler ikke hardfør behandlig.

Ta en Q-tips, fukt den med et rensestoff som ikke inneholder løsemidler / olje. (Bruker selv teknisk sprit (teknisk isopropanol) eller vodka).

Roter denne ytterst forsiktig på toppen av linsen, bare så vidt du rører linsen. Kan du se linsen bevege seg ned, trykker du for hardt!

Bruker du vodka, kan du nyte restene etterpå :-)

Lykke til!

-Knut-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veksler-mekanismen som svikter, slik at den ikke klarer å veksle gjennom alle cd'ne, eller er det selve avspillingen som er problemet? Har selv hatt problemer med en veksler som plutselig ikke klarte å bla seg gjennom alle cd'en, men dette gikk greit å fikse selv.

Vet ikke helt hva som skjer, men den søker mellom hele magasinet, men finner ikke cd...

Som AlpinaV8 beskriver, kan det være smuss og skitt på laseren som gjør det. I mitt tilfelle var det selve vekslermekanismen som det var noe galt med. Jeg åpnet veksleren, og smurte opp den mekaniske armen som bytter cd'ne. Denne var gått tørr og gikk derfor veldig trått. Siden den gang har jeg ikke hatt noe problemer med min.

Ikke sikkert noe av dette er årsaken til ditt problem, men verdt et forsøk i forhold til å kjøpe en ny. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
prøvde først å rense laseren, funket dårlig, så brukte jeg en knoke til å kakke til veksler mekanismen, og vips så funker det :lol:

Vold løser det meste :)

Opplever akkurat samme problemene som du beskriver her. Magasinet fullt med CD'er, veksleren leter i gjennom alle cd'ene, men det som kommer opp i displayet er NO DISCS. har skrudd opp veksleren å gjort reint det som jeg tror er linsen, men ingen forandring.... :?

Kan du forklare meg akkuart hvilken av delene der du kakket borti der??

:wink: På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
prøvde først å rense laseren, funket dårlig, så brukte jeg en knoke til å kakke til veksler mekanismen, og vips så funker det :lol:

Vold løser det meste :)

Opplever akkurat samme problemene som du beskriver her. Magasinet fullt med CD'er, veksleren leter i gjennom alle cd'ene, men det som kommer opp i displayet er NO DISCS. har skrudd opp veksleren å gjort reint det som jeg tror er linsen, men ingen forandring.... :?

Kan du forklare meg akkuart hvilken av delene der du kakket borti der??

:wink: På forhånd takk :D

har akuratt samme probleme. fan du ut ka du kan gjør ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...