Morty999 Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Var å henta meg en grom vogn idag denne har da stått lagret i en tørr garasje siden 1989 så var "litt" støvete kan man si er en 1300 som er totalt ombygd til rs2000 i drivlinje/hjuloppheng, dvs med atlas bakstiling m,sperre, gule koni, blåbein foran, rs2000 bremser, rs2000 girkasse, sierra 2.0l OHC med kvasskam og grenrør+ porta topp. satt på strøm og vrei på starteren og den starta med engang (etter å ha fått frem bensin i gassern såklart ) håper ikke jeg blir skutt avsiden dette er en ford men hjemme hos pappa for en rask sjekk da vi skulle kjøre bilen ifra oslo til skien (ca 15 mil) og siden den da har stått i 20 år så var det greit med en sjekk. men ALT var i orden, bremsene hang ikke, nye støtdempere rund baut, eneste som ikke var bra var dekka og etter en etterlengtet vask ett par stopper på veien ikke for å reparere noe! bare for å kjøpe en brus. kom frem dit jeg skal ha den en lite stund fremover Her skal motor rives ut, overhalles og settes sammen igjen med 2 dobble gassere skal bli nye foringer, nye framskjermer og dører og litt div små rep venter til neste år med å få skilter for da er den veteran syns dere?
316 Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Kjempetøft! Mye måtte du ut med for børsa, og hva er grunnen til at den ble satt bort i 89?
Morty999 Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 hva jeg ga for den holder jeg meg for meg selv, og hva grunnen er er vell egentlig att forrie eier mista lysta på bil, han hadde også en RS 2000 rallybil da.. som blei solgt og denne blei bare parkert..
Galro Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Generelt så foretrekker jeg mk1 fremfor mk2 og de to første generasjonene med Cortina før der igjen, men det er likevel alltid morsomt med slike gamle prosjekter. Har du planer om å sette på bredere skjermer slik som så mange gjør?
///FredriK.S Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Kjempe tøft, men du må ikke begynne med Førgd igjen da Morten!!
Morty999 Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 det beste a alt er att den gikk 15 mil UTEN ett eneste fuskeslag. blei jo såklart bytta olje og slikt før turen
316 Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Med de modifikasjonene som er gjort, så tror jeg du kan slite med å få den "veteranregistrert" men... Er ganske strenge regler.
Morty999 Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 hehe, en god gammel ford skader ikke skal ikke ha på noe breddere eller noe som helst, denne skal forbi orginal utsende og ha grom gasser motor.
Morty999 Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 Med de modifikasjonene som er gjort, så tror jeg du kan slite med å få den "veteranregistrert" men... Er ganske strenge regler. denen skal godkjennes som ombygd rs2000 så det skal nok gå bra med veteran registrering ja.
Glenno Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Saueskinn, rått. Mange årsiden jeg har sett i en bil. Tøøft he he
525i1991 Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 ett bra tips...ta bilder av bilen nå mens den er original..de krever 2 bilder av motorrom, 2 bilder av interiør og 4 bilder av bilen utvendig. De tillater ikke motorbytte til annet en original motor, ikke uoriginale alufelger, ikke annen eksos etc etc. når du søker så sender du inn bilder av slik den var:D
Morty999 Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 motoren som sitter i kom jo i en rs 2000 så den er jo "orginal" finner nok ut av det serru.
Mexos Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Skikkelig grom vogn! Er glad i Gammel ford selv Dvs. før 85
Morty999 Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 god gammel ford er ikke noe ulempe det nei pappa har vell hatt bortimot 90 stk mk1 og mk2..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå