håk Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Hei fagfolk! Sitter nå med min første bil, en 1997 Carisma 1,6, og kan ikke akkurat si det drar.. Tiden er inne for "ny" bil, og jeg vil ha Bmw! Testet en kompis sin, og også en 1998 200SX, bakhjulsdrift er altså veien å gå... Spørsmålet er: Hva får jeg for 50-70 lapper som ikke må mekkes på hver måned, da jeg har særs lite erfaring. Har dog en kompis som er mekaniker, og som kan hjelpe, men vil ha en bil som kan kjøres med en gang! Bilen skal skiltes, og jeg ønsker jo rundt 170-200 hester, så det drar litt (les. carisma nåværende bil) Ser ikke på 5 serien. Kun 3'ern. Er det mulig?
S.Arnesen Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 skal du ha en bil med 200hk eller mer på hjula må du opp i e46 330, eller e36 m3 3.0l. i din prisklasse ville jeg funnet meg en e36 325i, den er helt kurant og har ca 193hk. ikke på hjula, men i maskin. Går bra nok for deg i en liten stund den tenker jeg
håk Skrevet August 6, 2009 Forfatter Skrevet August 6, 2009 Takk for kjapt svar! Får se litt på den da, men hva er evt alternativene?
Galro Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 ... men hva er evt alternativene? ... Å sette ikke fult så restriktive krav.
Leadfoot Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Får vel en helt grei E30 med en del motor for de pengene der.
Galro Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Får vel en helt grei E30 med en del motor for de pengene der. Uten at jeg kjenner til e30 spesielt godt (slik vi har vært inne på før), ville jeg tro at det fort kan bli mye jobb med dem (og da spesielt om den ikke er original).
S.Arnesen Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 ... men hva er evt alternativene? 325i er ett veldig godt alternativ, og det eneste alternativet du har med de kravene dine... Alternativer fra andre bilmerker er jo 200sx s13, med sine 180hk eller noe....
håk Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 Skjønner! takk... Kravene er stive sikkert fordi jeg har lite peiling, hvis jeg spør: Hva går bra med bakhjulsstrekk, som ikke er så utrolig mye jobb, helst fra 1990 tiåret. Glad i drift... vil jo at hjula skal slippe etterhvert... Ser forresten mye cab's, utelukket i norsk vinter? Hvis noen gidder, hva med noe som denne: autodb.no kode:911124 skal absolutt IKKE ha automat
S.Arnesen Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Skjønner! takk... Kravene er stive sikkert fordi jeg har lite peiling, hvis jeg spør: Hva går bra med bakhjulsstrekk, som ikke er så utrolig mye jobb! glad i drift... vil jo at hjula skal slippe etterhvert en 325 får nok kvitta seg med gummien. Får du på en diff brems så er mye gjort... Selv ville jeg heller satset på en 320i eller noe slikt til vanlig, også hentet en e36 m3 eller lignende i tyskland for å bruke den til drifting, altså banebil. De koster nesten ingenting i Tyskland, og da har du en bil som kan tilpasses banekjøring, så slipper du å ødelegge hverdags kjerra med hardkjøring
håk Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 Takk, arnesen. Og du skal vite at det er planen. Når jeg får litt mer cash, en ordentlig jobb også videre... Nå vil jeg bli kjent med en slik bil, bare for å se hva det ender med... Er 19 og student, såå
Galro Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Om du er såpass ung, ville jeg råde deg til å sjekke opp hva forsikringsselskapet tar for å forsikre eventuelle biler du ser på. Slikt kan fort bli overraskende dyrt ...
håk Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 Hva med trimming, uten for store utskiftninger? bør jeg gå for noe annet å heller trimme?
håk Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 Har sjekket forsikring, bil skal stå i foreldres navn, med forbehold om at den brukes av personer under 25, eller hva det er... Vil det likevel bli "helsikes" dyrt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå