Jump to content

E34 518--518IS


Kai Karlsen
 Share

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle legge ut en tråd om min nylig innkjøpte E34

Det er en 518 med M40 motor som er gått 150000km, med svart skinninteriør (ganske pent)

Foreløpige planer er:

Bytte motor fra M40 til M42

Henter en M42 motor fra en E30 i morgen

Sveise et pent og ordentlig eksosannlegg til M42 motoren

Bytte til 525 bremseskiver og caliptere fremme

Bytte bakfanger

Nye baklykter med hvite blinkere

Felger og senking

Jeg tenkte en rundt 40/20 senking og 17” til 18” felger når den tid kommer

Interiøret skal være strøkent når jeg er ferdig dvs. at jeg må:

1 Bytte dørtrekk på førerdør, mulig passasjerdør også, mangler kromlist på toppen innvendig

2 Nye pyntelister rundt om, da de gamle listene mangler enkelte plasser

3 Bytte håndtaket til de nedfellbare baksetene (mangler)

4 Bytte div pærer i kjørekomp og to-tre brytere

5 Bytte den bakre delen av midtkonsollen.

6 Mangler en plastknopp som dekker skruen i dørhåndtaket

Proff soting av ruter

++++++++++

Så er det jo litt jeg har gjort allerede som for eksempel:

Byttet frontlykter, tåkelys, blinkelys fremme og på siden.

Har byttet girkule, cd-spiller osv

+++

abgh7ae1nn127t8kkcd4.jpg

79j78iomrolqzie4u6dj.jpg

gchwodz7s1czc3skbqwj.jpg

uodqsv0v62l5ujytmoqa.jpg

ma36qus3ucin9x0av7xn.jpg

uwx86arorcfev83q9u1y.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

He, he :D Ang. det motorbytte, akkurat dette har jeg planer om å gjøre i touringen min. har en 318is m42 motor på hånd. er jo enormt mye bedre disse motorene enn de m40 symaskinene :) Trodde ikke det var noen andre som hadde planer som dette, evnt. hadde lagd 518is før :)

Link to comment
Share on other sites

morsom idee ja hehe, men den vil jo fortsatt gå som en dass :)

518is var ny for meg :lol: men GOD idè! går nok betrakteli bedre enn m40`n :wink: så slipper du å stresse for mye med godkjenning iforhold til om du skulle bygd om til 6-sylindra motor

Link to comment
Share on other sites

He,he.! Alle 5-serier går jo som noen dasser bortsett fra m5 da så :D Men is motoren er en mye mer pålitelig og behagelig maskin enn de gamle m40 kakleverkene. Høres ut som ei symaskin som syr stål :twisted: Så for min del blir det en bil som er passe førerkortvennlig :D Åsså passer m42 motoren rett i med tanke på så si allt untagen eksosen og det er lite arbeide for å få igang bruksvogna :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg drar litt på smilebåndet hver gang jeg et E34 518i motorrom. Det ser liksom så tomt ut. Motoren og girkassa er jo omtrent helt synlig, og plassert MIDT I , med svært god plass til å skru på. Men derimot, hvorfor satte de ikke motoren lenger bak? Har ikke helt sansen for biler som er bygd utelukkende for å passe et avgiftssystem.

Du får definitivt noe unikt med M42 nedi der :) 518iS er sjeldent, hehe.

Ta anbefalingen fra JulianS, og mat den med litt overtrykk 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg drar litt på smilebåndet hver gang jeg et E34 518i motorrom. Det ser liksom så tomt ut. Motoren og girkassa er jo omtrent helt synlig, og plassert MIDT I , med svært god plass til å skru på. Men derimot, hvorfor satte de ikke motoren lenger bak? Har ikke helt sansen for biler som er bygd utelukkende for å passe et avgiftssystem.

Jævlig fint å bytte clutch på disse :D Z4 er faktisk noe av det samme. Kommer til halve girkassa i motorrommet...

Link to comment
Share on other sites

Yess, da er jeg med :D Ikke min tråd dettte her ser du så derfor jeg tvilte litt på om det var meg du siktet til :) He he. Yess klar for søndag jeg vettu. bare fortell meg tidspunkt du så. Kan jo fortsette dette på PM eller no så det ikke blir masse OT I tråden til andre.

Link to comment
Share on other sites

He, he :D Ang. det motorbytte, akkurat dette har jeg planer om å gjøre i touringen min. har en 318is m42 motor på hånd. er jo enormt mye bedre disse motorene enn de m40 symaskinene :) Trodde ikke det var noen andre som hadde planer som dette, evnt. hadde lagd 518is før :)

Nei har ikke bygd før, virker ikke som noen andre har gjort det heller.

M42 motorn er en helt annen verden spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

518is var ny for meg :lol: men GOD idè! går nok betrakteli bedre enn m40`n :wink: så slipper du å stresse for mye med godkjenning iforhold til om du skulle bygd om til 6-sylindra motor

Hehe ja er derfor jeg ikke bygger til rekkesekser, selv om det hadde vært å foretrekke :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg drar litt på smilebåndet hver gang jeg et E34 518i motorrom. Det ser liksom så tomt ut. Motoren og girkassa er jo omtrent helt synlig, og plassert MIDT I , med svært god plass til å skru på. Men derimot, hvorfor satte de ikke motoren lenger bak? Har ikke helt sansen for biler som er bygd utelukkende for å passe et avgiftssystem.

Du får definitivt noe unikt med M42 nedi der :) 518iS er sjeldent, hehe.

Ta anbefalingen fra JulianS, og mat den med litt overtrykk 8)

Hehe ja den ser ganske latterlig ut, blir litt bedre med IS motoren trur jeg.

Har planer om litt overtrykk etterhvert ja, blir mest sannsynlig et kompressor bygg riktignok men

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...