Kai Karlsen Skrevet August 9, 2009 Share Skrevet August 9, 2009 Tenkte jeg skulle legge ut en tråd om min nylig innkjøpte E34 Det er en 518 med M40 motor som er gått 150000km, med svart skinninteriør (ganske pent) Foreløpige planer er: Bytte motor fra M40 til M42 Henter en M42 motor fra en E30 i morgen Sveise et pent og ordentlig eksosannlegg til M42 motoren Bytte til 525 bremseskiver og caliptere fremme Bytte bakfanger Nye baklykter med hvite blinkere Felger og senking Jeg tenkte en rundt 40/20 senking og 17” til 18” felger når den tid kommer Interiøret skal være strøkent når jeg er ferdig dvs. at jeg må: 1 Bytte dørtrekk på førerdør, mulig passasjerdør også, mangler kromlist på toppen innvendig 2 Nye pyntelister rundt om, da de gamle listene mangler enkelte plasser 3 Bytte håndtaket til de nedfellbare baksetene (mangler) 4 Bytte div pærer i kjørekomp og to-tre brytere 5 Bytte den bakre delen av midtkonsollen. 6 Mangler en plastknopp som dekker skruen i dørhåndtaket Proff soting av ruter ++++++++++ Så er det jo litt jeg har gjort allerede som for eksempel: Byttet frontlykter, tåkelys, blinkelys fremme og på siden. Har byttet girkule, cd-spiller osv +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet August 10, 2009 Share Skrevet August 10, 2009 He, he Ang. det motorbytte, akkurat dette har jeg planer om å gjøre i touringen min. har en 318is m42 motor på hånd. er jo enormt mye bedre disse motorene enn de m40 symaskinene Trodde ikke det var noen andre som hadde planer som dette, evnt. hadde lagd 518is før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet August 10, 2009 Share Skrevet August 10, 2009 morsom idee ja hehe, men den vil jo fortsatt gå som en dass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet August 10, 2009 Share Skrevet August 10, 2009 morsom idee ja hehe, men den vil jo fortsatt gå som en dass 518is var ny for meg men GOD idè! går nok betrakteli bedre enn m40`n så slipper du å stresse for mye med godkjenning iforhold til om du skulle bygd om til 6-sylindra motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet August 10, 2009 Share Skrevet August 10, 2009 He,he.! Alle 5-serier går jo som noen dasser bortsett fra m5 da så Men is motoren er en mye mer pålitelig og behagelig maskin enn de gamle m40 kakleverkene. Høres ut som ei symaskin som syr stål Så for min del blir det en bil som er passe førerkortvennlig Åsså passer m42 motoren rett i med tanke på så si allt untagen eksosen og det er lite arbeide for å få igang bruksvogna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 Du Har vi fortsatt en iS-date på søndag da? Har jo mye turbosaker til m42 også hvis noen av dere er interesserte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 Var det meg du spurte JulianS ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 Ja du ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 Jeg drar litt på smilebåndet hver gang jeg et E34 518i motorrom. Det ser liksom så tomt ut. Motoren og girkassa er jo omtrent helt synlig, og plassert MIDT I , med svært god plass til å skru på. Men derimot, hvorfor satte de ikke motoren lenger bak? Har ikke helt sansen for biler som er bygd utelukkende for å passe et avgiftssystem. Du får definitivt noe unikt med M42 nedi der 518iS er sjeldent, hehe. Ta anbefalingen fra JulianS, og mat den med litt overtrykk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 Jeg drar litt på smilebåndet hver gang jeg et E34 518i motorrom. Det ser liksom så tomt ut. Motoren og girkassa er jo omtrent helt synlig, og plassert MIDT I , med svært god plass til å skru på. Men derimot, hvorfor satte de ikke motoren lenger bak? Har ikke helt sansen for biler som er bygd utelukkende for å passe et avgiftssystem. Jævlig fint å bytte clutch på disse Z4 er faktisk noe av det samme. Kommer til halve girkassa i motorrommet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 Yess, da er jeg med Ikke min tråd dettte her ser du så derfor jeg tvilte litt på om det var meg du siktet til He he. Yess klar for søndag jeg vettu. bare fortell meg tidspunkt du så. Kan jo fortsette dette på PM eller no så det ikke blir masse OT I tråden til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Karlsen Skrevet August 12, 2009 Forfatter Share Skrevet August 12, 2009 He, he Ang. det motorbytte, akkurat dette har jeg planer om å gjøre i touringen min. har en 318is m42 motor på hånd. er jo enormt mye bedre disse motorene enn de m40 symaskinene Trodde ikke det var noen andre som hadde planer som dette, evnt. hadde lagd 518is før Nei har ikke bygd før, virker ikke som noen andre har gjort det heller. M42 motorn er en helt annen verden spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Karlsen Skrevet August 12, 2009 Forfatter Share Skrevet August 12, 2009 518is var ny for meg men GOD idè! går nok betrakteli bedre enn m40`n så slipper du å stresse for mye med godkjenning iforhold til om du skulle bygd om til 6-sylindra motor Hehe ja er derfor jeg ikke bygger til rekkesekser, selv om det hadde vært å foretrekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Karlsen Skrevet August 12, 2009 Forfatter Share Skrevet August 12, 2009 Jeg drar litt på smilebåndet hver gang jeg et E34 518i motorrom. Det ser liksom så tomt ut. Motoren og girkassa er jo omtrent helt synlig, og plassert MIDT I , med svært god plass til å skru på. Men derimot, hvorfor satte de ikke motoren lenger bak? Har ikke helt sansen for biler som er bygd utelukkende for å passe et avgiftssystem.Du får definitivt noe unikt med M42 nedi der 518iS er sjeldent, hehe. Ta anbefalingen fra JulianS, og mat den med litt overtrykk Hehe ja den ser ganske latterlig ut, blir litt bedre med IS motoren trur jeg. Har planer om litt overtrykk etterhvert ja, blir mest sannsynlig et kompressor bygg riktignok men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Karlsen Skrevet August 12, 2009 Forfatter Share Skrevet August 12, 2009 Var og hentet M42 motorn i går (nyvaska) Nå må jeg bare ringe Trondsen bil (BMW forhandler) her i byen og få oversikten over motorkontakten på min bil så er det klart til og sette i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå