wicky124 Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 men saken er...er det ikke bare autoriserte verksteder som kan kjøpe vraket?eller er det kun når den skal fikses og ut på veien igjen?hm...må vel ta en prat med dem på mandagen...hmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 men saken er...er det ikke bare autoriserte verksteder som kan kjøpe vraket?eller er det kun når den skal fikses og ut på veien igjen?hm...må vel ta en prat med dem på mandagen...hmm.. når man er skyld i ulykken selv,så er det vankelig å få ut bilen, da kan et firma etc handle den, men du som har blitt kjørtpå er jo ikke din feil. forlangbilen tilbake de har ikke noe rett til å sitte med den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 dette var rart. 740`n min ble truffet i siden av en lastebil som ikke overholdt vikeplikten og gikk på taket ut på et jorde. bilen ble kondemnert. men ikke noe problem å kjøpe ut vraket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Jeg fikk også kjøpe ut vraket av min e36 i vår. Null problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 hm...nyttig info...skal ringe dem på mandag og klage litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2009 venter med å få utbetaling av penger...motpart dama har faen ikke sendt skademld engang...ubrukelige blondiner as... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2009 Nå er idiotmannen i IF også vanskelig...siden begge bilene er forsikra i IF vil dem selvfølgelig drøye mest mulig med skyldspørsmålet.. Sendte link av artikkelen tre ganger før han fikk den i if...Nå er det fremdeles uklarhet i skyldspørsmålet så de har sendt brev til en tredje bil som så vidt ble dulta borti av min bmw etter at jeg ble påkjørt. De sier også at politiet har henlagt saken og at de ikke fordelte skyld / uklarhet i hva som skjedde. Nå ringte jeg min gode politikjendismann fra RB.NO, terje vamsæter, og han sier "vel...står jo her at bmw stod stille, ble påkjørt av golf...og bmw dulta borti Peugeot...ser ikke helt hvorfor skyldspørsmålet enda ikke er avklart...be if ringe meg du..." Og jeg konfronterte if med "hadde dere hatt en sak gående mot gjensidige forsikring, hadde dere fordelt skyldspørsmålet for 4uker siden.." og da sier saksbehandler til meg "ja selvfølgelig...når det er if imellom så vil vi helst fordele skyldspørsmålet..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 Herregud! Typisk forsikringsselskaper Jeg hadde gitt dem beskjed om at saken vil havne i media dersom de ikke kommer med et svar innen en gitt dato. Funker ikke det, kan du jo true med advokat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 Man truer ganske enkelt med TV2 hjelper deg eller et annet forbruker program. Alle vet jo at foretak som IF o.l elsker dårlig PR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 Regner med du bytter forsikringsselskap tvert denne saken er ferdig? Jeg gjorde ihvertfall det etter å ha gått over 2 måneder uten bil etter min påkjørsel. Og skal i fremtiden kun ha kasko da de betaler ut erstatningen tvert og tar krangelen med forsikringsselskapene i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2009 har fullkasko..men dekning av bil i kun 10 dager...og nå har det gått 5uker siden ulykken skjedde...ja skal bytte over til Gjensidige om de ikke skjerper seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 9, 2009 Share Skrevet Desember 9, 2009 Du burde ihvertfall ha fått utbetalt erstatningen nå så du kan kjøpe ny bil? Uansett hvordan de krangler og hvem som har skyld så må de jo punge ut for bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2009 ja den har jeg fått mulighet til å få utbetalt...men de har da ikke tatt med kostnader hos legevakta, medisiner samt eventuelle transportkostnader. de har også trukket fra egenandel på 6k siden de enda ikke har fordelt skyld...ergo...jeg venter med å få pengene ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 ja den har jeg fått mulighet til å få utbetalt...men de har da ikke tatt med kostnader hos legevakta, medisiner samt eventuelle transportkostnader. de har også trukket fra egenandel på 6k siden de enda ikke har fordelt skyld...ergo...jeg venter med å få pengene ut... Er nok fornuftig å vente da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2009 fikk beskjed av saksbehandler at nå hadde han snakket med politiet igjen og det fremdeles var usikkert hvem som var skyld i ulykken...begynner å bli relativt lei ubrukelige saksbehandlere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå