Kai-P. Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Yes, it is.. Du slipper å bytte reg.reim hver 40000( ) km.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Ja, da slipper du å tenke på bytte av registerreim nå og da... Det som er problemet er at på gamle biler, etter x antall eiere, begynner folk å slutte å bry seg om å bytte slike ting. Ryker registerreimen, er sjansen enorm for at motoren må plukkes fra hverandre og mange titalls deler må erstattes - evt. kaster du bare motoren/bilen hvis den er gammel... Enkelte biler har et lukket system, f eks Mazda MX-5, hvor skaden heldigvis ikke blir så stor om den skulle ryke, men på de fleste vanlige eldre biler er det ikke et slikt system. Så, det er en bra ting å ha kjede, for da slipper du å bekymre deg for det pisset der PS: Også koster registerreim gjerne noen tusen kroner i deler/arbeid også. På MX-5 som jeg tidligere hadde (en bil med svært billige deler i forhold til type bil) kostet det rundt 8-10.000 kr. å byttet registerreima + vannpumpa (som de fleste skifter i samme slengen, fordi den ofte ligger rett ved) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 da er jeg iallefall happy...men åssen motor er dette da?m 43 ett eller annet? men...noe jeg må tenke på angående ventiltikking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 10, 2009 Forfatter Share Skrevet September 10, 2009 Da ble det ett par bilder med to andre medlemmer her på forumet:) To stk originale M3 og en meget sjelden 318 cab... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 Flott bilder av 2stk m3 og ein meget sjelden cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 takktakk hehe.. ble litt skruing på bimmern idag...Fikk senka den mer foran, montert fanger ordentlig, retta opp skilt,strammet panser, ble kjøpt inn tåkelys til bilen og det ble montert en gummileppe under fanger foran...hmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Ble innkjøpt tåkelys..Strøkne brukte..hm... Gummileppa som skal skrues på under fanger foran: Kjøpt inn senkesett også: Morty999 skrur litt.. Lille flaket hans som ikke funker Og siden Wicky var langt unna Oslo sentrum og fikk lyst på kebab så måtte han finne egne løsninger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Idag ble det også kjøpt inn braketter til tåkelysene samt litt vaske greier:) Montere tåkelysene ikveld, vaske bilen, også legge ut noen nye bilder:) Burde jeg forresten lakke bremsekalippere i rød? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Syns rød blir litt for "wannabe brembo big brake kit", men det ser du sjøl. Ville malt de svarte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Enig, eller evt bare i sølv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 noen som har bilder av sort cab med m-plast og oransje blinkers? Siden ingen ga deg akkurat det, har jeg et her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Har jo rød lakk liggende...men ja hadde lyst på sølv egentlig..hmm...men kanskje sort?hmmm...interesting... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 noen som har bilder av sort cab med m-plast og oransje blinkers? Siden ingen ga deg akkurat det, har jeg et her thænx dude! Men tror jeg venter med m-front til sommern..hmm...er fornøyd med fronten nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Har du bilder av hvordan det ble med den gummileppa du hadde avbilda lengre opp her? Synes også du burde skaffe deg bremsekjølekanaler og den plata som skal være bak eller under fangeren, det hjelper mye. Da slipper man å se rett gjennom bilen og ned på marka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Nei har dessverre ikke tatt noen bilder av den montert på bil enda, er så støvete og skitten at jeg ikke orker det...pluss har ikke montert tåkelysene så...får vel skru litt inatt...Men ja, har planer om å kjøpe de delene du nevner, men huggerne her i området har som regel frontskadde biler og da blir det som regel disse delene som ryker først i kollisjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå