Jump to content

Hvor lang tid kan jeg beregne på å bytte clutch?

Bimmers525
 Share

Recommended Posts

og ett minst like dårlig formulert spørsmål :/ hvor erfaren er du, står du ute midt på natta i regnværet med ligther under bilen for å se ? er mange faktorer som spiller inn ang tid på bytte / skifte av deler..:) hehe

beklager å si det, men det var et j... dårlig svar :P:P

På hvilken måte? blir jo det samme som om jeg skal spørre deg hvor lang tid jeg bruker på å bygge ett hus. Umulig å si uten korrekt info angående kunnskap osv osv...

Å bytte clutch er ikke noe hokkus pokus egentlig, men kan være litt tricky å få av de øverste skruene på kassa. På min e34 måtte motoren løsnes for å komme til...

I utgansgpunktet er jeg litt enig med mange her at dette er et noe dumt spørsmål..hehe...

Nå har ikke jeg byttet clutch på e34 før, eller annen BMW heller.. :oops:

Men hvis du ikke har noe stress, så ta det i helgen, av på Lørdag og på på Søndag....

Timene går utrolig fort når du ikke har gjort dette før, og det er alltid noe som er vrient å komme til, eller som sitter fast osv osv...

meg og en kompis byttet dette på hans e34.. vi brukte 3 kvelder, men vi måtte bore opp skruer å stressa litt med de skruene på toppen av kassa.. vi hadde også grav... så er en fordel å ikke ha noen en må rekke !!

jobben er lett, men tar for tid når en må bore å varme skruer som sitter!

vi tok for enkelhet skyld å fjernet hele eksosen utenom grenrør.. er litt tid å spare! men vi måtte bore opp noen skruer som knak inne grennrøre å gjenge på nytt :|

så stressa vi litt med skruene på toppen av kassa.. ellers gikk det ganske greit.. tror vi brukte ca 10-12 timer.. Var for det meste han som jobbet aleine. var mer sosial støtte.. hehe