Gå til innhold

16:9 BMW Bordmonitor m.cd spiller + MK4 NAV DATA E46!


anderdr
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk idag skjermen fra utlandet, men fant fort ut at min business navigasjon med monochrome skjerm har andre kontakter enn denne skjermen, og orker ikke å begynne å legge opp ny kabel pølse helt bak til bagasje rommet for å få dette til å fungere, så jeg skal prøve å få solgt den...

Jævlig irriterende, siden jeg så for meg at dette skulle være "plug'n play" siden jeg hadde MK4 navigasjons data fra før, og det eneste jeg skulle trenge å gjøre var å programmere om denne til farge..

Dere som har 4:3 farge skjerm og vil ha større skjerm, kan derimot bare ta den ut og bytte med denne, og det vil fungere fint.. Den har også cd spiller, noe jeg tror kun de nyeste modellene av disse skjermene har..

Betalte £418.00, altså britiske pund.. + moms på 25%.. Blir ca 5300NOK tror jeg, kan regne over det senere...

Legger den ihvertfall ut til 5000,- i håp om å få solgt den fort, så jeg slipper å irritere meg grønn over dette, siden det var noe jeg så veldig frem til :evil:

Skjermen er 99,99% strøken, er en pitteliten strek på ramma, som jeg har lagt ut nærbilde av, rød strek rundt den.. den er helt ubetydelig... :)

Selger nå også en MK4 Navigasjons computer til E46, den er omprogrammert til farge og nyoppgradert til firmware V32, som er det nyeste.. BUD ØNSKES!!

5642t7hs4yglddbw8ju3.jpg

8u7mqeeibazgihk5t750.jpg

yu2k9gf7zu223i2kupqo.jpg

5jsavxmnis33tgm6l2zc.jpg

9dao1hj3y28clu9u8ard.jpg

Ta kontakt på pm, eller 41766625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk idag skjermen fra utlandet, men fant fort ut at min business navigasjon med monochrome skjerm har andre kontakter enn denne skjermen, og orker ikke å begynne å legge opp ny kabel pølse helt bak til bagasje rommet for å få dette til å fungere, så jeg skal prøve å få solgt den...

Dette er faktisk ikke en umulig oppgave. Noen kvelder så er det gjort. Finnes ganske bra guider til dette rundtom på nettet. Jeg har gjort dette i min e46.

Hvordan er det å montere denne i en E39 uten navi fra før ?

Den har et annet utseende, samt at E38/E39/X5 aldri kom med cd-spiller bak navien originalt, så cd-funksjonen vil ikke virke uansett.

I tillegg trenger du radiomodul, navi-computer (eller tv-tuner), kabelsett og sikkert litt andre småting. Når du har alt dette, er det bare til å demontere halve bilen og begynne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så lenge man setter inn navi med cd spiller, setter inn tilhørende ledningsnett inkl. radiomodul,navigasjons computer og en dsp forsterker, ser jeg ingen grunn til at ikke cd spilleren skal fungere... Det har jo ingenting med bilen det står i, så lenge den er påkoblet samme komponenter som hører til i bilen den kommer fra, og det er jo disse man setter inn når man "retrofitter" navigasjon.. :)

Tenkte på å begynne med det, men det blir rett og slett for mye utlegg for meg tror jeg.. Er uten tvil det peneste å ha orignal skjerm i bilen, men skal også ha datamaskin påkoblet, og det gjør at skjermen på 256 farger og veldig lav oppløsning egner seg dårlig.

Satser på å bygge meg en ramme som passer en 7" touchscreen, og få det til å passe inn i interiøret, uten å se alt for rart ut.. :)

Prisen er litt diskuterbar ved hurtig avgjørelse, kan også slenge med den nyeste kart cden fra BMW, 2 versjon 2009... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så lenge man setter inn navi med cd spiller, setter inn tilhørende ledningsnett inkl. radiomodul,navigasjons computer og en dsp forsterker, ser jeg ingen grunn til at ikke cd spilleren skal fungere... Det har jo ingenting med bilen det står i, så lenge den er påkoblet samme komponenter som hører til i bilen den kommer fra, og det er jo disse man setter inn når man "retrofitter" navigasjon.. :)

Jeg er enig, men det går ikke alikevel. Jeg aner ikke hvorfor det er slik, men jeg leste meg ihjel på dette her en dag, så det stemmer nok.

Er enig i at skjermen er for dårlig til pc. Kunne tenkt meg pc selv, men jeg gidder ikke med den skjermen. Skal jeg ha pc vil jeg også ha muligheten til å utnytte den fullt ut.

Det selges forresten ferdige rammer til 7"-skjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det skal ikke være mulig at cd spiller funksjonen forsvinner av at utstyret får strøm fra en annen bil jo..? heh..:)

Har nå bestemt meg, blir ut med navigasjons computern også, for å bare kjøre på med en skikkelig løsning med pc og touchscreen... Så nå blir det MKIV til salgs også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvorfor jeg skrev til E46 på MK4, siden en MK4 er en MK4, heh :)

Den gikk forresten over til å ikke virke etter forsøk på software oppgradering.. Spyttet ut cden etter rundt 30sek, og ingenting mer skjedde, sto reading disc på skjermen bare... Nå komme den ikke opp på skjermen som navi, og svarer heller ikke via ibus..

Prøver med en software nedgradering, funker ikke det så blir det vel på reparasjon før den blir solgt... Om ikke noen her har en løsning, dioden på spilleren har gått over til å lyse hele tiden, istedet for å blinke som tidligere..

Argh;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en tidligere versjone som er tingen å prøve..

Også la bilen stå låst en god stund før du prøver om det ikke går med det samme..

Tror mange fortvilet folk har plutselig fått ordnet det med å gjøre det på en litt annen måte en normalt.. Som i av på tenning, med cd i når en skrur på tenningen, etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...