Gå til innhold

M5 stjålet, kræsjet, og funnet. problem med forsikring!


j_b
 Share

Anbefalte innlegg

Du bør vel strengt talt ligge litt lavt i terrenget så du ikke får en smell selv. Om du har bygd om til M5 og forsikra som 520 kan du få smell med avgift ifbm. ombygging og regress fra forsikringsselskapet iom. at du har lurt dem. Kan vel også få bot for å bygge om uten å godkjenne.

Har du betalt for en 520 får du logisk nok igjen for en 520.

Kan ikke sammenlignes med ettermontert styling (som forøvrig også må være godkjent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

joa, skjønner det. men hvis du bruker 150000,- på m3'en, jeg stjeler den og knuser den, så du får bare tilbake m3 uten de ekstra 150000,- da? og jeg som stjælte bilen, trenger ikke erstatte mer enn en standar m3?

det som er, jeg tenkte at han som stjælte bilen, skal erstatte meg det han har ødelagt.

Det er jo en risiko man tar når man bygger en bil. Hvis man ikke spesial forikrer den og godkjenner vil man ikke få noe for det. Surt som f men sånn er det..

Jeg hadde en cab for lenge siden med "kamelomlakk" som det ble innbrudd i. Fikk bare dekket vanlig orginal lakk da jeg ikke hadde utvidet forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, skjønner det. men hvis du bruker 150000,- på m3'en, jeg stjeler den og knuser den, så du får bare tilbake m3 uten de ekstra 150000,- da? og jeg som stjælte bilen, trenger ikke erstatte mer enn en standar m3?

det som er, jeg tenkte at han som stjælte bilen, skal erstatte meg det han har ødelagt.

Det er jo en risiko man tar når man bygger en bil. Hvis man ikke spesial forikrer den og godkjenner vil man ikke få noe for det. Surt som f men sånn er det..

Jeg hadde en cab for lenge siden med "kamelomlakk" som det ble innbrudd i. Fikk bare dekket vanlig orginal lakk da jeg ikke hadde utvidet forsikring.

hvis politet klarte å fange innbruddtyven, ville du ikke få dekket det heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller jo ingen rolle om tyven blir tatt eller ikke. Er jo hva du har forsikret deg for, som gjelder! Du skal jo ikke ha kontakt med tyven og forhandle med han om hva han skylder deg. Er forsikringsselskapet som skal vurdere skadene og utbetale deg deretter/eller hva en takstmann fra selskapet har kommet frem til!

Edit:

La oss si du hadde en ferrari motor i 520`n din verdt 500 000,-. Og ingen tilleggsforsikring. Hvorfor i huleste skulle forsikringselskapet betale deg 500.000 ekstra for kostnadene av den ferrari motoren uavhengig av om tyven ble tatt eller ikke??? ( så sant mtoren var ødelagt da, gitt som et eksempel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det erklart at selv om de finner igjen bilen, blir den ikke plutselig mer verdt..

Du har forsikret ett objekt, etter LISTEPRIS (eventuelt hva det koster å skaffe deg ett makent eksemplar) på det objektet du har forsikret.. Når du har forsikret en 520i, blir ikke den plutselig like mye verdt som en M5, selv om de finner tilbake til bilen.. Du får erstatning for 520en du som du har forsikret :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dette som er hele problemet med ombygde ikke godkjente biler. Man kjører konstant ulovlig, man sitter på en potensiell bombe om man kjører ned noen, eller ødelegger for eiendom for store summer, worst case er at forsikringsselskapet sier at årsaken til ulykken var de ekstra hestene/ombyggingen, og ikke gir deg noe som helst. Lite sannsynlig i og med at det var et narkovrak som kjørte den, men poenget er, ombygde biler som ikke er godkjent kan virke som mye for lite, men det kan fort bli motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre slik at tyven her har ingen forsikring som kan brukes. Han vil kanskje og forhåpentlvis få straff, men ikke så mye som fortjent. Det er bileiers brann- og tyveriforsikring som gjelder i slike tilfeller (forsikringsselskapet går så som regel oftest på tyv som blir tatt med regress for å dekke sine utgifter).

Her bør vel du stille og forsiktig sørge for å få tilbake bilen og flytte over det som er M5 til en annen bil (og kanskje vurdere å godkjenne den ;) ) En annen ting med bil som ikke er godkjent er jo om du kommer i en ulykke som du er skyld i og noen blir skadet. Da blir skader på bil en fillesak, også i økonomisk sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...